Game Pass-prishöjningen pausas – för vissa, i vissa länder

Robot
Game Pass-prishöjningen pausas – för vissa, i vissa länder

Men Sverige verkar inte komma undan.

#game-pass, #microsoft, #xbox

Medlem

Fem personer på Guam kom undan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mitt verkar inte ha höjts ännu.

Medlem

Det är förmodligen EU-regler det handlar om

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är förmodligen EU-regler det handlar om

Tror att också att det handlar om lokala lagar. I vissa länder kanske det krävs att det meddelas en viss tid innan. Tids nog kommer höjningen till alla.

Medlem

För tankarna tillbaka när succekonsolen Xbox One försenades i ett drygt halvår i just Skandinavien och andra platser men inte i de större Europeiska länderna. Ingen förklaring då heller.

Medlem

Jag fick mail om kommande höjning (4 nov) så jag avslutade mitt abonnemang. Väldigt märkligt om det som egentligen gäller är att jag skulle behållt det billigare priset - men om jag tecknar tillbaka idag igen så får jag det nya högre priset.
Jag tror också att alla kommer få höjningen tids nog, när alla brytperioder är passerade.

Ganska drygt med tanke på att jag haft GamePass sedan releasen av Series X.

Inte en chans att jag tecknar igen iallafall.

Det sorgliga är ju att Xboxen nu kommer stå och samla damm, eftersom jag mest spelat via GamePass.

Medlem

Passar nog på att köpa ett par års förlängning med presentkort så jag slipper tänka på det i några år till.

Releasehästryttare
Skrivet av Kalliban:

Passar nog på att köpa ett par års förlängning med presentkort så jag slipper tänka på det i några år till.

Bäst är ju dom här 3 månaders för 500 kr styck. Men mitt orginal pris har inte ändras i ulti så jag har bunkrat upp 3 år i förtid.

Medlem

Såg dom hade högvis med kort för Game Pass Ultimate 3 mån på Elgiganten idag för 400 nånting, funkar det att bunkra upp sådana tro? 😅

It's not a lake, it's an ocean

Jag ser inte heller höjningen än, men den dyker väl upp innan den 4 november.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem
Skrivet av Lepr:

Såg dom hade högvis med kort för Game Pass Ultimate 3 mån på Elgiganten idag för 400 nånting, funkar det att bunkra upp sådana tro? 😅

Jo, det funkar!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, det funkar!

Frågan är länge de är giltiga då jag t.ex. har maxat mina 3 år?

Edit: 569 kr. Hoppar över detta då det finns billigare priser.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Frågan är länge de är giltiga då jag t.ex. har maxat mina 3 år?

Edit: 569 kr. Hoppar över detta då det finns billigare priser.

Ah det är max nu för tiden? Vissa hann maxa innan gränsen kom. För 400 så hade jag köpt ett par men inet har väl bättre än 569 till och med.

Medlem

Det här betyder att Microsoft skiter på Sverige. Liten kund krets på några tusen som köpt deras box är inget att bry sig över. De måste få tillbaka sina 300miljoner dollar de förlora på Call of duty Förra året. Game Pass är en stor förlust för dom vilket de ser nu därför kraftig höjning. Den stora kundkretsen är hos Sony då 80% köpte spelet på ps store.. Medan xbox kunderna fick det gratis. Det håller inte längden som ni ser nu

Skrivet av submariner:

Det här betyder att Microsoft skiter på Sverige. Liten kund krets på några tusen som köpt deras box är inget att bry sig över. De måste få tillbaka sina 300miljoner dollar de förlora på Call of duty Förra året. Game Pass är en stor förlust för dom vilket de ser nu därför kraftig höjning. Den stora kundkretsen är hos Sony då 80% köpte spelet på ps store.. Medan xbox kunderna fick det gratis. Det håller inte längden som ni ser nu

Vad pratar du om? Det är knappast några tusen. Och ja, deras kostnad för att göra årets mest sålda spel (även fast det fanns på gamepass och bara hade en månad försäljning så slog det fortfarande rekord igen 20 året i rad). Och ja, 15 av 20 mest sålda playstation spel är Call of duty, men det har nog mer med att ingen gillar att spela singelplayer spel från sony för dom ser alla mer eller mindre likadana ut och har en story mall som dom flesta tröttnade på för 10 år sen.
Men det viktigaste nu är hur esporten kommer se ut för iår och vilka sponsorer ska betala för skinsen till spelarna. Eftersom varje pro player får mellan 3 - 5 miljoner per år. Du har inte råd att inte fokusera på sverige.

Själv tror jag att jag har en rätt bra teori att det är sämre spelare som måste betala mer och dom som är lite mer högrankade får billigare gamepass priser. Men det är ju bara min teori, inget bekräftat.

Medlem

Jag har inte fått något mail eller liknande från MS angående höjning. Kör månatlig betalning på Premium sen flera år tillbaka...?

Medlem

Brukar köpa 12månaders ultimate, den jag brukar köpa ligger för tillfället iaf på typ 138:- per månad om man slår ut det.

Medlem

MS verkar just nu vara jordens mest förvirrade företag.
De håller på o krånglar något så gruvligt.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fem personer på Guam kom undan.

Haha! Började nästan skratta högt på tåget. Bästa kommentaren jag sett på länge!

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Jag fick mail om kommande höjning (4 nov) så jag avslutade mitt abonnemang. Väldigt märkligt om det som egentligen gäller är att jag skulle behållt det billigare priset - men om jag tecknar tillbaka idag igen så får jag det nya högre priset.
Jag tror också att alla kommer få höjningen tids nog, när alla brytperioder är passerade.

Ganska drygt med tanke på att jag haft GamePass sedan releasen av Series X.

Inte en chans att jag tecknar igen iallafall.

Det sorgliga är ju att Xboxen nu kommer stå och samla damm, eftersom jag mest spelat via GamePass.

Gjorde exakt samma. Jag har alltid gillat Xbox men det här gör att jag nog inte köper en MS konsoll igen.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fick ett mail här med, 4:e november. Min nästa pengadragning är den 1:a så jag får en månad till med gamla priset, men därefter är det walkaway. Även om jag "bara" har vanliga PC gamepass är det ändå en ökning med runt 38%, och principiellt sett är det lite saftigt.

Medlem
Skrivet av trifix:

Jag har inte fått något mail eller liknande från MS angående höjning. Kör månatlig betalning på Premium sen flera år tillbaka...?

Premium höjs väl inte. Du får nog det bara bättre med alla first party spel innom ett år. Det är vi som har ultimate som det blivit dyrare för.

Medlem

Hade ju varit kul om dom faktist släppte lite titlar i samband med ökningen så det känns som det är värt det. Inte bara kommande...

1
Skriv svar