Hollow Knight: Silksong-tråden

Medlem

Precis tagit mig fram till alternativa vägen in i act 2.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Precis tagit mig fram till alternativa vägen in i act 2.

Underbart. Spelet öppnar sig ju upp betydligt under akt 2

Medlem

Sitter fast på Sister Splinter, kul boss men jag orkar verkligen inte bossar i spelet egentligen. Jag gillar allt annat, utforska, döda småttingar och lalla runt. Men fan bossarna blir bara utdraget för mig.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

Sister splinter tips - Thread storm på minionerna
Thread storm är ett "White tool"/silkesattack. Inte säker du fått den attacken än dock

Vet inte heller om minionerna nu dyker upp efter senaste patchen då den bossen nurfades om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Thread storm är ett "White tool"/silkesattack. Inte säker du fått den attacken än dock

Vet inte heller om minionerna nu dyker upp efter senaste patchen då den bossen nurfades om jag minns rätt.

Hmm jo jag kan nog ha fått den. Har inte riktigt greppat dom två olika crests jag har fått, när man "ska" använda den ena eller den andra. Eller egentligen vilka perks eller vad man kallar dom som är bra att köra på bossar osv.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Precis, den hjälper väldigt mycket.

Medlem

Klarade spelet 100%, 62h. Men resan i Pharloom kommer fortsätta, inte 100% troféer på PS5 versionen än

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Klarade spelet 100%, 62h. Men resan i Pharloom kommer fortsätta, inte 100% troféer på PS5 versionen än

Snyggt! Jag har hittat ett extra hjärta (verdania) men ska försöka möta karmelita innan jag förmodar vankas slutboss ☺️

Edit: fixat 👍

Ska se om jag hinner spela färdigt akt 3 innan helgen men det tror jag nog

Medlem

Helt galet mycket grejer. Jag kollade ju upp guide på en del grejer för jag tycker det är onödigt krångligt att lista ut men hittar fortfarande lite små områden och nya utmaningar

Tycker jag slått överallt på var enda vägg och studerat taket i varenda rum mer än en gång men ändå har jag missat massa skrymslen

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Helt galet mycket grejer. Jag kollade ju upp guide på en del grejer för jag tycker det är onödigt krångligt att lista ut men hittar fortfarande lite små områden och nya utmaningar

Tycker jag slått överallt på var enda vägg och studerat taket i varenda rum mer än en gång men ändå har jag missat massa skrymslen

Det blir ju kul då vid en andra genomspelning. Jag kör själv switch 2 på nattjobbet och hemma på PC. Hittar andra saker på min switch 2 genomspelning och spelet för sig på ett annat sätt, träffar karaktärer på andra platser jag inte gjorde tidigare osv.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har inte haft tid eller ork att spela på ett par dagar. Men jag tänker på spelet mycket. Har saknat ett sådant spel som blir en del av ens sinnesvärld.

Jag gillar alltmer Team Cherrys strategi att shadowdroppa spelet för allt och alla. Inga recensioner, inga guider, ingenting. Vi tillsammans delar upplevelsen av att navigera oss i en ny, mystisk och spännande värld. Som känns så mycket mer spännande och hemlig tack vare shadowdroppen.

Det ska bli ett sant nöje när jag klarat spelet att läsa djupdykande analyser och åsikter. Hoppas på några bra lore-videos bland annat.

Grattis till alla er som har klarat ut spelet redan!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag finner det störande på switch 2 joycons att sidoknapparna är så nära varandra. R och ZR knappen blir ibland feltryckta när jag ska dasha frammåt. Jag har mappat om så att R knappen är den som man spelar musiken på men det löser inte hela problemet då Hornet kan stanna upp i en fight. Drygt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Där blev man klar! 64 timmar 18 minuter spelade. Bryr mig inte riktigt om procent(så länge jag inte missar för mycket content) eller achievements, men fick 95% och 40/52 st achievs. Tror jag upptäckte alla områden och bossar. Får kolla upp saker i efterhand.

Ja vad ska man säga, vilket äventyr!

Ska man ge liten summering i plus och minus:

+Gameplay och movement
+Upptäckandet, hemligheterna
+Världen
+Musiken
+Estetiken
+Karaktärerna
+Ljuddesign
+Bandesignen

+- Silksong har en härlig atmosfär, men jag föredrog nog den i Hollow Knight.
+- Pogo-hoppande ala Hollow Knight kan kännas lite OP ibland(men på ett jäkla trevlig sätt). Eller, man kändes ganska OP överlag, man kunde nästintill brute force'a många bossar genom att slå slå slå, ta skada, för att sedan heala sig snabbt igen och repetera, istället för att lära sig mönster. Inte alltid dock.

-Önskar att många av bossarna och combat-rummen gav mer utmaning(yep svårare! Elitist! ;P)
-Sluta byt min crest automatiskt, bah!
-Farmande av rosaries mot slutet. Ingen måste och tog inte speciellt lång tid, men blev lite tradigt ändå.

Betyg: 5/5 - slutet i akt 3 var ju jäkla läckert.

Förresten, träffande ni på denna herre från Hollow Knight som tydligen är med i Silksong? Jag såg han inte alls. :/

Mister Mushroom

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Klarade Sister Splinter igår, det var gött! Nu kan jag klättra på väggar

signatur

Medlem
Skrivet av Fezk:

Där blev man klar! 64 timmar 18 minuter spelade. Bryr mig inte riktigt om procent(så länge jag inte missar för mycket content) eller achievements, men fick 95% och 40/52 st achievs. Tror jag upptäckte alla områden och bossar. Får kolla upp saker i efterhand.

Ja vad ska man säga, vilket äventyr!

Ska man ge liten summering i plus och minus:

+Gameplay och movement
+Upptäckandet, hemligheterna
+Världen
+Musiken
+Estetiken
+Karaktärerna
+Ljuddesign
+Bandesignen

+- Silksong har en härlig atmosfär, men jag föredrog nog den i Hollow Knight.
+- Pogo-hoppande ala Hollow Knight kan kännas lite OP ibland(men på ett jäkla trevlig sätt). Eller, man kändes ganska OP överlag, man kunde nästintill brute force'a många bossar genom att slå slå slå, ta skada, för att sedan heala sig snabbt igen och repetera, istället för att lära sig mönster. Inte alltid dock.

-Önskar att många av bossarna och combat-rummen gav mer utmaning(yep svårare! Elitist! ;P)
-Sluta byt min crest automatiskt, bah!
-Farmande av rosaries mot slutet. Ingen måste och tog inte speciellt lång tid, men blev lite tradigt ändå.

Betyg: 5/5 - slutet i akt 3 var ju jäkla läckert.

Förresten, träffande ni på denna herre från Hollow Knight som tydligen är med i Silksong? Jag såg han inte alls. :/

Nu har jag nog ytterst lite kvar att göra men jag suger på den karamellen så länge jag kan. Längtar efter en ny genomspelning på ps5an. Spelet har ju funkat klockrent på switchen men nosen ska jag jaga trophies 🤓

Jag upptäckte en övergiven by högst uppnå cradle. Finns det något där? För jag hittade absolut inget alls.

Skriv svar