Köpa dator till sambo?

Medlem
Köpa dator till sambo?

Köpa dator till sambo
Hej, jag funderar på att köpa en dator till min sambo.

https://www.webhallen.com/se/product/373470-Aspire-Go-14-AG14...

Denna verkar prisvärd, men 8gb ram är lite lite, men kan inte se något om det går att sätta i mer ram eller vilken typ man borde köpa till.

Jag hade dd4 till min stationära och köpte med ddr4 med de var inte kompatibla med varandra för att det var något som inte var samma med dom.

2700kr har jag hittat den för.

Min sambo skulle vilja ha något eget som bara var hennes. Hon kommer väll använda den till att spela sims 4, med expansioner, kanske lite Valorant i framtiden då vi spelade det tillsammans innan vi fick barn, så kanske igen när de är äldre.

Och lägga över film och foto på barnen, surfa och enklare saker.

Jag har en gaming laptop redan som hon har använt när hon behövt dator.

Kan någon hitta info ifall det går att lägga till mer ram, och är det lätt? På min förra laptop var det bara att skruva av en lucka.

Är den prisvärd för 2700?

Medlem

8GB är verkligen i minsta laget, det ser dessutom ut att vara fastlött RAM på den datorn så går inte att uppgradera.

Annars klarar CPUn och iGPUn ca 80-90 fps på 1080 low i Valorant dock med 16GB och det låg hela tiden och använde runt 8GB.

Viktigt att tänka på är att CPU och GPU delar på mängden RAM.

Det är ett okej pris men jag hade letat vidare efter en dator med 16GB eller där man kan uppgradera RAM senare.

Medlem

Om hon är van vid att sitta med din gaming dator så kommer hon garanterat bli besviken och frustrerad över prestandan. Vilket i sin tur kommer leda till att hon kommer fortsätta använda din dator och i slutändan hamnar DU på skitdatorn....... Var smart nu unge man..

Mvh
/Byäldsten

Troll – skulle jag?!

Jag säger bara -NEJ!

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Den var så bra att den sålde slut och sidan slutade funka.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den var så bra att den sålde slut och sidan slutade funka.

https://www.webhallen.com/se/product/373470-Aspire-Go-14-AG14...

Medlem

Inet.se har rätt reko priser på Laptops just nu.

Personligen skulle jag undvika Webhallen för varor (som kan behöva reklameras) med tanke på strulet många upplevt senaste året.

Medlem

Laptops är en djungel med alla namn och versioner av hårdvara och laptops. Allt för att förvirra kunden tyvärr. SweC kan nog ge dig bra råd.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

1
Skriv svar