Resident Evil Requiems bosstrider kommer bli mer tänka än skjuta
Hoppas det blir en bra variation så det inte bara är springa runt och lösa pussel samtidigt som man blir jagad.
Minns en boss i 5an där en behövde locka runt den i en mindre labyrint så den andre spelaren kunde blåsa den med eldkastare från väggarna. Tycker denna sortens pussel är passande. Nu var det ju ironisk nog i ett de senare spelen dock.
"Writer and Fighter"
Så taggad! Ska bli intressant att se vilka utgåvor som kommer finnas när det är dags att förbokning
De lovar onekligen väldigt mycket som låter väldigt bra, men jag förbehåller mig lite skeptisk även om jag ska köpa spelet till Switch 2. Hoppas bara att det inte blir för mycket av det där Mr X / Aliens Isolation, med att gömma sig genom halva spelet från en odödlig super-boss. Börjar bli ganska uttjatat det konceptet nämligen.
I Resident Evil så sprang jag runt och sköt mot bossarna. I tvåan också. Klassiska Resident Evil är bäst.
Håller delvis med om att klassiskt är riktigt bra men bossar i Resident Evil har aldrig varit någon höjdpunkt, särskilt i de klassiska spelen.
Forumets Mega Drive-expert!
Kommer vänta tills det släpps i VR. En upplevelse på en helt annan nivå.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Kommer vänta tills det släpps i VR. En upplevelse på en helt annan nivå.
Samma här har precis införskaffat mig en psvr 2 och resident evil 4 remaken, så många gånger man kört igenom re 4 men den här versionen är helt klart den bästa!