Jag, min son och det där jäkla jättetrollet

Skärmdumpsmästare
Skrivet av legendofkarl:

Jag tröttnade på att springa och hämta mitt lik en miljon mil bort. Jag älskar att utforska men sista gången när jag dog så in i heeeeeeelvete långt borta utan några portaler eller annat i sikte så lämnade jag bara mitt lik och startade aldrig spelet igen.

Vi blev av med portal och båten var kvar i Ashlands, då startade jag upp konsolen och flög bort till Ashlands med portalutrustning för att kunna ta oss dit igen.

Fusk ja men orkade absolut inte grinda resurserna för att bygga båten igen samt segla dit igen.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Valheim var lätt ett av favoritspelen, sedan kom Mistlands och nu var det inte lika roligt och efter det Ashlands och det var bara jobbigt harvande, Sedan så kom häxan och nerfade feathercloak så det inte gick att hoppa upp till någonting i våra baser längre och sedan dess har vi inte rört spelet. Det känns lite som de bytte designer någonstans mellan Plains och Mistlands :/

Kommer säkert spela ut det när då släpper Deep North men ser inte (längre) att det är ett spel vi kommer någonsin starta upp på nytt igen tack vara Mist och Ashlands tyvärr

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

13. Han har alltid gillat att spela. Vi körde Lego Indiana Jones och sånt när han var liten, sen Portal 2 för ett par år sen så han lärde sig styra på dator. Men kvalitetsmässigt tycker jag det är mindre viktigt vad de spelar, bara de har kul.

Ja det är helt sant, det är roligt att se henne hitta detta underhållningsmedie, som har varit en så stor del av ens egen uppväxt. Lite till min frus förtret, som inte riktigt är uppväxt på samma sätt 😄

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Fint skrivet, känner igen mig i att spela med äldsta barnet.

Medlem

Jag gillar verkligen Valheim, men jag vet också vad som får mig att sluta spela det.
När man kommer till Plains, så är det som att ultra-hardmode slås på plötsligt. Det som var en hyffsat utmanande upplevelse tidigare blir för svårt, känslan av progression saktar in, och det finns en reell risk att om du dör och förlorar din utrustning i t.ex bossfighten mot Yagluth, att du aldrig kommer få tillbaka den igen, utan behöver backa tillbaka till skogen och bergen och grinda ihop ny utrustning (eller göra som vi gjorde och köra in några cheat codes så man har en chans att få tillbaka sina prylar och klara bossen).
Samma sak återuppspelar sig på the Queen som också är en för svår boss om du frågar mig. Den sista bossen klarade jag aldrig eftersom servern blev hackad och griefad. Om du frågar mig så behöver Valheim balanseras något för en jämnare svårighetsnivå över hela spelet.

12
Skriv svar