Diskutera – Dina värsta spelminnen
Diablo 4 är det absolut sämsta köp jag gjort spelmässigt, köpte dyraste versionen och tänkte "Kommer ändå spendera hundratals timmar på detta så det är det värt"
Uhhh.. fick kämpa mig igenom kampanjen i detta halv MMO skit dom skapat.
Har spelat Diablo 1,2,3 säkert ett par 1000 timmar men med Diablo 4 blev det bara några få timmar jag kämpade mig igenom.. Det gör ont än
Berätta mer! Varför? Jag tänkte tjacka inom kort ..
486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)
Haha jag vet inte om detta var den värsta upplevelsen men ett i efterhand ganska roligt minne, fast jag inte tyckte det då, var när jag spelade Wonder Boy in Monsterland på Master System som 8-åring och råkade jag ut för denna glitch.
https://www.youtube.com/watch?v=v_tUJCOL7E0
Jag blev rädd att jag haft sönder spelet och vågade inte spela vidare utan stängde av spelet.
Tror till och med att jag bytte kassetten hos Stor & Liten i Stockholm. Fast det var ju inte fel på den egentligen utan bara en glitch som uppstår om man trycker vänster och sen höger väldigt många gånger på vissa ställen i spelet. Märklig bug egentligen.
I Megadrive eran - Fattig som man var som ung grabb, TV-spels kompaniet. Bytte in två bra spel och fick ett begagnat spel i utbyte. Detta spelet var Green Dog...sicket skitspel!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgr...
Men i stället var det en Red Frog.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tja, det fanns en härlig tid som heter nittiotalet, då jag var ung och glad och hade köpt en sprillans ny PlayStation. Pengarna brände i fickan och de första spelen jag köpte var såå bra (Tomb Raider, Crash Bandicoot, BioHazard) så jag köpte nästan allt som kom ut, som en galning med betalkort och helt utan urskiljning. Ett av de allra lökigaste spelen jag tyvärr kan pengar på var "Apocalypse" med en o-skallig Bruce Willis på omslaget. Det var nog också det bästa med den skitkorven, dessvärre.
Apocalypse är skitroligt och är absolut inte ett dåligt spel öht.
Något som fortfarande irriterar mig är när jag lånade ut mitt svarta Gamecube som var i riktigt bra skick till en kompis. Jag tänkte inte på det på ett tag men när jag ville ha tillbaka det så åkte vi till en festlokal som hans jobb hade. Han hade alltså tagit med mitt Gamecube som hade varit i väldigt bra skick och lämnat det i den lokalen. Så konsolens lucka funkade inte längre, handkontrollerna var kletiga och spelen var repiga.
Detta gjorde att jag i princip sa upp bekantskapen med honom. Det känns så jävla respektlöst. Jag blir förbannad nu också bara jag tänker på det.
Det kanske inte var vad tråden handlar om men det var det första jag tänkte på.
Bland det värsta jag hört. Du borde doxxa honom så alla på FZ kan åka och ägga hans hus.
Julafton -97. Kompisar har N64 med Super Mario och Zelda. Under granen ligger - vad jag är tvärsäker på - ett paket innehållandes min alldeles egna N64.
Det var ett SNES med Road Runner och Super Punch-Out.
Besvikelsen var total där och då…
… men jag hade för jävla kul med det när jag väl kommit över allt!
Jag tror inte de hade Zelda till N64 eftersom det släpptes till jul 1998, men Mario 64 är ju ett monumentalt spel så förstår att du var avundsjuk på det.
Som barn fick jag Urban Champion till NES i julklapp ett år. Jag tror alla som spelat skiten skulle hålla med om att det är ett av de sämsta spelen Nintendo någonsin skitit ur sig. Det är ett "fighting"spel där man har tre alternativ: gå framåt, knuffa med A eller knuffa med B. Den som knuffar den andra spelaren in i en kloak på andra sidan av skärmen först vinner. Men hitboxarna funkar knappt även fast det är så simpelt. Totalt skräp.
Föräldrarna köpte det säkert i någon bargain bin, men det var fortfarande inte värt vad de än betalade.
När jag var liten önskade jag mig allt (o)möjligt i tvspelsväg i julklapp. Jag fick faktiskt en handhållen bärbar spel..konsol. Ett Sega electronic Hang-on. Säkert inte många som minns dessa men det var inte riktigt vad jag tittat efter. Jag spelade det ändå och blev rätt bra på att flytta motorcykeln fram och tillbaka över skärmen.
Året efter jobbade jag och köpte ett Super Nintendo med då gamla Super Mario All Stars(äntligen fick jag spela Mario spelen) men fick kommentarer från pappa om att det minsann var otroligt onödigt.
Jag vet att det handlade om sämsta spelminne men vill berätta klart här 😊. Nästa jul fick jag spelet Lagoon(till snes) av mamma och vilken glädje, visste inget om det och spelet var otroligt svårt för mig men jag kämpade och utforskade, fick hjälp av brorsan och till slut rullade slutet. Tack mamma för minnet av Lagoon.
Men Sega Hang on. Njä🙂
Spelade cod 3 när det var nytt, spelet krävde mycket av grafikkortet och det i sin tur överbelastade mitt nätagg så det släppte ut den magiska röken.
I Star Wars the old republic så hade guildet kommit överens om en dag och tid när vi skulle göra en aktivitet där man kunde hämta en holocron? så man fick +10 på alla grundskills, jag loggade in och förberedde mig men ingen dök upp, det visade sig att majoriteten hade gjort detta några dagar tidigare efter en raid och ingen hade hört av sig och ingen ville hjälpa mig hämta saken heller det fick mig att sluta spela swtor.
På sätt och vis är det nog The Last of Us Part II. Inte för att det tillnärmelsevis är det sämsta spelet jag spelat utan för att det inte alls matchade mina förväntningar och förhoppningar efter det fantastiska första spelet. En gruvlig besvikelse på så många plan. Nu står samlarutgåvan i glashyllan och påminner mig om detta varje gång jag går förbi.
Fucking Ninja Rabbits som jag köpte i en fotobutik i Mörby Centrum av alla ställen… en diskett som jag brände mina surt förvärvade pengar på.
Riktigt skitspel
Under mina tonårsår så spelades det en god del FF och såklart som för så många andra var 7an min favorit! Jag hade dock inhandlat FF9 som jag skulle börja på, men hade en "sista" (det blev det inte) genomspelning av 7an så jag lånade ut FF9 till min vän
När jag väl 3 månader senare skulle byta till disc 4 i FF9 så havererade spelet, prövar ett par ggr till och tillslut kollar jag på skivan som är helt sönderrepad... Det var min polares lillebror som hade använt det till, vad det såg ut som, ett drick underlägg... haha fortfarande min värsta upplevelse i ett spel. Allt slit.. var.. bortblåst... Är osäker på om jag någonsin fullförde spelet
Fick tänka länge för att hitta ett spel minne som man kan kalla värst. Från det sista fysiska spelet som ja förbeställde som också gjord att jag förlora alla tro på AAA och har inte köpt eller vara hyped för ett AAA sen jag och mina kompisar förbeställde BRINK. Ingen av oss spel det nå längre par timmar. Fan trailer va nå helt annat än spelet.
Annat som jag kom då jag var 6-7 år gamla så fick jag Track and Field II tala om att tummen led efter man spela detta spel då man skulle snurra på d-padden för att kasta kula. Men sak som är ett av det bästa och värsta minnen på samma gång. Så är att jag hade vaknat jätte tidigt, så jag satte på NES i vardagsrummet och börja spela spelet och Tresteg hade inte klarat att gör trestegen nå bra före denna och aldrig mer så bra som den gång då jag lyckades så bra att jag slog världs rekordet på tresteg. Värsta med det va att Mamma inte trodde på mig att jag hade gjort det.
Spelade cod 3 när det var nytt, spelet krävde mycket av grafikkortet och det i sin tur överbelastade mitt nätagg så det släppte ut den magiska röken.
Huh, COD 3 släpptes väl inte till PC?
Saxat från Wikipedia: Call of Duty 3 är det tredje spelet i Call of Duty-serien, och utspelar sig under andra världskriget. Spelet utvecklades av Treyarch[1], och finns till Playstation 2, Playstation 3, Xbox, Xbox 360 och Wii.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.