EA vill göra Battlefield till årlig serie, enligt uppgift

Robot
EA vill göra Battlefield till årlig serie, enligt uppgift
Medlem

Ewww.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Och där dog de sista tankarna jag hade om att köpa Battlefield 6.

Medlem

Återinför "premium" och släpp bra välgjorda DLC istället och låt spelet ha en livslängd på 3-4år. Årliga släpp är på tok för ofta.

Medlem

Ja, det gör nog det hela bättre.... *drypande sarkasm*

signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Idén var att cykla Medal of Honor, Titan Fall och Battlefield:

Titan Fall och Medal of Honor föll bort. Bara battlefield är möjligen kvar.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Enligt uppgift kommer detta inte ske.

signatur

Here to play.

Medlem

Vi är 4 som förbeställt bf6, det kan bli flera. Vi har kört betan i några dagar både första och andra omgången och vi har så satans kul. Gänget är samlat igen och det är hästlängder bättre än 2042, som vi också plöjde timmar i.

Nu väntar vi på oktober!!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Undrar om dom ska strunta i battlepass och liknande då? Eller om man planerar att släppa det också trots att spelen bara ska ha ett års livstid.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Hellre att det kommer ett nytt var 4e eller 5e år. Ser inget värde i att lägga pengar på ny titel i en serie varje år.

signatur

Love, Dedication and Aim.
www.unforgottenlive.com

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Då skippar jag årets och kör nästa års istället.

Medlem

Mjölka, mjölka och mjölka. Se bara hur pass bra Fifa och NHL är... Eller? Hahah, sluta för helvete. Aldrig sett ett spelbolag vilka ta död på sig själv så otroligt mycket som EA.

Allt är piss som dom rör i nuförtiden..

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vi är 4 som förbeställt bf6, det kan bli flera. Vi har kört betan i några dagar både första och andra omgången och vi har så satans kul. Gänget är samlat igen och det är hästlängder bättre än 2042, som vi också plöjde timmar i.

Nu väntar vi på oktober!!

Mina kondoleanser.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och där dog de sista tankarna jag hade om att köpa Battlefield 6.

Det kan du nog, han sa ju att det skulle ta 5-6 år i alla fall...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Pengar förstör allt i dess väg
Och girighet

Medlem

Ok, men varför? Är det ingen journalist som frågat den enkla frågan? Varför?

Är det bara för att tjäna pengar eller är det på grund av att de tänker att de kan leverera världens bästa skjutare varje år för evigt?

Journalister ställer alldeles för sällan den enkla frågan.

signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det kan du nog, han sa ju att det skulle ta 5-6 år i alla fall...

Fast varför finansiera en utveckling man inte vill vara med om?

Medlem

Det känns som att de konstanta försöken att titta på branschledarnas modeller (COD, Fortnite, Overwatch etc) och att genom det försöka blidka alla kör många spelserier mot undergången.

Jag kommer aldrig förlåta EA för vad de gjorde med Titanfall och även om jag gillade BF6-betan så vill jag inte köpa spel som inte vågar vara sig själva.

Medlem

Battle of Duty vibbarna var alltså rätt

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Tror tyvärr att battlefield 6 inte kommer gå tillräckligt långt.. Sure är en stor förbättring men det är inte ens i närheten av tillräckligt!

Redaktör
Skrivet av ibib:

Är det bara för att tjäna pengar eller är det på grund av att de tänker att de kan leverera världens bästa skjutare varje år för evigt?

De är ju ett vinstdrivande företag, så svaret är givet - tjäna pengar (vilket väl ingen i den positionen säger rent ut). Man bör nog istället fråga hur de ska säkra kvalitén med så många och snabba utgivningar, och hur man ser på risken att mätta marknaden.

signatur
Medlem

Jag brukar skita i att köpa årligen.
Vänta ett eller två år emellan.
Har gjort så med CoD sen Black Ops 1.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem

Som många redan vart inne på: Låt BF6 byggas vidare på så som t.ex BF3 som fick en drös med uppskattade och genomtänkta DLC:s.

De kan tjäna på pengar på att istället förvalta det dom satt i rörelse nu med denna väl genomförda (och uppskattade) betan. Ta vara på det!

Medlem

Om spelet görs bra varje så ser jag inga problem med årliga iterationer. Nu har man en fin grund att stå på.

Japp samma skit kommer de bli

😂 snart tar de efter med dräkttönteriet oxå , Rip

Medlem

HAHAHAHA!! EA i ett j*vla nötskal. Battlefield har varit en katastrof flera spel i rad, nu när betan har fått bra respons då blir dom giriga och vill mjölka sönder serien.

Finns inte en chans att dom klarar av det! Då behöver dom göra som dom gör med NHL och Fifa där dom gör minimala skillnader och slappar på en ny siffra.

Medlem

Förstår om det är 3 olika spel som battlefield förr i tiden, nutid och sen en framtiden.
Så får varje serie en ny var tredje år

Medlem
Skrivet av ibib:

Såklart handlar det bara om pengar för EA.
Det var längesedan spelaren stod i fokus även om de vill hävda motsatsen med sina överdrivet påkostade PR videos som bara ska lura folk in till ännu ett stort misslyckande i spelvärlden

12
Skriv svar