En demo på Heroes of Might and Magic: Olden Era har släppts

Robot
En demo på Heroes of Might and Magic: Olden Era har släppts

Vill ni prova HOMM: Olden Era? Då har ni chansen nu!

#HOMM-Olden-Era, #Unfrozen

Medlem

Så där ja.
Några tips, viktigt innan man ens kommer in i spelet, jag gjorde det själv:

* Stäng av outlines
* Stäng av depth of fields
* Stäng av distance fog

Kör Fog of War so void, inte clouds eller den där andra saken.

Själv stänger jag alltid av antialiasing men det är ju kanske inget andra någonsin gör.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är begränsningarna av demon? Antal rundor? Bar aen bana och 4 lag? Tänker om det ger en proper look av spelet.

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vad är begränsningarna av demon? Antal rundor? Bar aen bana och 4 lag? Tänker om det ger en proper look av spelet.

Kan ha fel men 99% säker på:

Oändlig tid.
Flera, men inte alla faktioner
Ingen multiplayer.
Ingen story-campaign.
"Hoppa raka vägen in i strid/duell" läge finns.

Så rejält generöst.
Man kan verkligen testa spelet.
Men de håller på några saker såklart. Det är ju bara ett demo trots allt.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Oändlig tid.
Ingen multiplayer.
Ingen story-campaign.

Så rejält generöst.

Yes. 3 olika spellägen (Classic, Single Hero, Arena) och 4 olika faktioner, Temple, Necropolis, Dungeon och Schism. Ingen tidsbegränsning.

Medlem

kändes väldigt ofärdigt, var inte skoj att spela.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Oändlig tid.
Ingen multiplayer.
Ingen story-campaign.

Så rejält generöst.

Skrivet av Curik:

Yes. 3 olika spellägen (Classic, Single Hero, Arena) och 4 olika faktioner, Temple, Necropolis, Dungeon och Schism. Ingen tidsbegränsning.

Ah tack! Låter som man faktiskt kan testa spelet då, då ska jag kika in det!

signatur

Videomupp

Medlem

Jag har lirat 2 timmar och gillar det! Glömde bort tiden och höll på att missa bussen till jobbet till och med. Det var längesen nått sånt hände.

Jag gillar att man kan nischa sina units med 2 uppgraderingar och likaså sina färdigheter på sina heroes. Kommer definitivt hålla ögonen på detta!!

Har spelat några timmar nu och måste säga att jag är väldigt nöjd, än så länge.
Ett generöst demo, helt klart.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Själv stänger jag alltid av antialiasing men det är ju kanske inget andra någonsin gör.

Så du är antiantialiasing? ; )

Medlem

Fasen, det var ju rätt mysigt - hade gärna sett lite mörkare estetik, men överlag kändes det som de hittat HOMM-formeln förvånansvärt bra! Songs of Conquest i all ära, men det här sög tag i mig mer. Sen verkade loren rätt... basic, även om jag aldrig riktigt sett HOMM som annat än väldigt generisk high fantasy, men ändå. ^^

Sen hade jag gärna sett tooltips på allting, det är ändå en del grejer som skiljer sig mot tidigare spel i serien. (Typ magic schools, enheter, lore o.s.v.)

Definitivt värt att hålla ögonen på mer!

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Riktigt lovande de första 2-3 timmarna jag har lirat det. Kommer garanterat bli köp direkt!

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Skribent
Skrivet av WildThing:

Ah tack! Låter som man faktiskt kan testa spelet då, då ska jag kika in det!

Är det samma som testet vi fick så är det inga begränsningar rent tidsmässigt eller dragmässigt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Verkar riktigt kul av demot att döma. Hoppas att det håller sig i hela spelet.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Spelat demot för 3:an typ 100 h och 3:an i 10 000h men detta var inte bra. Efter alla videos hur bra fans tyckte spelet var och de skulle ta tillvara på detta.

Men när jag öppna min borg och skulle flytta min karaktär till borgen så kunde jag inte detta.... De som har gjort spelet kan ju knappast vara riktiga fans till 3:a.... SÅ nu har jag tagit bort demot efter 3 min spelande och kommer inte köpa spelet!

Medlem
Skrivet av Glöttis:

Spelat demot för 3:an typ 100 h och 3:an i 10 000h men detta var inte bra. Efter alla videos hur bra fans tyckte spelet var och de skulle ta tillvara på detta.

Men när jag öppna min borg och skulle flytta min karaktär till borgen så kunde jag inte detta.... De som har gjort spelet kan ju knappast vara riktiga fans till 3:a.... SÅ nu har jag tagit bort demot efter 3 min spelande och kommer inte köpa spelet!

Not sure if trolling... jo, antagligen.

Det är ju busenkelt att flytta en karaktär mellan stad och karta?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av Glöttis:

Man klickar på vägen som leder in i borgen.

Om du är i borgen är det bara att dra hjälten till försvarsplatsen eller klicka på dubbelpil-ikonen.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Alltså det går inte att trycka på karaktärsbilden och sedan få den in i borgen...

Skrivet av Glöttis:

Alltså det går inte att trycka på karaktärsbilden och sedan få den in i borgen...

Man tar tag i karaktärsbilden och drar den till borgplatsen. Funkar fint här iaf.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

1
Skriv svar