Två stora Battlefield 6-banor framgrävda ur koden

Medlem
Skrivet av robbis:

Menade inte att Arma är ett dåligt spel, det är 2 helt olika spel... vill jag ha ett Arma så går jag till arma, vill jag ha BF så spelar jag BF, det skall inte vara en simulator, det skall vara exakt så som det är just nu!

Ja ja, jag fattar ju det. Skojade bara. 😁
Håller med.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av HiRoller:

Ja ja, jag fattar ju det. Skojade bara. 😁
Håller med.

Ibland känns det som att folk inte vet vad dom vill ha egentligen, dom kommer alltid klaga på allt. För små kartor, för snabbt gameplay. Jag tyckte själv efter många timmar i betan att takten var alldeles perfekt, jag gillar dock mer close combat än stora öppna banor där man får springa 10 min för att komma till fighten för att sedan insta dö.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Chicobello:

För mig är inte klassiska Battlefield moments att skjuta fiender i ryggen från våningen ovanför eller att bli dödad av någon som glider runt på röven. Det var i princip det enda som hände i betan. Liberation Peak kunde bjuda på ett och annat Battlefield moment men även den höll inte måttet helt.

Ja, Metro och andra värdelösa mindre kartor (Operation Locker ger mig illamående än idag) fanns även i tidigare titlar men då var det en eller två. I BF6 verkar ju majoriteten av kartorna vara små och trånga. Det innebär att jag kommer att tvingas att genomlida hjärndött CoD-gameplay majoriteten av mina spelsessioner eftersom bara ett par stycken av kartorna är klassiska Battlefield-kartor.

Verkar isf som vi spelat två helt olika spel 😅

Att hoppa fallskärm ner på en tank medans kulor viner ifrån alla håll, lägga ut c4 och ta skydd i ett hus för att sedan spränga tanken i luften och delar av tanken bokstavligt talat flyger igenom hela husfasaden och river ner hela huset man sitter i är ett riktigt ” BF moment ” för mig.

Metro var och är en av mina favoriter av alla BF spel. Minns när jag spelade BF3 Alphan & Betan. Min poäng var ju att sådana här kartor har alltid funnits med i Battlefield, och det är väl det du tycker att BF6 gör dåligt? Högt tempo och små kartor?

Jag är ganska säker på att att större kartor kommer att kännas väldigt bra, är väl redan bekräftat att vi får minst två st kartor som är större än Caspian Border ( en av mina favoriter också ) vid launch.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ibland känns det som att folk inte vet vad dom vill ha egentligen, dom kommer alltid klaga på allt. För små kartor, för snabbt gameplay. Jag tyckte själv efter många timmar i betan att takten var alldeles perfekt, jag gillar dock mer close combat än stora öppna banor där man får springa 10 min för att komma till fighten för att sedan insta dö.

Nja, nu behöver du inte reducera oss BF-veteraner till några som inte vet vad vi vill ha. Battlefield har alltid varit fokuserat på stora öppna slagfält med infanteri och fordon. Det har funnits enstaka CQ-kartor men de har varit i minoritet.

Vi som föredrar BF framför CoD gör det eftersom det inte handlar om att glida runt på röven runt hörn med en SMG fullpumpad med Monster energidryck och hinna skjuta innan sin motståndare.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Battlefield har alltid varit fokuserat på stora öppna slagfält med infanteri och fordon.

Antar att "stora öppna slagfält" är subjektivt för jag tycker det varit ungefär samma storlek hela tiden och ett par gigant-banor som jag alltid hoppade över.

Medlem

Inne på samma sak som ett par andra, battle(field) bör ha större kartor, detta är inte Call of Duty. Finns ju knappt
Plats för fordonen på ett vettigt vis. Lite tråkigt om det bara ska finnas 1-2 kartor för dem som vill ha just det…

Medlem

Sådär, nu har jag förbokat både BF6 och COD:BlOps7. 😉
Alltid retar det någon!? 😅

signatur

autograph

Medlem

Battlefield har gjort sitt, Battlefield 1 var på väg mot de äldre spelen som faktiskt var bra men de nya som släpps är bara en COD-klon och då kan det lika bra vara.

Hade helt underbara och minnesvärda matcher i Battlefield 2 och 2142 men i de nya Battlefieldspelen så dör man på två röda.
Battlefield 1 är det sista spelet i serien som faktiskt var värt att spela.

Kanske köper spelet någon gång då det är på rea för 50kr för deluxepaketet.

Medlem

Han är totalt verklighetsfrånvarande.
Tempot ÄR högre i BF6. Med en helskottas parkour också.
Känns verkligen som ett modern fps spel där tempot är högt och där det inte finns fordon. Något som målgruppen 14-åringar är riktat mot

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nja, nu behöver du inte reducera oss BF-veteraner till några som inte vet vad vi vill ha. Battlefield har alltid varit fokuserat på stora öppna slagfält med infanteri och fordon. Det har funnits enstaka CQ-kartor men de har varit i minoritet.

Vi som föredrar BF framför CoD gör det eftersom det inte handlar om att glida runt på röven runt hörn med en SMG fullpumpad med Monster energidryck och hinna skjuta innan sin motståndare.

Exakt så!

Medlem

Skulle vilja se ljusjusteringar på bländnings effekterna.
Sen så hade jag önskat se Blackhawks på banan Siege of Cairo.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Känns verkligen som ett modern fps spel där tempot är högt och där det inte finns fordon. Något som målgruppen 14-åringar är riktat mot

Har du kollat BF3/BF4 jämförelser? Tempot är snarlikt.

BF3 betan var i Operation Metro och var totalt katastrof i förhållande till "kaotisk" tempo och förstörelse till höger och vänster - där man även kunde bunny hoppa helt obehindrat och utan stamina och ändra riktning i luften i full fart? Typ värre än CoD? Plus Prone Diving?

Det är inte så att du bara är betydligt äldre och långsammare jämfört med den tiden? Och blickar tillbaka nostalgiskt (och felaktigt) på hur det en gång var? Nej? Nä, det måste vara spelet det är fel på, ja.

Rörelsemönstret i BF6 har inte varit så tidigare, det behöver verkligen justeras, annars kan man lika gärna spela CoD. Appropå det är det roligt att läsa kommentarerna på YouTube. Många skriver. Tack för trailern, ni hjälpte mig förboka BF6.

signatur
Medlem
Skrivet av yoggi:

Du har fel 👍

Medlem
Skrivet av Djena:

Har du kollat BF3/BF4 jämförelser? Tempot är snarlikt.

BF3 betan var i Operation Metro och var totalt katastrof i förhållande till "kaotisk" tempo och förstörelse till höger och vänster - där man även kunde bunny hoppa helt obehindrat och utan stamina och ändra riktning i luften i full fart? Typ värre än CoD? Plus Prone Diving?

Det är inte så att du bara är betydligt äldre och långsammare jämfört med den tiden? Och blickar tillbaka nostalgiskt (och felaktigt) på hur det en gång var? Nej? Nä, det måste vara spelet det är fel på, ja.

Körde ett par rundor i BF4 förra veckan för att jämföra.
Står fast vid vad jag säger. Det är löjligt nu.
Tror du har har lite fel

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Du har fel 👍

Tempot är ju givetvis mycket högre i betan än i föregångarna eftersom alla banor är små, trånga och fulla av chokeholes. Att du av någon anledning vill sprida desinformation är irrelevant. Det är helt uppenbart att de vill skapa en CoD-kopia och det verkar som att folk gillar det.

Jag kommer nog få fortsätta spela BFV ett par år till om det finns en någorlunda stor spelarbas som stannar kvar.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.

Ingen har sagt "bara", det lade du till själv. Det finns gott om spel inom (eller nära) genrén som har avsevärt lägre tempo än CoD och som går väldigt bra (PUBG t.ex.). Man behöver inte vara 14-år för att uppskatta högt tempo, eller "30-40++ pappa" för att uppskatta ett lägre tempo. Det är ett väldigt stelt tankesätt utan nyanser.

Medlem

Sen när de stora kartorna släpps så kommer alla klaga på att det går för långsamt 😂

Medlem
Skrivet av ChriL:

Sen när de stora kartorna släpps så kommer alla klaga på att det går för långsamt 😂

Aldrig hört det klagomålet i tidigare BF.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Aldrig hört det klagomålet i tidigare BF.

Inte jag heller, men känns som att det är ett annat klimat nu om man jämför mot förr i tiden

Medlem
Skrivet av yoggi:

Körde ett par rundor i BF4 förra veckan för att jämföra.
Står fast vid vad jag säger. Det är löjligt nu.
Tror du har har lite fel

Gå och kolla på jämförelsevideos?! Jag postade en tidigare i denna tråd, det finns flera som jämfört sida med sida med BF3/BF4 och det är mer eller mindre samma. Allt är liksom 1 googling bort.

Att spela ett par rundor och sen jämföra med minnen från 14 år är som gjort för att man ska göra en felaktig bedömning, vilket är det jag har sagt. Bättre att jämföra sida vid sida istället men folk verkar hålla hårt i att gubbgnälla och reflektera över de "forna glansdagarna" (som inte var bättre...)

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Tempot är ju givetvis mycket högre i betan än i föregångarna eftersom alla banor är små, trånga och fulla av chokeholes. Att du av någon anledning vill sprida desinformation är irrelevant. Det är helt uppenbart att de vill skapa en CoD-kopia och det verkar som att folk gillar det.

Jag kommer nog få fortsätta spela BFV ett par år till om det finns en någorlunda stor spelarbas som stannar kvar.

Fast BF3 och BF4 betan hade också trånga och tighta kartor.... och var också lika kaotiska. BF3 hade Metro, och BF4 hade Siege of Shanghai som hade egentligen bara hade 1 väg mellan de olika baserna och är tänkt att man skulle "klasha" i mitten (vid tornet)

Lånad bild:

BF6 har betydligt fler kartor och vissa kartor som är mer öppna, jämfört med betan i BF3 och BF4 som hade 1 trång karta var.

Du har rätt i att tempot upplevts som snabbare pga. trånga kartor, men detta är ett problem som finns i andra BF-spel - huvudsaken är att tempot är snarlikt när det kommer till movement och TTK/TTD som i BF3 och BF4, som BF6 är tänkt att efterlikna. Man kan diskutera hurvida slide bör finnas (bf3/bf4 hade oändlig och obehindrad bunny jumping, som var värre/"mer OP" än slide), men klaga isåfall på det och inte om att "det var bättre förr" som är direkt felaktigt...

"Det är COD!"-argumentet har det gnällts om enda sen BF3 gjorde debut, ingen skillnad på argumentationen.
Det är väl snarare ni som försöker ge sken om att saker var annorlunda en gång i tiden när så inte är fallet.

Jag kan tillägga att jag själv föredrar att spel är i långsammare tempo, men jag är inte naiv nog att tro att jag är lika snabb som jag var för 15 år sen, eller att folk inte förändrats sen då... Det är därför jag spelar CS som är relativt långsamt men kräver ändå precision och inte typ, fortnite/apex eller CoD.

Jag misstänker att det är många som har svårt att förstå att folk faktiskt har blivit oehört mycket duktigare på att spela datorspel än för flera årtionden sen, speciellt yngre personer vilket reflekteras också i e-sportscenen (och i vanlig sport också), medans man själv kanske inte har blivit det. Skulle Battlefield 2 släppas idag så skulle folk också min-maxa det spelet och det skulle uppfattas som mycket snabbare tempo än för 20 år sen när det släpptes.

Den största skillnaden är att idag så är är genomsnittsspelaren 10000% duktigare än vad folk var på spel för 20 år sen när BF2 släpptes, där vissa knappt behärskade WASD...

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Var lite ironi samtidigt fakta.

Att ” du ” säger att tempot är högre är ju inte sanning. Och att jag säger att tempot inte är högre är knappast desinformation.

Jag står fast vid att jag tycker att tempot i BF6 är exakt lika som BF3 & BF4. Vad du tycker är för mig irrelevant eftersom vi inte delar samma uppfattning. Du kan väl kolla på lite videos där dom jämnför just detta så kommer du att se att det du säger är helt fel. Jämnför du BF6 betan med BF3 på likvärdiga banor tex. Metro så kommer du att inse att du faktiskt har fel.

Att du har någon nostalgi tripp och har fastnat mitten på 00 talet är ju inte vårt problem. Tycker absolut att du kan fortsätta spela BFV 🙂👍

Medlem
Skrivet av Djena:

Gå och kolla på jämförelsevideos?! Jag postade en tidigare i denna tråd, det finns flera som jämfört sida med sida med BF3/BF4 och det är mer eller mindre samma. Allt är liksom 1 googling bort.

Att spela ett par rundor och sen jämföra med minnen från 14 år är som gjort för att man ska göra en felaktig bedömning, vilket är det jag har sagt. Bättre att jämföra sida vid sida istället men folk verkar hålla hårt i att gubbgnälla och reflektera över de "forna glansdagarna" (som inte var bättre...)

Exakt detta. Man har helt enkelt tappat det och fastnat i nån typ av nostalgi tripp som jag skrev i inlägget ovan. Hur man kan säga att detta är en COD klon är för mig helt obegripligt 😂

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Exakt detta. Man har helt enkelt tappat det och fastnat i nån typ av nostalgi tripp som jag skrev i inlägget ovan. Hur man kan säga att detta är en COD klon är för mig helt obegripligt 😂

Ja, men denna "ego"-fenomen finns i flera spelcommunityn, typ Classic WoW vs Retail WoW.

Alla håller stenhårt i sina "baser" om hur det var bättre förr / bättre nu osv; men sen missar många fullständigt att Classic WoW var skapat för 20 år sen, samt designat för ungdomar som endast hade för mycket fritid och inte så mycket annan "kompetens" spelmässigt.

Men men, så är det som sagt i alla communities. Själv är jag glad om att dom faktiskt än så länge verkar leva upp till att BF6 ska efterlikna BF3 och BF4. Jag var förvånad över betan och upplevde det som positivt.

Sen visst, lite polish, lite mer kartor - men bf3/bf4 känslan verkar ändå finnas där. Det var dessutom oerhört mycket bättre upplevelse än när man provade BF2042 betan...

Enda jag saknar är Hardcore-läget, jag spelade främst det i BF3/BF4 (så m.a.o, TTK/TTD var snabbare ) - men bieffekten av no regen och 60% hp gjorde att folk var försiktigare och "gun slingade" mindre, eftersom det fanns mer risker med det då man dog av att nån nös i ens riktning.

12
Skriv svar