Upprop mot Rockstars arbetsförhållanden

MFC
Medlem
Skrivet av ace84:

fan skulle lätt vilja jobba där i några år, även med sjukt arbetstempo men well är man desperat så är man

Det där funkar ett tag, olika länge för olika personer men alla har sin gräns. När man går in i väggen så stänger hjärnan av. Exempel på bieffekter är minnesluckor, minnesförlust, oförmåga att hantera vardagliga saker. De flesta tänker nog att det kan aldrig hända dom men när jag läser om 12-timmars pass o 6-dagars veckor så kan jag garantera att det funkar ett tag, sedan spiller det över vilket det gjort i deras fall.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja men rockstar är inte det enda bolaget som har sådana arbetstider. Vet av en vän som jobbar med God of war 3 att de jobbar 12 timmars 6 dar i veckan med. Fast de får iofs bra betalat så de gnäller inte.

Medlem

det är precis lika dåligt på svenska spelföretag, folk som jobbet på dice o försökt gå med i facket har blivit utfrysta. ingen övertidsersättning, mycket övertid, tvingade att jobba övertid mm. Uppsalaföretaget, vad heter dom? dom har crunch hela tiden o folk mår skitdåligt.

kanske därför många spel blir så dåliga, för vem gör ett bra jobb om man är trött hela tiden. tänk om en idrottsman skulle vara trött varje gång han skulle träna.

Inaktiv

Det är ju ingen stor nyhet att man får jobba hårt om man ska jobba i spelbranschen, sen kan det skötas snyggt eller inte av ledningen.
Lite crunch får man räkna med men att planera in 60-70 timmars veckor i månader är väl lite väl mycket enligt mitt tycke.

Vad jag har hört så kan Dice vara ganska hårda också, men sen får de väl säkert rätt bra betalt också. Så vitt jag vet, så är väl Paradox det enda företaget i Svergie som inte har någon övertid alls, men så gör de ju inte så banbrytande spel heller.

Medlem

Välkommen till spelbranchen.

Medlem

det beror på vad man menar med bra betalt, jobbar man som grafiker, sitter o gör modeller i maya o sånt, alltså man har talang men ingen utbildning, då går man in runt 18 tusen, en civil ingenjör går in runt 27 tusen.

inga vidare löner för den tid man lägger ner,

Medlem

såvitt ja vet så får man reda på arbetstider osv när man är på intervju så igentligen kan dom inte klaga eftersom dom valt att jobba där och gått me på anställningsavtalen men om dom ändrar tider osv i efterhand o dom ej är med i facket så kan man bara säga synd för dom

sen om man ska vara bäst får man väll bita i de sura äpplet ! livet är inte lätt om man inte går i grundskolan / vissa gymnasielinjer

12
Skriv svar