Diskutera – Spel som varit värda att vänta (jätte)länge på
Såg star citizen först 2013 och väntar fortfarande på full release 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Oftast inte värt det. Uppföljare som tar 10 år att utveckla skapar bara orimliga förväntningar på perfektion och oftast men inte alltid blir man besviken.
Inneffektivt och dålig management när utvecklingstiden tar för länge. Spelet blir troligen inte bättre än om en effektiv utvecklare hade gjort det på halva tiden.
Half Life 3, GTA 6, Elder Scroll 6, Persona 6,Dragon Quest 12 etc som vi väntat i evigheter på har skapat orimliga förväntningar av perfektion. Stor chans att vi blir missnöjda med de flesta av dom. Alla ovan skulle ha släppts för många år sen i mitt tycke.
Det är dålig management och har inget att göra med att man ska slå något världsrekord i hur ambitiösa spelen är. Jag är allergiskt mot orimliga förväntningar och orimliga väntetider. Krävs typ 3 beslut och en månad väntetid att få ändra ett vapen från svart till mattsvart, en sörja av dålig hierki.
Hoppas förstås spelen blir riktigt bra. Men man hade kunnat göra det effektivare helt klart.
Jag förväntar mig inte att GTA 6 och Half Life 3 kommer vara perfekta. Är säker på att de är bra och underhållande. Däremot så tycker jag att det är bland det konstigaste jag varit med om, att de inte gjort en trea för längesen. Att Beyond Good and Evil inte fått en tvåa än efter 22 år är inte så konstigt. Jo, lite. Men Half Life? Det är på en helt annan nivå. 18 år sen Episode 2. Kan faktiskt inte bli konstigare. Shenmue tog 18 år på sig, men Half Life var mycket större, mer populärt och sålde mycket mer.
Shenmue 3. Man hade gett upp efter 18 år. "Äh, det kommer aldrig"
Kan fortfarande knappt tro att jag faktiskt har spelet.
Tyvärr levde det inte upp till förväntningarna (för mig i alla fall).
Hade faktiskt hellre haft kvar drömmen om ett Shenmue 3 än spelet som till slut släpptes.
Tyvärr levde det inte upp till förväntningarna (för mig i alla fall).
Hade faktiskt hellre haft kvar drömmen om ett Shenmue 3 än spelet som till slut släpptes.
Jag gillade det, även om det inte tog mig med storm som originalet gjorde. Det stämmer nog att spelet är för fansen, för det är väldigt speciellt med sitt lugna tempo. Tyckte det hade mysig atmosfär, men det är frustrerande att det känns som att de behöver flera spel till för att berätta sin historia. De får sätta fart.