Satisfactory har fått releasedatum på konsol
Den 4:e november kommer konsolspelarna äntligen kunna bygga egna fabriker.
#Coffee-stain-studios, #Satisfactory
Consume!
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Bara vänta på att det kommer till game pass som allt annat numera 😂
Varför vänta när det redan finns att köpa på pc till ett bra pris?
Svårt att förstå hur det kan bli bra att spela med handkontroll, men fantastiskt spel
Jag väntade till V1.1 innan jag började spela det då PC-versionen fick stöd för handkontroll och jag endast spelar PC-spel med handkontroll. Jag har lagt 250 timmar i spelet just nu och kan intyga att det går alldeles utmärkt att spela med handkontroll. Nu har jag aldrig testat spelet med mus/tangentbord så jag vet inte om det är smidigare, men Coffee Stain Studios har fått till alla keybindings riktigt bra så jag har inget att klaga på.
Spelar på xbox. Och varje gång jag köpt ett spel på sistone kommer det på game pass något senare..
Spelar på xbox. Och varje gång jag köpt ett spel på sistone kommer det på game pass något senare..
Det är väl troligen så. Själv har jag redan kunnat spela spelet i över 5 år så jag kan glatt rekommendera ett köp 👍
Jag väntade till V1.1 innan jag började spela det då PC-versionen fick stöd för handkontroll och jag endast spelar PC-spel med handkontroll. Jag har lagt 250 timmar i spelet just nu och kan intyga att det går alldeles utmärkt att spela med handkontroll. Nu har jag aldrig testat spelet med mus/tangentbord så jag vet inte om det är smidigare, men Coffee Stain Studios har fått till alla keybindings riktigt bra så jag har inget att klaga på.
Härligt att höra! Tror iofs inte de skulle släppa spelet om det inte går att spela med handkontroll!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Spelet kostar runt 400kr på Steam.
Något billigare att skaffa det på Game Pass ifall det nu skulle komma dit
Inte alla som har bra ekonomi.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Kommer det verkligen till PS4 & Xbox One? Är inte dom för klena att köra det här spelet?
Tänkte mer på att det fortfarande görs spel till dom konsolerna efter 5 år.
Samtidigt är säkert spelarebasen sjukt stor från i huvudsak Playstation 4.
Bara vänta på att det kommer till game pass som allt annat numera 😂
Game Pass känns ju lite meh, kört det för ett par år sen, men nu är det ju nästan 200 kr/månaden, för mig iallafall blir det billigare att köpa spelen.
Men man märker ju vilka titlar som ligger på Game Pass, för ofta har första achievementen väldigt låg procent, typ 15% har klarat av första banan.
Blir ju mycket ladda ned, spela 2 min, "suger!", raderar, ladda ned, spela 2 min, "suger!", radera, ladda ned, spela 2 min, "suger!", radera.
Som förr när man hade Xbox OG och hundratalet spel, man spelade ju inget för valmöjligheterna var för stora.
Jag känner att jag borde älska Satisfactory, och jag tycker det är jätteroligt fram tills man behöver börja expandera massa och i princip göra om samma arbete på många olika ställen. Strax efter att man fått power plants någon gång. Att göra 5 modular engine är roligt, att göra 500 stycken är segt. Det känns som jag missar något viktigt, men nu känns det mest som jag letar efter järn i närheten av vatten för att kunna bygga ytterligare en fabrik, igen och igen.
Jag känner att jag borde älska Satisfactory, och jag tycker det är jätteroligt fram tills man behöver börja expandera massa och i princip göra om samma arbete på många olika ställen. Strax efter att man fått power plants någon gång. Att göra 5 modular engine är roligt, att göra 500 stycken är segt. Det känns som jag missar något viktigt, men nu känns det mest som jag letar efter järn i närheten av vatten för att kunna bygga ytterligare en fabrik, igen och igen.
Gäller att hitta glädjen i det. Den här omgången satsar jag på att använda bilarna så har satt ut vägar och massa bilar som kör runt och fraktar.
Dessutom försöker jag med blueprintdesignern skapa lite modulära fabriker som man enkelt kan ploppa ner om man behöver mer av en viss sak. Så in med råmalm och ut med en produkt. Gjort klart smart plating, automated wiring, versatile frames och även en Heavy modular frame-ritning.
Mest nöjd är jag dock med min turbofuel ritning, in med olja, kompakt kol och vatten och vips så har jag turbobränsle och en fuelgen i samma ritning. Riktigt kul utmaning.
En glad kalmarit boende på Gotland!