Windows 10-stödet upphör, används av omkring en tredjedel av Steam-spelarna
Windows 11 fungerar helt otroligt bra. Gillar man inte utseendet så finns alltid gamla kontrollpanelen kvar för att komma åt allt likt man gör i Windows 10. För mig helt otroligt hur man kan välja att köra datorn så osäkert som det är att använda ett äldre OS.
Dessutom: Win11 går att baka om så det går lätt att installera på alla datorer gamla som nya, följ bara nedan guide.
https://www.makeuseof.com/rufus-bypass-tpm-secure-boot-requir...
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Windows 11 fungerar helt otroligt bra. Gillar man inte utseendet så finns alltid gamla kontrollpanelen kvar för att komma åt allt likt man gör i Windows 10. För mig helt otroligt hur man kan välja att köra datorn så osäkert som det är att använda ett äldre OS.
Dessutom: Win11 går att baka om så det går lätt att installera på alla datorer gamla som nya, följ bara nedan guide.
https://www.makeuseof.com/rufus-bypass-tpm-secure-boot-requir...
Finns alltid de som vägrar släppa det gamla. Ända tills de tvingas byter och upptäcker att det inte var så illa. Var ju samma sak XP till 7 och 7 till 10
Var det inte snack när W10 kom att det skulle vara den "sista" versionen av Windows och att den bara skulle fortsätta uppdateras?
Windows 11 är väl inte mycket mer än en fortsättning av Windows 10. Känns i alla fall inte så. De kom väl fram till att de ser bättre ut om de kommer nya operativsystem istället för nya versioner av tian. Även enklare att motivera nedlagt stöd för gammal hårdvara som de nu gör med slutet av tians uppdateringar.
Var det inte snack när W10 kom att det skulle vara den "sista" versionen av Windows och att den bara skulle fortsätta uppdateras?
Jo, Apple hade ju stannat på 10 och släppte bara nya versioner av det. 10.6, 10.7, 10.8, osv. Microsoft tänkte göra likadant, men sen backade man på det. Finns lite artiklar om det, typ denna
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Måste man rösta om det?
Måste och måste, mest kul att se hur det ser ut bland FZ-fôlket!
En Bamseponny av folket
Windows 11, beviset på att allt kan vara skit, bara man vill.
Tack MajKroSåfT!
Varför?
Spela spel är kul ibland.
Varför?
Varför är det kul att veta något om någon annan? 🤷♂️
Kuriosa samt se hur många som sitter i ens egen sits
Jag sitter på en dator med w11 på och 3 med w10. Får se hur det blir i #framtiden
Uppgraderade från Win7 till 10 då Steam slutade funka i 7. Min dator fixar inte 11 så får köra vidare på tian till framtida datorbyte.
Skulle gärna uppgradera till Windows 11 men kan inte enligt Microsoft.
Det ska gå att kringå Microsofts såkallade "krav".
Har testat på en rätt sunkig kontorsdator och det funkade kanon.
Dra ner en ISO från Microsofts hemsida, plocka fram ett USB minne och använd Rufus USB Tool för att skapa ett startmedium. Bocka i att avskaffa krav för Secure Boot och MS Online konto, så lär det funka galant.
Kom ihåg att allt på USB stickan raderas och att detta är metoden för att installera Windows på nytt, dvs inte en uppgradering från ditt befintliga system (så allt på systemdisken raderas också).
Hoppa in på Swec vetja för mer hjälp.
Lär väl testa snart med 11'an på speldatorn, men innan dess ska ja läsa på hur man de-bloatar skiten från all telemetri och annat skräp.
Windows 10... med säkerhetsuppdateringar fram till 2032.
Har dock Windows 11 på arbetsmaskinen, vilket är förjävligt. Mitt största hat är all AI-skit som M$ försöker kränga hela tiden, följt av UI:et som är både dålig och seg.
Sedan hatar jag även hur man inte har full kontroll över uppdateringar utan en massa fulhack, vilket gäller 10:an också. Skulle jag få välja fritt och få alla mina behov tillgodosett i det valet, så skulle jag köra Windows 7 för evigt.
Stödet för vi som bor i Eu fortsätter ett år till om man loggar in genom ett microsoft-konto och aktiverar att man vill ha ett år till. Gratis för användare i EU.
Läs mer här: https://www.microsoft.com/sv-se/windows/extended-security-upd...
Det går också att installera windows 11 på en lite äldre dator genom att skapa usb-stickan genom rufus. Där kan man ställa in att den inte ska bry sig om secure boot eller TPM-modulen. Gjorde det för två veckor på en Intel 6700K. Tror det finns sätt för att uppgradera en befintlig win 10 också till win 11 fast inte datorn uppfyller de dumma kraven som MS har satt.
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se
Det ska gå att kringå Microsofts såkallade "krav".
Har testat på en rätt sunkig kontorsdator och det funkade kanon.
Dra ner en ISO från Microsofts hemsida, plocka fram ett USB minne och använd Rufus USB Tool för att skapa ett startmedium. Bocka i att avskaffa krav för Secure Boot och MS Online konto, så lär det funka galant.
Kom ihåg att allt på USB stickan raderas och att detta är metoden för att installera Windows på nytt, dvs inte en uppgradering från ditt befintliga system (så allt på systemdisken raderas också).
Hoppa in på Swec vetja för mer hjälp.
Lär väl testa snart med 11'an på speldatorn, men innan dess ska ja läsa på hur man de-bloatar skiten från all telemetri och annat skräp.
Tack för tips! Låter som lite för mycket arbete för oklar vinning (?) atm dock, men alltid bra att veta att det finns sätt för även min nuvarande burk att köra 11 om jag nu skulle få för mig det.
Jag brukar bara uppgradera när jag bygger en ny dator eller det av någon anledning kraschar och jag måste installera om. Litar inte riktigt på uppdatering av nuvarande operativsystem utan installerar hellre från grunden.
Men jag trodde faktiskt fler skulle använda Windows 10, jag tycker jag sett någon statistik att betydligt fler fortfarande använder Windows 10 än 11 men det gäller ju uppenbarligen inte gaming på steam.
Absolut, så var det sagt...sen kom Windows 11.
Frågan är bara hur länge Windows kör utan att det blir en prenumerationstjänst, är väl därför ingen version är sista eftersom man måste få in pengar på något sätt.
Kör Windows 11 och har väl inte haft några direkta problem, det jag stör mig på är att man tvingar på folk uppdateringar så även om man inte installerar direkt kommer dom tvingas in tids nog. Är uppdateringen trasig spelar det ingen roll om man rullar tillbaka till föregående version då den tvingar in nya direkt igen.
Hade en del problem med 25H2 men fått acceptera problemen tills MS fixar dem.
Jag kör steam Os, orka krångla med sådant här? Sedan har jag även win 10 jag kan köra igång om jag vill köra något äldre spel som av någon anledning inte funkar på steam os. Men då behöver man ju inte ha någon internet uppkoppling vid dom få tilfällena om man är rädd att bli hackad pga win 10s bristfällande uppdateringar
Windows 10... med säkerhetsuppdateringar fram till 2032.
Har dock Windows 11 på arbetsmaskinen, vilket är förjävligt. Mitt största hat är all AI-skit som M$ försöker kränga hela tiden, följt av UI:et som är både dålig och seg.
Sedan hatar jag även hur man inte har full kontroll över uppdateringar utan en massa fulhack, vilket gäller 10:an också. Skulle jag få välja fritt och få alla mina behov tillgodosett i det valet, så skulle jag köra Windows 7 för evigt.
Hur får man tillgång till det? Vill inte ha Windows 11, är ett hemskt OS om man råkar gilla både nya och gamla spel men bara har en dator.