Ubisoft ryktas ha lagt ned ett Assassin’s Creed som utspelade sig efter amerikanska inbördeskriget

Robot
Ubisoft ryktas ha lagt ned ett Assassin’s Creed som utspelade sig efter amerikanska inbördeskriget

Ubisoft tyckte att spelets tema kunde bli för kontroversiellt i dagens politiska klimat.

#Assassins-creed, #Ubisoft

Medlem

När konst imiterar verkligheten eller verkligheten imiterar konsten.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Trist, låter som om det kunde ha varit en bra spelberättelse.

Medlem

att slås mot Ku Klux Klanen hade varit skitkul. alltid kul att mörda rasister i spel

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem

Att någon skulle se det som kontroversiellt att slåss mot klansmen säger ju allt om läget på andra sidan dammen. 🙄 Nu är jag inget AC-fan, men det här lät ju annars som en av de mer intressanta settings serien kunde haft.

signatur

Real yakuza use a gamepad.

Medlem
Citat:

Ubisoft tyckte att spelets tema kunde bli för kontroversiellt i dagens politiska klimat.

Folk kan ju fundera på hur läget ser ut för GTA VI...

Medlem

De kan ju alltid spara på iden. Inte direkt så att Assassins creed kommer ha utvecklats år 2036 så att de inte kan släppa en del med denna storyn då.

Medlem

Det är ju just när det är en het potatis det är som intressantast.skulle vara kul om de vågade kommentera på samtiden

Skribent
Skrivet av Arzei:

Att någon skulle se det som kontroversiellt att slåss mot klansmen säger ju allt om läget på andra sidan dammen. 🙄 Nu är jag inget AC-fan, men det här lät ju annars som en av de mer intressanta settings serien kunde haft.

På ett sätta hade spelet blivit lite av en fortsättning på AC3 som utspelade sig i mitten 1700-talet under Amerikanska revolutionen. Settingen hade varit liknande men lite längre in i framtiden.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tusske:

att slås mot Ku Klux Klanen hade varit skitkul. alltid kul att mörda rasister i spel

Medlem
Skrivet av Tusske:

Men de är såna snöflingor att de gråter om Wolfenstein nu för tiden till och med.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Men de är såna snöflingor att de gråter om Wolfenstein nu för tiden till och med.

William "B.J." Blazkowicz är Antifa.

Medlem

?? Varför postade du det? Det där är ju super fucked up.

signatur

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Folk som gråter om Wolfenstein är konstiga. Mörda nazister ska hyllas

signatur

Medlem

Om Assassin’s Creed ändå ska skildra modern politik, kan de ju lika gärna göra ett spel som utspelar sig i nutid. Då får man ju all modern politik i rätt tidskeende.

Fast allra helst hade jag inte velat ha någon politik alls, men det är inte jag som styr skeppet i västerländska studios. Jag fortsätter köpa östasiatiska spel istället.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av filbunke:

William "B.J." Blazkowicz är Antifa.

Always has been

Medlem
Skrivet av Tusske:

Varför nöja dig att mörda bara i spel? Du verkar ju vara en frisk person, du och Tyler Robinson verkar ha mycket gemensamt.

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Varför nöja dig att mörda bara i spel? Du verkar ju vara en frisk person, du och Tyler Robinson verkar ha mycket gemensamt.

Vet inte vem det är. Vet inte varför du attackera mig så där. Trodde aldrig det skulle vara kontroversiellt att vara i mot ett rasist grupp

signatur

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Du kanske inte klarar av att förstå skillnanden mellan spel och verklighet? Du kanske tror att dataspel påverkar en till att mörda?

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Gå tillbaka till ditt Stardew Valley du, vi andra mördar vidare i våra spel.

Medlem

Försök undvika personangrepp och antydningar om att andra har fel på ett nedlåtande sätt.

Håll gärna diskussionen saklig och lugnare i tonen.

Svara inte
Det är bättre inte svara på någon som försöker munhuggas. Du ger dem bara en grön notis och mer bränsle. Låt det rinna av.

Ämne
”Ubisoft ryktas ha lagt ned ett Assassin’s Creed som utspelade sig efter amerikanska inbördeskriget”

Det är bara ett rykte, så det behöver inte betyda att spelet ens diskuterats hos Ubisoft. Och om ryktet ändå skulle stämma, är det kanske klokt av Ubisoft att avstå.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tusske:

Vet inte vem det är. Vet inte varför du attackera mig så där. Trodde aldrig det skulle vara kontroversiellt att vara i mot ett rasist grupp

Det är sjukt att vi inte kommit längre än så här 2025, än att rasistspöket alltid är aktuellt. Det spöket dog 1945. Nu verkar det mer vara en konspirationsteori som lever kvar hos individer med ett bräckligt psyke! Du har en obehaglig ton som påminner om en viss mördare Tyler Robinson.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Det är sjukt att vi inte kommit längre än så här 2025, än att rasistspöket alltid är aktuellt. Det spöket dog 1945. Nu verkar det mer vara en konspirationsteori som lever kvar hos individer med ett bräckligt psyke! Du har en obehaglig ton som påminner om en viss mördare Tyler Robinson.

va? så du säger att rasister inte finns längre? tror vi lever i helt andra världar.

signatur

Medlem
Skrivet av Galaxus:
Skrivet av filbunke:
Skrivet av Tusske:

Ni tre.

Försök undvika personangrepp och antydningar om att andra har fel på ett nedlåtande sätt.

Svara inte
Det är bättre att inte svara på någon som försöker munhuggas. Du ger dem bara en grön notis och mer bränsle. Låt det rinna av.

signatur

Medlem

Och där tror jag att jag är klar med FZ. Tyvärr.

Inte på grund av kommentarerna i denna tråd, utan för cynismen i att jaga klick en söndag kväll genom att lägga ut en tre dagar (!) gammal nyhet om ett kontroversiellt ämne som får kommentarsfältet att bli som det alltid blir när det handlar om politik.

Ännu surare blir det sett i kontexten av att man i veckan istället öst på med artiklar om Battlefield 6 där man blandat sponsrat och native innehåll på ett sätt som gör det svårt att avgöra oberoendet. I det massiva flödet ville man uppenbarligen inte störa med en nyhet med politisk laddning. Istället bättre att vänta med den guldkalven...

Jag tycker det är jävligt synd att det blivit såhär, men allting har sin tid.

Framöver kommer jag leta efter mina spelnyheter någon annanstans. Jag kommer sakna det gamla FZ, men inte vad det blivit innehållsmässigt. Kanske tittar jag in i själva forumet ibland. Vi får se.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ni tre.

Svara inte
Det är bättre att inte svara på någon som försöker munhuggas. Du ger dem bara en grön notis och mer bränsle. Låt det rinna av.

vet inte hur du själv tänker men själv tänker jag slå imot mot folk som påstår att racism inte existerar längre

signatur

Medlem
Skrivet av Tusske:

?? Varför postade du det? Det där är ju super fucked up.

En normal person hade tyckt att det var väldigt fucked up att vilja och hylla mord på folk pga. deras politiska åsikter. Oavsett vad för åsikt det nu än är. Väldigt friskt måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Todde:

En normal person hade tyckt att det var väldigt fucked up att vilja och hylla mord på folk pga. deras politiska åsikter. Oavsett vad för åsikt det nu än är. Väldigt friskt måste jag säga.

Ytterligare ett nyskapat konto.

Medlem
Skrivet av Todde:

att vara rasist är inte en politisk åsikt. det är bara hat

signatur

12
Skriv svar