Inaktiv
Skrivet av Denglade:

Undrar hur jag då kunnat lira igen hela spelet utan problem direkt.. Win 7, x64, ATI Radeon HD 4870x2.

Verkar som det fungerar bättre på x2-korten, de har en lite annan konstruktion, t.ex. när det gäller hur framebuffern fungerar jämfört med ett singelkort.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Nemo:

"Sean klarar att ta en hiskelig mängd kulor innan han faller till marken"

Finns det inte flera svårighetsnivåer? Föredrar när man åker i backen av en, max två träffar.
Verkade inte stå nåt om det i recensionen.

Svarighetsgraden "feckin' hard" lases upp nar man har klarat spelet forsta gangen om jag inte minns fel. Och tro mig, det ar feckin hard. Devlin klarar inte mer an 2-3 kulor.

I ovrigt tycker jag att det var en bra recension, aven om jag inte haller med om att rostskadespeleriet var SA daligt.

Jag gillar oxå röstskådespelet i spelet. Passar hur bra som hellst till alla karaktärer...

Feckin Hard är upplåst från början iaf på min PS3 version av spelet. själv kör jag just nu HARD och det är lagom svårt.

Att det inte finns multiplayer borde inte vara minus då singleplayer är så pass bra. Mercenaries 2 var oxå himla roligt dock brydde jag mig aldrig om story där för det var så stelt, men det gör jag nu med Saboteur.

Medlem

Ett tips är att visa annat än bara Xbox360-priserna under artikeln.
Hade varit mer intressant att se jämförelse över lägstapriserna för PC kontra 360 och PS3. I synnerhet när det finns till alla tre.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skrivet av 3degs:

För min egen del är nog detta ett av mina favorit spel i jul. Har suttit i 11timmar och bara plöjt 23% av spelets ordinarie missions. E så himla kul att göra allt annat.

Så jag ger det en klar 4a av 5 i betyg.

PS.
Är en fröjd att spela på PS3 med handkontroll.

Måste faktiskt hålla med här. Ett vä uppbyggt spel som får 4av5 från mig. Riktigt beroendeframkallande spel man kan lätt glömma tiden när man spelar detta:)


signatur
Medlem

Klart ett utav dem mest roande spel under hela 2009
lite utav GTA möter Assasins creed.

Det jag saknar dock var mer perks och utrustning att låsa upp, det var dock lite kort spelande, ingen utmaning för en rutinerad spelare.

Men var sjutton är KNIVEN, knäcka nackar i lönnmördarstil, men det ger inte samma känsla som t ex splinter cell.

Ljuddämpade pistoler, automatvapen, prickskyttevapen, men ingen strypsnara eller kniv.

Nja det är dåligt när spelet är såpass bra ändå.

Det audiovisuella kan man inte klaga på, och det man häpnas över är att spelet flyter såpass bra som det gör.

Garanterat ett lir man lägger på HDn för annars hackar det som Avatar eller Rogue warrior (Urk)

Helt fel betyg, det är klart värt en stark 4a

/Adolf


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag hörde att det fanns vissa som hade problem med Ati, tur att man inte lider av några problem

Inaktiv

Tråkigt att man måste tanka det om man vill prova.

Har precis satt mig med spelet efter att äntligen fått ner "The Midnight Show" från Xbox Live. Efter att ha besökt det härligt erotiska V.I.P-rummet och tittat på burlesk-dans för att sedan springa ut och slakta nazister. Den kontrasten gör i alla fall att jag föll för spelet med en gång.
Härligt att äntligen få lite animerade bröst i spelvärlden utan några övertejpade bröstvårtor (som i GTA IV), visar man A får ju också visa B
Skämt åsido, just burleskdelen bidrar till att ytterligare fånga den härliga franska stämningen så ett stort plus för det.
Musiken är riktigt bra och färgskiftningarna mellan nazisternas och motståndsrörelsernas områden är en fin detalj.
Att köra bil däremot känns riktigt uselt, kanske mestadels beror på att jag den senaste tiden lirat Forza Motorsport 3 och därför blivit bortskämd
Om antalet speltimmar stämmer så måste jag ju säga att spelet definitivt är värt de 1kr som jag fick betala för det då jag hoppade på en spelbutiks kampanj och bytte in två Rusta-spel a 99kr... he he.
Stark 3:a, eller svag 4:a ger jag The Saboteur än så länge.


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

Medlem

Jag äger ett Ati kort och det funkar hur bra som helst på min rigg ^.

Medlem
Skrivet av 7an:

Klart ett utav dem mest roande spel under hela 2009
lite utav GTA möter Assasins creed.

Det jag saknar dock var mer perks och utrustning att låsa upp, det var dock lite kort spelande, ingen utmaning för en rutinerad spelare.

Men var sjutton är KNIVEN, knäcka nackar i lönnmördarstil, men det ger inte samma känsla som t ex splinter cell.

Ljuddämpade pistoler, automatvapen, prickskyttevapen, men ingen strypsnara eller kniv.

Nja det är dåligt när spelet är såpass bra ändå.

Det audiovisuella kan man inte klaga på, och det man häpnas över är att spelet flyter såpass bra som det gör.

Garanterat ett lir man lägger på HDn för annars hackar det som Avatar eller Rogue warrior (Urk)

Helt fel betyg, det är klart värt en stark 4a

/Adolf

Ett måste ses är när man har SS kniven och smyger bakom en intet ont anande tysk, gärna en ss general. Fick förresten SS kniven för att jag förbokat spelet, hoppas alla kan få tillgång till den snart för när man slice'ar halsen och ett par snabba hugg i magen ger en kuslig tillfredställese.

Knäcka nacken gör jag oxå efte att ha låst upp perk med den färdigheten.

Medlem
Skrivet av Hymer:

VARNING TILL ALLA SOM TÄNKT KÖPA SPELET OCH ÄGER GRAFIKKORT AV ATI. KÖP INTE DÅ DET I DAGSLÄGET INTE FUNKAR MED ATI MED VISTA/WIN 7.

Så det borde ha öppnat era ögon. Har även tipsat FZ om detta men inget har skrivits än.

Det stämmer inte för mig. Har en 4870x2+windows 7 64bit. Har inte haft några problem med spelet alls.

De har lyckats riktigt bra med kontrollerna,men graffet kunda varit lite snyggare.

Medlem

Hansis: Det är X2an som kan hantera spelet verkar det som men det ät inte 100% säkert. Gå in på Ea's forum får du se. Det är ett erkänt problem som dom vet om så jag har inte tagit det ur nattmössan.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Grymt spel!
Som någon redan sagt, det är lite tråkiga färger i början men när man "jagat" bort tyskarna från området blir färgerna mycket gladare.
Det krävs några timmars spelande för att verkligen förstå hur roligt det är, även om jag fastnade efter 10 minuter!

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hansis: Det är X2an som kan hantera spelet verkar det som men det ät inte 100% säkert. Gå in på Ea's forum får du se. Det är ett erkänt problem som dom vet om så jag har inte tagit det ur nattmössan.

Jag vet, har varit inne på deras sida. Tråkigt,men så är det när EA drar in money. Spelet kunde blivit hur bra som helst om det fanns money,synd:((

Medlem

Detta spelet var så sjukt mycket bättre än GTA 4, det enda jag saknar är flygplan och fallskärm...


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Lätt ett av årets mysigaste spel. Den grafiska stilen, den sköna (om än rätt dumma) AIn, biljakterna, zeppelinarna som vakar över staden, allt ger en så skön stämning! Är ca 15 timmar in i spelet på PS3 och detta ligger tätt efter Arkham Asylum som årets spel på min lista!

/ LordDaimos

12
Skriv svar