FZ High Score – Säsong 4

Skribent
FZ High Score – Säsong 4

Spelhösten är över oss, och releaselistan dignar av allt som släpps. Därför blir den kort ~ september – men ändå full av intressanta spel att gissa betyg på: Silksong, Cronos, Borderlands 4, Dying Light... Och så både sportpuck och sportboll förstås!

Medlem

har satsat högt jag

Medlem

Den här gången ska jag vara mer taktisk än förra gången. Var tydligen inte så smart att gissa utan att göra någon som helst efterforskning…

Medlem
Skrivet av AdamMK:

har satsat högt jag

Inledningen verkar ju som bra mycket bättre än förra säsongen iaf

Medlem

Jag gör som sist, gissar på det jag tror och ser hur det går.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Vad tror vi om silksong? Är 95 lågt? 🤓

Redaktör
Skrivet av Kavakava83:

Vad tror vi om silksong? Är 95 lågt? 🤓

Hehe. Tippar att få kommer gissa för lågt.

signatur
Skärmdumpsmästare

Tror ändå det är tre bra spel så gissar ganska högt!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Stark start på säsongen... Buggvarning på Hell is us? Ser riktigt härligt ut annars..

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mekarn:

Stark start på säsongen... Buggvarning på Hell is us? Ser riktigt härligt ut annars..

Vi skrev detta nyss:

"Hell is Us-recensionerna smet ut tidigare än vår deadline, så för rättvisans skull stryks det från tävlan."

signatur

En Bamseponny av folket

Hade ju gissat 77 på Hell is us 😭

Medlem

För lågt, för högt och för lågt har mina gissningar legat tidigare i de tre säsonger som varit. Nu får det bli mitt emellan istället.

Medlem

Skit. Missade att gissa de två första spelen. Så går det...
Gick ju väldigt bra i början av förra säsongen men föll pladask på slutet så kanske kan bli tvärtom denna gången då.

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi skrev detta nyss:

"Hell is Us-recensionerna smet ut tidigare än vår deadline, så för rättvisans skull stryks det från tävlan."

räknas er recension in bland opencritics?

Skärmdumpsmästare

Man ska vara positiv så gissade högt igen på det mesta!

signatur

Redaktör
Skrivet av Patsy:

räknas er recension in bland opencritics?

Nej, vi är inte med på några såna siter. Det funkar väldigt illa att översätta våra 1-5-betyg till 100-skalan, eftersom vår mitten av skalan betyder ”Bra”, men översättningen till 50 (som borde vara 41-60) mer eller mindre är en sågning. Skalorna funkar helt olika.

signatur
Redaktör
Ponny

Märkte att jag gått snudd på sub 80 på alla spel, utom ett par. (Silksong of course.) Låg i alla fall utom ett för högt under förra säsongen, så jag väljer oglädjen! Som kanske resulterar i glädje framgent...?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känns jättesvårt för egen del denna säsongen.
Silksong känns givet att det får över 90 men resten är betydligt svårare. Speciellt sportspelen.

Skärmdumpsmästare

Trodde det såg bättre ut, gissade 84. Svårt att ta igen stora missar!

signatur

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Trodde det såg bättre ut, gissade 84. Svårt att ta igen stora missar!

Själv gissade jag 82. Tänkte att gameplay såg ut som Silent Hill 2 Remake. Jag gillade inte den men kritikerna verkade älska den så tänkte att 82 var rimligt.
Men det är gott om tid kvar att ta igen en miss

Medlem

Tror jag läste för många betalda förhandstittar. För verkade vara bättre än så enligt de jag läste! 0 poäng inkasserat

Geeks Gaming

Jag gissade 77! 😩
Nåja, är iaf med i toppen än så länge

Medlem

Trodde verkligen inte det skulle få så lågt pga utvecklarna bakom.
Det känns inte som de hade några riktiga speltester för detta spelet när jag läser fz recensionen. Eller inte hade pengar att fortsätta arbeta på det

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, vi är inte med på några såna siter. Det funkar väldigt illa att översätta våra 1-5-betyg till 100-skalan, eftersom vår mitten av skalan betyder ”Bra”, men översättningen till 50 (som borde vara 41-60) mer eller mindre är en sågning. Skalorna funkar helt olika.

cool! tänkte väl de hade blivit bra skevt annars

Vilkens säsongs start!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Trodde verkligen inte det skulle få så lågt pga utvecklarna bakom.
Det känns inte som de hade några riktiga speltester för detta spelet när jag läser fz recensionen. Eller inte hade pengar att fortsätta arbeta på det

Näe och så har jag läst väldigt positivt om spelet med. Nåväl, varför börja i medvind. Det brukar jämna ut sig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Näe och så har jag läst väldigt positivt om spelet med. Nåväl, varför börja i medvind. Det brukar jämna ut sig.

Har själv förbokat men hinner inte spela förräns nästa vecka. Får se hur det känns då. Känns det som fz skriver för mig väntar jag på patchar eller moddar

Medlem

Satte 88 på Silksong 😅

FM-guru
F.d. Sisyr

96:e plats... oops.

Gissat 88 på Silksong med vilket kanske är för kågt. Fanboyen i mig ville rösta typ 94 menmen

Medlem

Äsch, nu har jag missat två spel den här säsongen. Jag är körd. Vore bra om ni påminner ännu oftare, eller om det fanns en mailpåminnelse eller liknande

Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

Äsch, nu har jag missat två spel den här säsongen. Jag är körd. Vore bra om ni påminner ännu oftare, eller om det fanns en mailpåminnelse eller liknande

Ah, surt. Notis har varit på tal vet jag, hade onekliigen varit bra. Sen blev det lite tight igång med den här säsongen på grund av semestrarna, så tanken är att komma igång rätt tidigt med nästa.

signatur
12
Skriv svar