Game Pass förändras och Ultimate-priset höjs rejält – från 185 till 285 kronor
Om ni inte vill ha Ultimate så finns det premium 160kr så får ni dag ett släpp,xcloud m.m
Men det inkluderar inte Xbox egna titlar på dag ett, eller? Det står inom ett år.

Dessutom ingår inte Call Of Duty-spelen i Premium, då är det Ultimate som gäller (se video)
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Dom som inte vill ha Ultimate för ca 300kr/mån, så finns ju Premium man får ju Xcloud,dag ett släpp osv för 160kr/mån. Finns som sagt alternativ
Jag uppskattas! Fler dag ett släpp fler än 75st ,crew access,Ubisoft+ m.m
Om ni inte vill ha Ultimate så finns det premium 160kr så får ni dag ett släpp,xcloud m.m
Ingår "dag ett släpp" med Premium?
Men det inkluderar inte Xbox egna titlar på dag ett, eller? Det står inom ett år.
<Uppladdad bildlänk>
Har för mig Microsoft egna spel kmr släppas senare för premium efter några månader efter spelet släpps?
Har jag fel? Får ni gärna rätta mig
PEACE✌️
Har för mig Microsoft egna spel kmr släppas senare för premium efter några månader efter spelet släpps?
Så då får man helt enkelt hosta upp för Premium för att få spelen dag ett. Microsofts egna spel alltså.
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Man får ju värdera utifrån sig själv. Hur mycket spelar man på en månad, Är det "billigare" o köpa spelen VS hyra/prenumerera?
Behöver man ha dyraste Gamepass abonnemanget?
Själv har jag inte spelat sedan jag gav upp med silksong när det nu va, snart en månad sedan. Börjat läsa böcker istället. Så för mig blir det just nu billigare o köpa de få spel jag inte kan klara mig utan dvs Metroid Prime 4/Gta 6 när de nu väl kommer. Har även en stor backlog av spel att bråttas med.
Man får ju värdera utifrån sig själv. Hur mycket spelar man på en månad, Är det "billigare" o köpa spelen VS hyra/prenumerera?
Behöver man ha dyraste Gamepass abonnemanget?
Själv har jag inte spelat sedan jag gav upp med silksong när det nu va, snart en månad sedan. Börjat läsa böcker istället. Så för mig blir det just nu billigare o köpa de få spel jag inte kan klara mig utan dvs Metroid Prime 4/Gta 6 när de nu väl kommer. Har även en stor backlog av spel att bråttas med.
Tråkigt att läsa om Silksong, gick det inte att ändra din build lite bara? För mig var det Reaper-cresten som tog mig igenom spelet.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Nej, nu kliver jag nog ur. Jag har inte använt Game Pass så värst mycket i år. Inget alls i sommar, och hösten är alltid full med nya releaser varav endast en del kommer till Xbox. Jag har varit med sedan 2017 och gillat tjänsten, men jag tyckte att den senaste höjningen närmare sig smärtgränsen. Nu kommer den definitivt passeras.
Jag har länge betalat min Ultimate-prenumeration med mina rewards poäng, så jag undrar hur det kommer gå med det nu när priset höjs. Kul att xCloud äntligen lämnar beta-stadiet, men uppgraderingen till 1440p känns ganska meningslös om dom fortsätter köra Series S-versioner som idag ofta ligger under 1080p ändå. Sony erbjuder streaming av PS5-spel i 4K och det funkar fint, så jag förväntar mig mer av xCloud.
Om jag förstod det rätt så är det rejält nerfat samt att man bara kommer kunna betala en del av beloppet med poäng framöver. Enligt Inside Gaming:s nyhetsuppdatering gällande detta.
Jag upplever att det är för dyrt för många. Laggar man efter typ 6 månader i sina köp så får man många spel som man får behålla för dem pengarna. Men har man oändlig speltid så kanske det kan vara värt utbudet istället?
14 dagar kvar tills de stänger av windows 10 också, sammanträffande?
lol sluta ljug. det blir färre uppdateringar, men win 10 kommer fungera utmärkt.
gp är fortfarande 1/3 del av ett switch spel. lätt värt
Jag har spelat väldigt mycket spel via Gamepass i år så jag låter Ultimate tuffa på ett tag till. Lös nyligen in mina poäng en sista(?) gång och lär betala efter det. Om jag upplever att det inte är värt det så får jag helt enkelt avsluta det.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Det är intressant att argumenten i den här tråden tycks koka ned till om huruvida man lägger mer av spelandets värde i upplevelsen eller ägandeskapet av spelet.
Jag lutar personligen väldigt mycket mot upplevelsen. Jag har inga samlarintressen och vill inte fylla bokhyllor med fysiska spel. 285 kr per månad för mängden spel jag får spela; nya spel som jag kan spela på releasedagen som annars kostar 800kr åtminstone, och möjligheten att pröva mycket indie som jag aldrig annars köpt eller ens vetat om, är fortfarande en helt hejdlöst bra deal!
För mig ger det ingen extra spelglädje att äga spelet, jag bryr mig helt enkelt inte om det. Jag betalar för upplevelsen att spela det. Av samma skäl intresserar det mig inte att filma på koncerter, är det bortkastade pengar också?
De som menar att efter X år och Y kronor betalda så står man tomhänt när man säger upp tjänsten försöker inte ens se båda sidorna av argument.
Oj, vilken ööööverraskning. Erbjud en tjänst till ett pris som lockar folk, köp upp konkurrenter, vänta tills man har tillräckligt många kunder som har en anledning att stanna kvar (som ett helt spelbibliotek), höj priset till skyarna.
De som var så billigt med GP Vem kunde ana att de skulle bli såhär?
Ingenting? Så alla spel man kan spela med Game Pass är ingenting? Det är ju samma sak som att sägs att en Netflix sub är ingenting
Hur många spel har kvar du ifall du slutar prenumerera?
Det är väl bara att minska på snuset
Eller sluta helt. Antagligen den bästa investeringen i ditt liv, och en du kommer vara glad över att du gjorde resten av livet. Som en bonus så går du väl dessutom plusminusnoll och får GP på köpet Som snusare/rökare så brukar man ju inte vara så intresserad av hälsoaspekten (än), men "gratis" GP kunde ju vara en trevlig morot.
Det där var ett konstigt resonemang. Min dyraste utgift är definitivt barnen. De äger jag verkligen inte. Och när de flyttar står jag där utan. Men det skulle inte bli uppskattat om jag kallar dem "ingenting".
Apropå konstiga resonemang; skulle de (och deras mamma) uppskatta ifall du jämförde dem med ett GP-abonnemang då?
Tråkigt att läsa om Silksong, gick det inte att ändra din build lite bara? För mig var det Reaper-cresten som tog mig igenom spelet.
Vet inte, vad jag fattar det som va jag bara i "early game" om man utgår från någon patchnote som kom där de sa de nerfade lite grejer ibörjan. Hade inte så mycket till grejer men något kanske man kunde ha ändrat visst.
Jag har inget tålamod längre med svåra spel som för mig ligger på en för hög nivå.
Jag har accepterat och gått vidare bara,
Oavsett om det är spel eller annat i livet bör man hålla sig borta från saker man bara blir frusterad av och ogillar.
Det är intressant att argumenten i den här tråden tycks koka ned till om huruvida man lägger mer av spelandets värde i upplevelsen eller ägandeskapet av spelet.
Jag lutar personligen väldigt mycket mot upplevelsen. Jag har inga samlarintressen och vill inte fylla bokhyllor med fysiska spel. 285 kr per månad för mängden spel jag får spela; nya spel som jag kan spela på releasedagen som annars kostar 800kr åtminstone, och möjligheten att pröva mycket indie som jag aldrig annars köpt eller ens vetat om, är fortfarande en helt hejdlöst bra deal!
För mig ger det ingen extra spelglädje att äga spelet, jag bryr mig helt enkelt inte om det. Jag betalar för upplevelsen att spela det. Av samma skäl intresserar det mig inte att filma på koncerter, är det bortkastade pengar också?
De som menar att efter X år och Y kronor betalda så står man tomhänt när man säger upp tjänsten försöker inte ens se båda sidorna av argument.
Håller med till hundra procent! Jag lutar mer åt den typ som kan få för sig att installera ett gammalt spel en kväll bara för att få någon timmes sentimentalitet.
Jag har inte "rätt" och du "fel" eller vice versa. Suveränt inlägg.
Dom som inte vill ha Ultimate för ca 300kr/mån, så finns ju Premium man får ju Xcloud,dag ett släpp osv för 160kr/mån. Finns som sagt alternativ
De övriga alternativen kommer snart öka de med, för att "ligga i prismässig fas" med Ultimate Pass.
Hur många spel har kvar du ifall du slutar prenumerera?
det var ingen som sa att man får behålla sina spel. den en prenumations tjänst. men att säga att man slösar pengar på ingenting genom att köpa game pass är ju dumt. spelar du spelen så får du ju var du betalar för
DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister
Väntat med en höjning sett till tjänstens innehåll i jämförelse med exempelvis Sonys sett till innehåll underlägsna dito, Ubisoft+ pris, framtida planer, tullar (politik), inflation (politik), konkurrens om resurser, etcetera.
Jag läste det här redan i morse när det blev offentligt på bland annat Eurogamer, Eurogamer som i går meddelade att Sony "höjer" priset och profiten på PS5 digital edition, eller snarare halverar hårddiskens storlek och samtidigt får ned tillverkningskostnaden, men behåller prisnivån. Den nyheten passerade obemärkt några sajter förbi.
Poängen är att det är tydligt att både Sony, Nintendo och Microsoft går omlott med att höja priserna på maskiner, spel och tjänster på grund av flera orsaker, men med samma skäl och målsättning. Alla tre bolag är sannolikt genom sina analytiker medvetna om att köpkraftspariteten hos merparten av konsumenterna inte ökat utan snarare sjunkit (en negativ samhällsekonomisk spiral som drabbar de flesta individuella ekonomiska hushåll).
Tar vi krasst ett konkret exempel så har en av Sveriges största yrkesgrupper kommunalarbetare inom vård och barnomsorg (ofta ensamstående mammor med barn) fått 120-150 kronor/månad mer i lön efter skatter och andra avdrag i linje med industrimärket, medan bolåneräntor, hyror, fastighetsavgifter, el och mat ökat flera gånger mer, och då ligger ändå Sverige bra till sett till individens ekonomiska standard och köpkraft.
Var är konkurrensen emellan Microsoft, Nintendo och Sony? (Död sedan länge)
Jag röker, dricker och knarkar men har ändå råd. Men. Men. Men. Jag är ju Smålänning, man kan inte ta snålheten ur mig.
Jag dricker, röker, knarkar och använder pengar på glädjeflickor. Resten slösar jag bort.
Vad kommer Game Pass kosta om 1 år? 895 kr/månaden?
Var många år sedan jag hade Game Pass, verkligen inte värt det för min del iallafall. Köper inte särskilt många spel och vill äga dom jag har.
Hoppas du bara köper fysiska spel eller från GOG om du då vill äga dem.
De flesta som köper spel gör det från steam, och där äger man inte spelen, man prenumerar på livstid, en prenumeration som steam kan avsluta i förtid enligt avtalet.
Det som måste hända hos konsolerna, är att Sony och Microsoft enas om en standard, så alla spel går att köra på båda konsolerna. Sen måste Epic komma in och knäcka deras monopol på spelförsäljning på konsolerna. Precis som på mobiltelefonerna så bör det finnas fler alternativ än den egna konsolspecifika-butiken.
Det enda Sony och Microsoft bör tillhandahålla är online-pass. Att köpa digitala spel osv bör gå igenom andra butiker för att pressa priserna.
Det där var ett konstigt resonemang. Min dyraste utgift är definitivt barnen. De äger jag verkligen inte. Och när de flyttar står jag där utan. Men det skulle inte bli uppskattat om jag kallar dem "ingenting".
Som förälder har du ett lagstadgat ansvar för dina barn, utgifterna är kopplade till ansvaret. Det kan du läsa mer om i kap 6-7 av Föräldrabalken nästa gång du funderar på skillnaden mellan finansiella beslut och finansiella skyldigheter.
Ingen förlust för min del då jag inte använder game pass och kommer aldrig göra. Men ren idioti då du lika gärna skulle kunna köpa ett spel för fullpris varannan månad istället för samma peng. Så många bra spel kommer det ändå inte.
Eller om man nu är smart så köper man bara en månad game pass då det kommer ett spel och sedan avbryter man samma månad.