Deus Ex får remaster – efter 25 år

Robot
Deus Ex får remaster – efter 25 år

En remaster som vill bevara originalet.

#deus-ex

Medlem

Tyckte de såg sämre ut än orginalet tyvärr men kanske bara var trailern som inte visade det bra 😅

Medlem

Det som alltid varit ett problem för Deus Ex är ju att det inte funnits någon riktigt bra support för handkontroll. Bara det kommer säkert att få massor av människor under 40 som inte är vana vid mus och tangentbord för spel, att testa spelet.

Medlem

De borde ha gjort en remake. Jag gissar att det här blir sista spiken i kistan för Deus Ex-franchisen.

Medlem

Bästa spelet jag spelat och inte klarat. Kanske dags nu!

Välkomna nyheter, kul!

Medlem

En av de bästa spelserierna. Blir ett köp även om jag kört igenom spelet flera gånger.

Medlem

Den nya designen ser ut som skit. Ser ut som om de bara AI-uppskalat texturerna.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Spännande, undrar hur detta kommer skilja sig från revision-modden?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Testpilot

Som Deus Ex fan är man ju svältfödd på nytt innehåll så detta är mer än välkommet. Kanske ökar chansen att det blir fler spel i serien.

Medlem

Den visuella stilen ser ut som skräp. Vad fan har dom gjort?

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Håller med alla, det nya ser skit ut. Ansiktena specifikt ser bloated och konstiga ut. Tror man kan få bättre resultat med moddar.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Den nya designen ser ut som skit. Ser ut som om de bara AI-uppskalat texturerna.

^ This. Detta är fan inte värdigt att kallas remake. De kunde ju i alla fall försökt göra något mer än bara skicka igenom alla texturer genom en AI, och som vanligt är det "skit in, skit ut" resultat (As in, de gamla texturerna var rejält lowres, men det är ju vad det är). Vad hände med nya modeller med (markant) högre polygonantal? Vad hände med att kanske få de kala korridorerna och liknande att inte se fullt så kala å stela ut?
Bah, i expected nothing and i'm still disappointed.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

^ This. Detta är fan inte värdigt att kallas remake.

Därför det är en remaster och inte remake, kantänkas.
Men håller med fullt ut om resten. Det ser bara helt meh ut generellt.
Kul för PSfolk, antar jag? PCfolk tjänar bättre på att köpa orginalet för under €1 på Steam och börja modda.

Medlem

Lite trist att det är Aspyr och inte Nightdive Studios som gör detta.
Aspyrs Tomb Raider remasters ser inte jättebra ut och har jobbiga buggar.

När man låter en studio ge sig på en sådan värdefull klassiker bör man ge det till den bästa Remaster / Remake studion.

Hoppas dock såklart på det bästa.

Medlem

En del gamla 3D-spel fungerar det nästan inte att göra remasters av.

Det är mer detaljerade karaktärer och mer högupplösta texturer men världen ser helt livlös ut och det skär sig rejält.

Det behövs betydligt mer arbete eller en remake för att detta ska bli intressant.

Medlem

En ny anledning att spela igenom Deus Ex. Det var nåt år sedan sist.

Skribent

Tycker de borde slängt en stor sten och gjord en redig remake/reimagination av originalet för att försöka kick starta serien igen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Håller med övriga kommentarer, men vill tillägga att de lyckats göra omslaget till spelet totalt själlöst. Det blå skimret var ju helt poängen med det omslaget, men det är tydligen mer "HD" att färglägga bilden. 🙄

Medlem

Körde igenom det igen med "gratis-remastern" Deus Ex: Revision för några år sedan och det var väldigt mysigt. Tycker man inte att den här remastern ser så lovande ut kan jag rekommendera att prova Revision istället. (har för mig att det var Revision jag körde åtminstone)

Medlem

Jag kommer köra detta, var så länge sedan att jag nästan kommer gå in blind

Medlem

Blir svårt att motivera en eventuell PC-release då originalet går att få både billigt och snyggare.

Kul att de vågar göra något med IP't dock!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Det som alltid varit ett problem för Deus Ex är ju att det inte funnits någon riktigt bra support för handkontroll. Bara det kommer säkert att få massor av människor under 40 som inte är vana vid mus och tangentbord för spel, att testa spelet.

Det är ju bra. PC-spel, speciellt FPS skall spelas med tangentbord och mus. Man behöver inte bjuda in konsolspelare i onödan. Konsolanpassningar är en av sakerna som gjort pcspel sämre, en av de största anledningarna.

Nu kommer detta säkert funka utmärkt med handkontroll när det kommer ut, eftersom de nog vill sälja spelet på konsol så klart.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Aaaah äntligen!

Synd bara att nightdive inte är med.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ju bra. PC-spel, speciellt FPS skall spelas med tangentbord och mus. Man behöver inte bjuda in konsolspelare i onödan. Konsolanpassningar är en av sakerna som gjort pcspel sämre, en av de största anledningarna.

Nu kommer detta säkert funka utmärkt med handkontroll när det kommer ut, eftersom de nog vill sälja spelet på konsol så klart.

Visst men deus ex är ett väldigt långsamt spel. Hoppas på bra Steam Deck support.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Handkontroll är givetvis bättre för alla typer av spel.

Medlem

Önskar som många andra att de gjort en remake istället för en remaster

Redaktör
Ponny

Visst, man hade kunnat "go all in remake". Men en kulturgärning är det alldeles oavsett.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

I did not ask for this.

Man har väntat på ett slags nysläpp av detta hyllade spel, men infriar inte förväntningar eller förhoppningarna som det ser ut..
Inget jätteförtroende för Aspyr heller.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kul! Jag spelade detta på PS2 men avslutade det aldrig.

Däremot har jag spelat igenom både Human Evolution och Mankind Divided flera gånger och jag tycker att seriens frånvaro är en skandal. Hoppas detta kan bara en nytändning!

12
Skriv svar