Rykte: Pandemic stängs ner

Medlem
Rykte: Pandemic stängs ner

Okej,,så då räknar dem med att Saboteur inte kommer sälja bra.

MFC
Medlem

Jag trodde bestämt recessionen var över!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Icke då, IT-branchen är i full gång med skära ner på allt. Men jag antar att folk ändå kommer beskylla EA för att vara satan själva... igen.

Medlem

Men va fan...


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Liten rättelse: The Dark Knight är Nolans ANDRA film i hans Batman serie


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av raslon:

Icke då, IT-branchen är i full gång med skära ner på allt. Men jag antar att folk ändå kommer beskylla EA för att vara satan själva... igen.

Jag tror mfc var sarkastisk.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

än så länge är det bara rykten så. jag litar inte på något som inte hänt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ThinBoi:

Liten rättelse: The Dark Knight är Nolans ANDRA film i hans Batman serie

Batshit! Fixar, tack för rättelsen.


signatur
Medlem

Nä fan det får inte vara sant. Min absolut favorit utvecklare hur dumnt det än låter. Dem har utvecklat spel som ligger mig varmt om hjärtat och 100 om inte 1000 tals timmar av spel glädje genom åren.

Min absoluta favoriter från dem är:
Mercenaries 2 World in Flames (x360 & PS3)
Full Spectrum Warrior (PC)
Dark Reign 2 (PC)
Destroy all Humans (xbox)

Och en kommande intressant titel som The Saboteur som självfallet är förbokad

Inaktiv

Skulle vara väldigt synd ifall de stänger. Saboteur ser lovande ut... och Battlefront serien var rolig som fan

...men... eftersom LucasArts är inkopplade också blir det nog inge mer spel i serien. De har en konstig tendens att leverera dåliga spel nu för tiden.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Nooo , inte Pandemic

Medlem

NEJ!!!!
J*vla EA. Dem lägger ner utvecklare samtidigt som dem springer och köper nya (senaste för 4 miljoner eller miljarder).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Bara de hinner släppa The Saboteur.

Fast stängs de ner... vem ska ge support åt spelet när de väl är släppt? Ingen expansion? Inga addons? Inga Patchar...

Pandemic utvecklade också Mercinaries 2...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Confirmed

Jäkla trist, men jag är inte förvånad över detta. Snarare förvånad över att EA inte förstört DICE eller Bioware, men det är bara en tidsfråga.

Medlem

Inget jag skulle sakna, men tråkigt om någon blir arbetslös såklart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Alltså fyfan för EA, jag kan seriöst inte finna ord i hur mycket jag ogillar dom. Hoppas andra utgivare tar makten snart. Hoppas...

Medlem

Äsch då, EA är inte "onda" bara för att dom stänger ner någon spelstudio. Men EA får alltid skit ändå, dom har säkert förtjänat kritiken vissa gånger, men det blir lite mycket känsla av "bara för att" ibland.

Medlem

Verkligt synd, Battlefront och Mercenaries visade att Pandemic både hade brett och var skickliga. Får hoppas att EA inte är korkade nog att låta bra spelutvecklare gå, utan flyttar de bästa till andra studios så kunskapen inte går förlorad.
Mercenaries 2 FTW!

Medlem

Äh snorungar, hur kan ni nämna Pandemic utan att lista battlezone II?
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlezone_II:_Combat_Commander

Bästa spelet ever!


signatur

---
Boo!

Medlem

EA ska inte få förstöra The Saboteur!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan vara att de har ett mycket dåligt företags namn just nu.

Medlem

Allt de släppt har ju varit skit, så man sörjer ju inte direkt.

MFC
Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av raslon:

Icke då, IT-branchen är i full gång med skära ner på allt. Men jag antar att folk ändå kommer beskylla EA för att vara satan själva... igen.

Jag tror mfc var sarkastisk.

Japp, jag var sarkastisk. Dock är jag inte förvånad över detta. Riskkapitalisterna flyr finansmarknaden mer eller mindre så om det var torka i slutet av förra året så kommer det bli ÖKEN nu. Håll tummarna att Dice blir kvar! Jag hoppas på en avknoppning så inte Dice faller under EAs bödelyxa trots att de har goda förutsättningar!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

lite belägg för mitt påstående.. artikeln kom några dagar för sent men det är inga hemligheter. Det är en ny kollaps på gång så förbered er på fler "spelhus" som läggs ner. Som sagt.. hoppas Dice överlever ett tag till.

http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1694451.e24


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar