Klart – EA kan bli uppköpta för 55 miljarder dollar

Medlem

fyfan biljonärerna ska äga världen som allt annat.

Medlem
Skrivet av yohahn:

Tråkigt att detta sker precis innan dom skall släppa det första intressanta spelet på länge. Då blev spelhösten ganska tom helt plötsligt.

Om jag nu tolkar din text rätt så syftar du på BF6 som är väldigt hypat, varför tror du det här innebär att det spelet bara slutar supporteras eller kommer gå utför efter release pga detta?
Annars får du gärna utveckla hur du tänker ska hända

Medlem

Kan nog bli bra att EA köps ut från börsen. Mindre kvartalskapitalism och mer långsiktighet. Bara otroligt tråkigt att det är med saudiska pengar. Kan nog bli bojkott från min sida nu.

Medlem

Blir nog bojkott så länge. Bättre att lägga pengarna på indieutvecklare som får pengarna. En marknad med ett tydligare monopol är ingen rikting för utveckling.

Medlem

Kan bli bra att försvinna från börsen .

Medlem
Skrivet av rewoX:

Om jag nu tolkar din text rätt så syftar du på BF6 som är väldigt hypat, varför tror du det här innebär att det spelet bara slutar supporteras eller kommer gå utför efter release pga detta?

Vill inte bidra med pengar till Trump familjen och Saudi kunga familjen. Nu släpps det inte ett enda spel denna höst som jag är intresserad av att spela längre. Så därför en tom höst.

Moderator
Skrivet av yohahn:

Vill inte bidra med pengar till Trump familjen och Saudi kunga familjen. Nu släpps det inte ett enda spel denna höst som jag är intresserad av att spela längre. Så därför en tom höst.

Tur backloggen är stor!

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan bli bra tror jag. EA har inte mått bra av att vara ett publikt bolag. Nu har de långsiktiga ägare med stort kapital.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tur backloggen är stor!

Jag har lyckats beta av princip hela backloggen då jag inte direkt köpt något nytt spel på ett tag. Hittar inget som faller mig i smaken varken på konsol eller Steam.

Medlem
Skrivet av yohahn:

Jag har lyckats beta av princip hela backloggen

Imponerande!

Medlem

Helt sjukt att folk är så blinda av det amerikanska kulturkriget att man tycker det här är en bra idé.

EA satt redan löst, nu när dom går in i diktaturmode fullt ut så blir det ajöss.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av rewoX:

Risken är väl att BF6 blir pay to win.

I The Sims kanske du kan välja att spela manlig följeslagare till kvinnor som vill gå utanför huset. Och i moskén lyssna på Imamen om hur du bör slå din kvinna såsom i nyheterna igår/idag.

Alla spelbara kvinnor i alla EA spel byts ut till män eller täcks över för att inte väcka lust hos männen.

Typ så.

Mindre Woke är det nog ingen som sörjer förutom kanske 1 % av alla spelköpare som tycket det är viktigt att ha en ickebinär skärmflygare i BF2042 (seriöst vad fan har könsidentitet i ett actionspela att göra?) eller som vill att alla modiga soldatkvinnor som stormade fienden bredvid sina soldatmän med gevär i hand visas upp mer då det är något som ju hände i verkligheten, eller är BFV ett science fiction spel?

Skribent
Skrivet av bluebird:

EA som företag var det väl länge sen man kände nåt för. De känns mest som att de förvaltar de IP:n de sitter på snarare än driver på något som helst utveckling. Så det kanske inte kommer göra så stor skillnad för spelmedier i stort med nya (tveksamma) ägare.

Men som fotbollssupporter känns det inget vidare att PIF kommer att deläga EA FC-serien, med tanke på vilken impact den serien har på fotbollsintresset globalt
.

Känslan är tyvärr att vi bara sett början på den här utvecklingen.

Som jag förstått det så har PIF investerat stora pengar i just fotboll så om någon serie är säker är det nog EA FC. Skulle till och med kunna vara så att en liten anledning att de köpte EA var för dess fotbollsmonopol på spelmarknaden (spekulation från min sida dock).

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Senaste EA-spelet jag spelade var Plants vs Zombies för snart 15 år sedan. Jävligt bra spel. Tror faktiskt inte ens att det var EA ägt vid de t tillfället. 2:an blev ju skit efter att EA köpt upp det och 3:an lyckades de aldrig reda ut.

Blir inga fler EA-spel för min del. Framförallt inte nu.

Skrivet av Korvfingrar:

Senaste EA-spelet jag spelade var Plants vs Zombies för snart 15 år sedan. Tror faktiskt inte ens att det var EA ägt vid de t tillfället. 2:an blev ju skit efter att EA köpt upp det och 3:an lyckades de aldrig reda ut.

Det var Popcap i början vill jag minnas. PvZ var riktigt kul.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Det var Popcap i början vill jag minnas. PvZ var riktigt kul.

Stämmer. Tråkigt när bra, små spelutvecklare blir uppköpta och förstörda.

Medlem

Allahu Akbar - It’s in the game!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstått det så har PIF investerat stora pengar i just fotboll så om någon serie är säker är det nog EA FC. Skulle till och med kunna vara så att en liten anledning att de köpte EA var för dess fotbollsmonopol på spelmarknaden (spekulation från min sida dock).

Så är det. PIF äger bland annat Newcastle United i Premier League. Min farhåga är inte att de ska lägga ned EA FC, utan snarare vad de kommer göra med det.

I bästa fall blir det ingen större skillnad, men vi får väl se.

Skribent
Skrivet av bluebird:

Så är det. PIF äger bland annat Newcastle United i Premier League. Min farhåga är inte att de ska lägga ned EA FC, utan snarare vad de kommer göra med det.

I bästa fall blir det ingen större skillnad, men vi får väl se.

Ja alltså jag tror inte FC läggs ned heller, men tror kanske att det är varumärket de faktiskt vill satsa på. Resten av det EA kan nog i värsta fall göras om till snabba pengar och cash grabs för just EA FC.

Men vi får se, känna som det kommer bli en del stor förändringar och nedbantningar av företaget oavsett.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Risken är väl att BF6 blir pay to win.

I The Sims kanske du kan välja att spela manlig följeslagare till kvinnor som vill gå utanför huset. Och i moskén lyssna på Imamen om hur du bör slå din kvinna såsom i nyheterna igår/idag.

Alla spelbara kvinnor i alla EA spel byts ut till män eller täcks över för att inte väcka lust hos männen.

Typ så.

Mindre Woke är det nog ingen som sörjer förutom kanske 1 % av alla spelköpare som tycket det är viktigt att ha en ickebinär skärmflygare i BF2042 (seriöst vad fan har könsidentitet i ett actionspela att göra?) eller som vill att alla modiga soldatkvinnor som stormade fienden bredvid sina soldatmän med gevär i hand visas upp mer då det är något som ju hände i verkligheten, eller är BFV ett science fiction spel?

Ja, only time will tell... har dock svårt att se att det blir någon stor förändring eller liknande som kommer märkas av oss konsumenter som sitter och spelar.

Medlem
Skrivet av yohahn:

Jag har lyckats beta av princip hela backloggen då jag inte direkt köpt något nytt spel på ett tag. Hittar inget som faller mig i smaken varken på konsol eller Steam.

Vet inte om du spelat det men kolla in Arma reforger det är ett bra alternativ till bf

Medlem

Tja, C&C IP:t kan ju knappast hanteras värre än det gjort. Med det sagt så får dom annars gärna sälja loss gamla IP:er som uppenbarligen inte intresserar EA längre.

Troll – skulle jag?!

Hade faktiskt tänkt köpa BF6 men nu blir det nog inget med det längre.

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av NodCommander:

Tja, C&C IP:t kan ju knappast hanteras värre än det gjort. Med det sagt så får dom annars gärna sälja loss gamla IP:er som uppenbarligen inte intresserar EA längre.

Måste ändå säga att Remaster-versionerna av C&C och RA var grymt fina, men sen dog det ju igen...Trodde ju att dessa skulle leda mot en ny uppföljare, men icket.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minst 345 avrättningar verkställda under 2024 i Saudiarabien.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/saudiar...
Men ey, allt för att maximera vinsten, right?

Medlem

Jedi - Fallen Order och Survivor är ju topplir jag spelat/spelar som distribueras av EA. M.fl Star Wars spel dessutom. Hoppas dom inte sabbar där. Star Wars spel som faktiskt är kul är sällsynta numera, men de här utgör undantag.
När det gäller rally-spel så har de ju redan gett hela genren stora foten. Där blev det halvmediokra "EA Sports WRC" det sista.
Man kan ju hoppas att saudierna gillar rally- och racing-sim. Det är väl en saudier som rattar FIA nu, bl.a F1.

Synd, var intresserad av Battlefield 6 men det intresset försvann med detta.

signatur

Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super

123
Skriv svar