Världens bästa NES-spel: Final & bronsmatch!
Då svänger vi snabbt in på sista omgången, grand finale samt bronsmatchen i denna tävling.
Finalen kommer att dra igång i princip omgående, nu kl 18:00 2025-08-14 och pågår fram tills på söndag kväll kl 20:00!
Ad hoc addendum
Rätt låga odds att de här spelen skulle ligga i topp. De flesta har nog inte ens spelat de andra spelen sedan 1991.
Ah, inte helt oväntat nej.
Ad hoc addendum
Tippar: 1. Zelda 2. SMB3 3. SMB1 4. DuckTales. Personligen sätter jag dock SMB3 först av dessa!
Tippar: 1. Zelda 2. SMB3 3. SMB1 4. DuckTales. Personligen sätter jag dock SMB3 först av dessa!
På förhand hade jag trott det, men SMB3 har haft tungt stöd hittills, jag känner att det är 50-50!
Etta borde ju egentligen Dragon Quest 3 har varit, men ALLA HAR FEL här på den här sajten. Vad ska man ta sig till, liksom oh well etc etc🤷😅😂
Då var det över.
Lite trist att finalen hade ca 12% av antalet röster från semin, men sånt är livet!
Hade nog inte ändrat på mycket, inte i finalen, men kanske bronsmatchen?
Missade att rösta
Ducktales var oväntad i topp 4. Övriga väldigt väntade. Finns andra bra spel, men dessa är ju dem som flest har spelat.
Lite märkligt att göra en sådan här lista ännu en gång, är ju samma spel i toppen på alla listor, sedan ca 30 år tillbaka...
Gör en på Snes också, så att vi får se A Link to the Past och Mario World och Super Metroid i toppen
Nästan jämnt skägg mellan SMB och Ducktales! Now that is something! 😅
Kan avslöja att Ducktales var i ledning innan sista tre rösterna..
Ad hoc addendum
Ja, det var ju en rejäl överraskning att det tog sig så långt. FZ kan verkligen överraska... Folk måste verkligen gilla käppar och det dära Moon Theme 😁
Ajaj, missade att rösta. Hade röstat Duck Tales, då hade det blivit ännu jämnare 😊
Dragon Quest 3
En grej jag gillar med dessa omröstningar är att det blir utslagsomröstning efter seedingen, och att det bidrar till att det kan bli intressanta resultat. Underdogs kan ta sig ganska långt om de möter "rätt" motstånd och helt plötsligt har man ett spel som DuckTales som slåss i absoluta toppen mot de största klassikerna. Kul!
Och tack för turneringen keffkebab, måste varit ett hästjobb att rodda med allting.
https://reactiongifs.me/cdn-cgi/imagedelivery/S36QsAbHn6yI9se...
En grej jag gillar med dessa omröstningar är att det blir utslagsomröstning efter seedingen, och att det bidrar till att det kan bli intressanta resultat. Underdogs kan ta sig ganska långt om de möter "rätt" motstånd och helt plötsligt har man ett spel som DuckTales som slåss i absoluta toppen mot de största klassikerna. Kul!
Och tack för turneringen keffkebab, måste varit ett hästjobb att rodda med allting.
Det blir ju lite lättare för varje omgång i alla fall!
Spel-musik kommer att ha ett lite annat upplägg.
Har inte bestämt exakt än, men kommer nog göra lite som fotbolls-VM med gruppspel och sedan slutspel.
Ad hoc addendum
Det blir ju lite lättare för varje omgång i alla fall!
Spel-musik kommer att ha ett lite annat upplägg.
Har inte bestämt exakt än, men kommer nog göra lite som fotbolls-VM med gruppspel och sedan slutspel.
Låter kul! Tack för allt jobb du lägger ner på de här omröstningarna
Ja, det var ju en rejäl överraskning att det tog sig så långt. FZ kan verkligen överraska... Folk måste verkligen gilla käppar och det dära Moon Theme 😁
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Nästan jämnt skägg mellan SMB och Ducktales! Now that is something! 😅
Det kan definitivt ha att göra med den medlemsrecension som totalhyllade ducktales här på forumet för bara några veckor sedan. Jag läste iaf den och omvärderade spelet med nya ögon 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7