Peter Molyneux erkänner att han lovat för mycket – nästa spel är hans "upprättelse"

Robot
Peter Molyneux erkänner att han lovat för mycket – nästa spel är hans "upprättelse"
Medlem

med dagens teknologi är det enklare att skapa hans vision än förr. Teknologin var inte där för att skapa det han ville

Skärmdumpsmästare

Möllenöö är Möllenöö fast man steker honom i smör. Ignorera vartenda ord han säger och låt resultatet tala för sig självt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Här är en riktigt bra dokumentär om Peter Molyneux och hans karriär, om man har tre timmar över. Rekommenderas varmt.

Kommer själv inte köpa något mer spel från den herren, det skeppet har seglat (och förlist).

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Det är väl även hans sista spel, tror jag han sagt.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Älskar hans gamla spel, men saker förändras.

Medlem

Har alltid uppskattat hans spel, både för visionerna och för vad slutresultatet blev av dem. Visst, de nådde inte vägen men har alltid haft roligt med dem, och ser fram emot hans nästa projekt

Medlem

Han måste vara minst 80 år nu?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Han måste vara minst 80 år nu?

Han är 66bast

Medlem
Skrivet av Dres81:

Han är 66bast

Jag hade nog gissat på närmare 88 än 66 efter att ha tittat på presentationen. Hoppas han mår bra och att han fortsätter leverera, Ja vad det nu är han levererar.

Varje gång jag fastnar i något problem brukar jag fråga mig själv högt: 'what would Molydeux?' Och så löser sig allt med någon megalomanisk episk lösning. Rekommenderas starkt!

Medlem
Skrivet av Dres81:

Han är 66bast

666 kanske?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Minns med värme PcGamers serie "I lejonets kula" gällande utvecklingen av det första Black & White. Riktigt grym serie att följa utvecklingen på den tiden.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Minns med värme PcGamers serie "I lejonets kula" gällande utvecklingen av det första Black & White. Riktigt grym serie att följa utvecklingen på den tiden.

Åh gud, nu blev jag nostalgisk. Vill också minnas att jag läst den artikeln. Visst kunde man läsa om hur man kunde zooma in på en mask i ett äpple osv.?

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag hade nog gissat på närmare 88 än 66 efter att ha tittat på presentationen. Hoppas han mår bra och att han fortsätter leverera, Ja vad det nu är han levererar.

Heh, min farsa fyller 80 i januari, och han är typ i samma "liga" som Molyneux när det gäller utseende.
Så jag förstår dig...

Medlem

Godus visa hans riktiga ansikte till slut så kan bara säga fuck off, ingen talang bara en stor jävla lögnare hela sitt liv.

Härlig visionär och han verkar ändå ha hjärtat på rätta stället. Men har han gjort något relevant de senaste 20 åren? Nåväl, det han gjorde på 90-talet ska inte glömmas bort.

Medlem

Grafiken ser ut som Black and White men det har gått 24 år sedan den gjordes....
Men hoppas att spelet är bra eftersom han ahr gjort så bra spel förr itiden ^.^

Medlem

Spelen som han vart med och pulat med känns som spel som skulle kunna vara perfekta mål för remakes med modernisering och faktiskt kunna leverera vad som lovades, tänk en trogen remake på:
The Movies
Black & White
Syndicate
Populous
Dungeon Keeper
Höll nästan på att lägga med Spore där, men det var ju inte hans fingrar med i det xD

Redaktör
Ponny
Skrivet av yoggi:

Skrivet av Chicobello:

Åh gud, nu blev jag nostalgisk. Vill också minnas att jag läst den artikeln. Visst kunde man läsa om hur man kunde zooma in på en mask i ett äpple osv.?

ÅH! Nostalgisk här också. Var till en början sidor jag hoppade över eftersom jag inte fattade riktigt vad det var. Det ändrades. Nu vart jag sugen att skanna igenom de gamla tidningarna. Måste ha varit i skarven kring 2000?

signatur

En Bamseponny av folket

Visste väl att det här lät bekant! Det här skrev jag på FZ för typ 15 år sen.

Molyneux i tårar jag har sagt saker jag inte borde

Citat:

– Jag är en av de mänskliga varelser som överraskas av att jag fortfarande lever varje gång jag vaknar upp på morgonen. Jag tror jag kommer göra spel tills dagen jag dör. Jag tror inte att, som det ser ut just nu, med det tempot jag håller i mitt liv... Jag tror inte att jag kommer leva särskilt mycket längre

-- tur att han fortf är vid liv, iaf. Kämpa, kämpa Peter!!

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Detta måste skrivits på FZ för även jag minns det citatet. Det var sant också vilket var något inget annat spel gjorde på den tiden. Det var coolt.

signatur

osv.

Troll – skulle jag?!

Säga vad man vill men jag har stort förtroende för Peter Molyneux, iaf mer än till Donald Trump 🤣

signatur

1# FZ Troll

Skrivet av robbis:

Säga vad man vill men jag har stort förtroende för Peter Molyneux, iaf mer än till Donald Trump 🤣

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Vill ni höra mer om Molyneux så har Spelhistiorepodden ett avsnitt om honom.
019 - Mannen, myten, mytomanen Molyneux

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem

Han har väl alltid varit en stor hype farbror. Jag lyssnar på folk som honom med ett halvt ointresserat öra. För i slutändan är mycket det dom vill att spelet ska prestera och inte verkligheten i slutändan.

Medlem
Skrivet av Minnels:

Detta måste skrivits på FZ för även jag minns det citatet. Det var sant också vilket var något inget annat spel gjorde på den tiden. Det var coolt.

Jag läste enbart PC Gamer på den tiden men förmodligen var det en PR-grej han körde med i alla sammanhang.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Godus visa hans riktiga ansikte till slut så kan bara säga fuck off, ingen talang bara en stor jävla lögnare hela sitt liv.

Skärp dig.
Hans senaste spel var kass.
Men under 90-talet så skapade han rent och skärt guld hos Bullfrog. Om och om igen.
Populus, Syndicate och Dungeon Keeper liksom!

Även 00-talet med Lionshead verkar rätt nice.
Black and White nådde inte hela vägen men jag minns det med värme. Och många älskar Fable-spelen. Även om han såklart lovade för mycket så.... han spände bågen mot stjärnorna men landade på månen.

Sen gick det åt helvete med 22cans. Men före det?
20 år med spel som ofta var 4/5 eller rent av 5/5? Talanglös? Icke!

Medlem

Black & White var rätt trevligt när det kom, även om det inte levde upp till hypen

Medlem

Den ikoniska B&W handen kan aldrig slå fel. Låt oss återigen få känna oss som Gudar!

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Kommer ihåg att jag förbeställde Black & White 2 och spelade det på release dagen. Efter 5-6 timmar så hade det blivit natt och helt plötsligt hör jag mitt namn viskas i mitt öra. Blev rätt chockad och stängde av spelet direkt.

Många bra spel som han stått bakom, men tycker det gick nedför rejält efter B&W.

12
Skriv svar