Resident Evil Requiem svänger – mer skräck än action

Robot
Resident Evil Requiem svänger – mer skräck än action

Mer i samma anda som Resident Evil 2, lovar man.

#resident-evil-requiem

Medlem

Kollade lite gameplay. Skitsnyggt, men jag gäspade lite. Tja, ännu ett spel som ser ut som andra spel. Det vill vara film.
Kollade lite Silent Hill också, och hjälp vad jag föredrar känslan jag får av det

Releasehästryttare

4an va kul, men tar helst ett nytt Re som lutar mer mot 7an vilket detta ser ut att bli.

Medlem

Gå tillbaka till 3P så snackar vi!

Medlem

Jag hoppas man slipper item-tetris. Låter bra med fockus på skräck denna gång. Jag köper inte mycket spel längre men det här kommer bli day1.

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Gå tillbaka till 3P så snackar vi!

Man kan välja. Det funkar i första person, jag körde sjuan och Village. Kvittar vilket, det är inte längre klassiska Resident Evil.

Medlem

Jag gillar RE4, RE5 och ja, även 6an, men det är för mycket action för att vara Resident Evil för mig! Så mer skräck tack! Resident Evil 1 och Resident Evil 7 är mina favoriter, mer åt det hållet!

Medlem

Låter bra, gillar skräcken mer än action i dessa lir.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Jag gillar båda kategorierna. Spelade aldrig klart 7:an, tyckte det var för psykiskt påfrestande.

Medlem
Skrivet av Danster:

Jag gillar båda kategorierna. Spelade aldrig klart 7:an, tyckte det var för psykiskt påfrestande.

Jag tyckte 7an var så jäkla bra när jag tittade på en streamer att jag tvingade mitt stackars hjärta att spela igenom det. 30min åt gången klarade jag av ungefär. Testa annars att höja ljusstyrkan lite, sätter man den som spelet säger så är det mycket läskigare än om man sätter ljusare.

Medlem

Resident evil 1 och remaken var dom två bästa spelen i serien. Jag spelar dom än idag. Även 2an och 3an var bra men saknade samma täta stämning ettans hergård bjöd på. 7an fick tillbaka den stämningen för första gången i serien sedan ettan iaf första hälften av spelet.

Men det känns som detta spelet blir något mellan spel medans dom bygger det storslagna tian eller är det bara jag som får sånna signaler?

Medlem

Såg ut som de går lite tillbaka till klassiska pussel också. Bra. Spelet ser bra ut så här långt, blir nog ett köp på Switch 2.

Skrivet av Saurfange:

Resident evil 1 och remaken var dom två bästa spelen i serien. Jag spelar dom än idag. Även 2an och 3an var bra men saknade samma täta stämning ettans hergård bjöd på. 7an fick tillbaka den stämningen för första gången i serien sedan ettan iaf första hälften av spelet.

Men det känns som detta spelet blir något mellan spel medans dom bygger det storslagna tian eller är det bara jag som får sånna signaler?

Ja, remaken av ettan är ju legendariskt. Spelade nog igenom det minst 4ggr på Gamecuben, plus en gång på Switch. Fortfarnde så snyggt och atmosfäriskt...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Man kan välja. Det funkar i första person, jag körde sjuan och Village. Kvittar vilket, det är inte längre klassiska Resident Evil.

Ingen vill ha tillbaka fasta kamera vinklar och tank kontroll förutom du då förståss. Det funka på 90-talet tack vare tekniken var skräp på den tiden tills Gta 3 kom

Jag tycker inte del 4 , 5 , 6 ska ha resident evil i titeln. För mycket action. Bäst är spelen 1 - 3. Sen remake spelen. Sen del 8. Klart action är en del av spelen. Men det får inte ta över. För mig iaf.
En poäng av vaför dom 3 första spelen var så läskiga var just tekniken och kamera vinklarna. Därefter så skulle spelet helt plötsligt för att tekniken blev bättre spelas som att det var tönten nathan drake som var hoppade runt och fjnatade sig. Helt meningslöst.

Medlem

Jahopp då var det dags att plocka fram storpacket vuxenblöjor igen!

Medlem

Dom flesta skräckspel, iallafall i Resident Evil-serien, lider ju utav att det är skräck första två timmarna, sen går det över till action för helt plötsligt har man en hel arsenal av vapen och ammo.
Visst, man kan säkert spela på svårare nivåer om man inte vill ha några vapen. Men poängen blir detsamma, när man väl sett det läskiga en gång, sen blir det inte lika läskigt för 20e gången du möter samma fiende.

Medlem

"...och genom att göra det hamnar man till slut där Resident Evil 5 och 6 hamnade."

Detta tjatande om att hela tiden försöka ursäkta 5:an. RE5 hade lika mycket action som RE4 men var likväl ett av dom bästa spelen i serien, främst pga av sitt co-op läge. Det är Chris Redfields magnum opus och lika väl omtyckt av fans som kommersiell framgång.

RE6 var helt sämst av flera anledningar än att det bara var actionfokuserat.

RE5 förtjänar en remake. RE6 gör det inte.

Medlem
Skrivet av submariner:

Ingen vill ha tillbaka fasta kamera vinklar och tank kontroll förutom du då förståss. Det funka på 90-talet tack vare tekniken var skräp på den tiden tills Gta 3 kom

Det är en i Skåne också.

Medlem
Skrivet av Danster:

Är nog många som vaknat med ångest efter mardrömmar om att städa de där köken.

Medlem

4an är bästa. Men village hade sina stunder men gillar när det är action i resident evil spelen. Får gärna vara en bra blandning mellan skräck och det.

Medlem

Tycker de sagt detta om varenda kommande Resident Evil-titel sedan del 5. Likt förbaskat blir ändå halva spelet att springa runt med maskingevär i "skjutgallerior".

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker de sagt detta om varenda kommande Resident Evil-titel sedan del 5. Likt förbaskat blir ändå halva spelet att springa runt med maskingevär i "skjutgallerior".

Den moderna publiken: Gimme More. Det ger illusionen att man får mer för pengarna. Men är det mer kvalitet? I spel och filmer så placerar man ut automater som spottar ut fiender. Man kan se det i t ex

Watch Dogs, Uncharted, John Wick

Gimme More som Rihanna sjöng.

Medlem

Hoppas bara inte spelet har överdrivet med videosekvenser och dialoger. Vill spela skräckspel inte glo på.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Jag tyckte 7an var så jäkla bra när jag tittade på en streamer att jag tvingade mitt stackars hjärta att spela igenom det. 30min åt gången klarade jag av ungefär. Testa annars att höja ljusstyrkan lite, sätter man den som spelet säger så är det mycket läskigare än om man sätter ljusare.

7an är min favorit med. Riktigt bra story och gameplay.

Medlem

Fantastisk spelserie!
Haft relativt få dippar genom åren, och roligt att de fått ny fart från del 7 och framåt där serien utvecklats på ett roligt sätt!

1
Skriv svar