Diskutera – Spel som varit värda att vänta (jätte)länge på
Alan Wake II
En uppföljare var på gång där ett tag, och vi fick t.o.m. se gameplay. Men om det projektet gått i mål hade det blivit en rak uppföljare, mer av samma. Säkert hade det blivit ett bra spel. Men Alan Wake II blev något annat. Mörkare, mer skräck än mysrys.
Jag var också glad för att vi till slut fick Shenmue III, även om det inte riktigt blev vad många av oss hade hoppats på.
Lite udda kanske men t.ex. Mafia remake och Resident evil 2 och 3 remake var några som man kanske inte väntat på men som i alla fall jag var jätteglad över att man gjorde då originalen inte åldrats helt med värdighet.
Baldurs gate 3, half life 1 & 2, system shock 2, kings quest 2,3,4,5 diverse elder scrolls, dragon age 1, & alla tex murphy spel +gabriel knight spel hoppas även på att vampire bloodlines 2 varit värd att vänta på & att de e ett rollspel & inte ett fördummat konsolspel som så många spel är idag.
Sista spelet för mig som faktiskt var värt att vänta på var Starcraft 2, så inte direkt något nytt.
Annars så är det spel som jag önskar skall komma, men som förmodligen aldrig kommer bli av. Eller spel som har kommit men inte levde upp till förväntningen och inte varit värt väntetiden.
Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.
Dessvärre så är det väldigt många som inte lever upp till förväntningarna:
*Diablo 3 var ganska omgåede "var det inte mer" känsla.
*Cyberpunk 2077 var en gigantisk besvikelse som fick mig att sluta ha förväntningar på spel. (blev bra till slut, X antal månader senare)
*GTA6 verkar inte bli av, då de preliminärt skall ha att man skall fota sitt leg och ge dem info, för att veriferia sin ålder. Glöm att de får min info på det sättet iaf.
Kollar man på positiva så har jag några jag inte väntat så länge på men när jag fick nys om dem så blev jag exalterad; i den grad att jag köpte dem på release, vilket säger ganska mkt (för mig):
*Brothers - A Tale of Two Sons, kort men gott. tror dock jag var sen till spelet pga Xbox first-trams.
*Vermintide 2 - Några stabilitetsproblem i början, samt väldigt krävande av datorn, men levererade 100%
*Darksiders - Första spel var extremt tillfredställande.====>
Darksiders 4 är ett spel jag har lite förväntningar på; men är ganska försiktig. Förstår jag rätt så är det samma utvecklare som 3an och var kanske inte något jag fastnade vid.