Världens bästa NES-spel: Final & bronsmatch!

Backloggens befriare
Skrivet av SeniorGamer:

Kul att 139 personer röstade fram "världens bästa NES-spel"
Lite som en handuppräckning i fyra skolklasser...
Men en rolig grej och fint engagemang!
Rätt spel vann som vanligt i kategorin NES!

Ja, semifinalen hade ca 600 deltagare..

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, det var ju en rejäl överraskning att det tog sig så långt. FZ kan verkligen överraska... Folk måste verkligen gilla käppar och det dära Moon Theme 😁

original super mario bros är ju skräp så inte så konstigt man röstar på ett riktigt spel, som faktiskt är ok.

Medlem

Kan väl erkänna att jag spelat Super Mario Bros 3 hur många gånger som helst men bara klarat ut det typ 1 gång.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Väntat. Jag förstår varför det vann, det var oerhört brtydelsefullt när der kom men det är ett spel som jag aldrig återvänder till idag, trots att jag fortfarande spelar Nes. Grafiken och musiken känns ganska trist och den typen av presentation tycker jag är ganska viktigt. Att det i Nes-samanhang också är ganska långt gör också sitt. Det känns då berydligt roligare att dra igång typ The Flintstones eller nått liknande😄

Skrivet av vbgbasse:

Det kan definitivt ha att göra med den medlemsrecension som totalhyllade ducktales här på forumet för bara några veckor sedan. Jag läste iaf den och omvärderade spelet med nya ögon 🙂

Ja, det kan säkert haft lite påverkan. Sen är det ju absolut en riktigt schysst plattformare, men kanske inte lika inflytelserikt eller av samma dignitet som de andra finalisterna. Uppföljaren är ju också ännu bättre, men antar att inte lika många spelat den.

Skrivet av keffkebab:

Ja, semifinalen hade ca 600 deltagare..

Blev finalen hissad på framsidan? Annars har du nog svaret på deltagandet där.

Skrivet av pippen1001:

original super mario bros är ju skräp så inte så konstigt man röstar på ett riktigt spel, som faktiskt är ok.

nej, du har helt rätt, vilket överskattat skitspel!

Medlem

Jag missade finalen, och det verkar de flesta andra också ha gjort. Trist, för fel spel vann.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan väl erkänna att jag spelat Super Mario Bros 3 hur många gånger som helst men bara klarat ut det typ 1 gång.

Jag spelar det då och då. Brukar sluta med 99 liv 😁

Backloggens befriare

Ja, det kan säkert haft lite påverkan. Sen är det ju absolut en riktigt schysst plattformare, men kanske inte lika inflytelserikt eller av samma dignitet som de andra finalisterna. Uppföljaren är ju också ännu bättre, men antar att inte lika många spelat den.
Blev finalen hissad på framsidan? Annars har du nog svaret på deltagandet där.

Nej, det blev den inte, förrän det var över. Och ja, det är rätt uppenbart att det var det som gjorde skillnaden.

signatur

Ad hoc addendum

Fragzone är i vanlig ordning path of least resistance och lowest common denominator. Omröstningen har inget att göra med vilket som faktiskt är de bästa spelen (för få av er har nån jävla aning om vad ni ens talar om utan endast är nostalgiska för de få spel ni faktislkt spelat). Lycka till med eran cirkus. Kommer inte vara delaktigt av eran komiska ignorans längre.
Fragzone = fucking casuals.

Var med och startade Fragzone 1996 när vi kvaddade skallar utan att be om ursäkt.

RIP bitches. Fuck off and good luck. (Appatently you'll need it)

Geeks Gaming
Skrivet av CatacularCataclysm:

Fragzone är i vanlig ordning path of least resistance och lowest common denominator. Omröstningen har inget att göra med vilket som faktiskt är de bästa spelen (för få av er har nån jävla aning om vad ni ens talar om utan endast är nostalgiska för de få spel ni faktislkt spelat). Lycka till med eran cirkus. Kommer inte vara delaktigt av eran komiska ignorans längre.

Var med och startade Fragzone 1996 när vi kvaddade skallar utan att be om ursäkt.

Nu känns det som att där är en ocean av kontext som jag totalt missat.
Har du lust att fylla i vad jag missat? 🤔

Medlem

Du kan väl ta bort det här när du nyktrat till. Tack på förhand.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Lol. Klockan är några minuter i 4 på morgonen. Hmm… Bör jag gå och lägga mig? Nej, nu jävlar!

Backloggens befriare

Allt gott till dig med!

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Väntat att SMB3 skulle vinna helt klart bästa spelet på NES 100% ända NES spelet som jag spelar ännu igenom nu som då. Har inge av det typisk bullshit i varenda bana som många NES spel har. Inga kontroller att slås med. Helt enkelt ett perfekt spel.

Medlem

Vart kom MM2? Var länga sedan jag hade fram NES men det var lagom vänligt spel att lägga en 45-90 min för att spela igenom Willy eller allt ihop en regnin dag.

Medlem

Så ska det låta! FZ:s arv är Quake hur kan man inte fatta det. FRAG. ZONE.
fråga en 5 åring vilka spel den gillar: mario zelda mario

Skrivet av oaxaa:

Så ska det låta! FZ:s arv är Quake hur kan man inte fatta det. FRAG. ZONE.
fråga en 5 åring vilka spel den gillar: mario zelda mario

Lite svårt bara att rösta fram Quake som bästa NES-spelet, men det är klart, det här är ju FZ så allt är möjligt!

Medlem

Lite svårt bara att rösta fram Quake som bästa NES-spelet, men det är klart, det här är ju FZ så allt är möjligt!

12
Skriv svar