Xbox samlar alla Windows-spel i en universal-lösning

Skrivet av Edd1e:

Försöker du säga oss med bilden att du är lös i magen?

Skrivet av spaarrekord:

Det är endast genvägar till spel i andra launchers. Launchern där spelet finns startar först, därefter spelet. Med andra ord, inget direkt nytt.

Att kunna byta launcher som används för t ex. ett Steam-spel till Xbox är väldigt osannolikt att vi kommer få se i närtid. Så om något sådant vore möjligt så skulle det lyftas oerhört mycket i marknadsföringen.

apex, path of exile, smite, smite 2

Medlem

Rätt väg att gå. Microsoft ser ut att ta små steg då och då för att gå multi till 100% i framtiden. Och som förberedelse inför deras konsol/pc-hybrid det ryktas om. Precis som deras bärbara Xbox som tillverkas av tredjepart, tror jag deras stationära hybrid tillverkas av samma företag. Allt blir enhetligt. Samma gränssnitt. Spelen som är i huvudfokus. Oavsett vad man spelar på(inklusive playstation och framöver Nintendo).

Medlem

Aha, därför jag plötsligt såg installerade steam-spel i xbox-appen. Och i listan senast spelade.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Lös i magen?

https://knowyourmeme.com/memes/xzibit-yo-dawg

We heard you like games, so we put games in your games.

Geeks Gaming
Skrivet av Köttarbjörnen:

apex, path of exile, smite, smite 2

Mja, det där är gratisspel där man kan synca ens framsteg mellan plattformar.
Det jag tror man efterfrågar är att byta ett betalspel från tex steam till Xbox launchern, eller vice versa (kommer nog aldrig hända dock)

Medlem

Intressant. Ingen verkar veta hur det ska gå. Vissa säger att Xbox är slut, andra säger att de håller på att ta över och ändra all gaming. Vi får se hur det slutar. Jag hoppas bara att jag kan motivera kostnaden för en Xbox Ally X när det är dags.

Medlem

Skulle gärna kunna spela mina digitala Xbox 360-spel i Windows, typ Lost Odyssey.

Medlem

Jag kanske är lite trög, men är detta en uppdatering till konsolen Xbox eller till hela MS Xbox-ekosystem dvs inklusive Windows? Om det är för det sistnämnda, är det en ny klient som man behöver ladda ned eller kommer den som en update i Windows?

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag kanske är lite trög, men är detta en uppdatering till konsolen Xbox eller till hela MS Xbox-ekosystem dvs inklusive Windows? Om det är för det sistnämnda, är det en ny klient som man behöver ladda ned eller kommer den som en update i Windows?

Det är en ny version av xbox-appen till Windows. Bör komma som en uppdatering alt via ms store om du inte har appen redan.

12
Skriv svar