Dags för snyggare datorchassin

Robot
Dags för snyggare datorchassin
Medlem
Dags för snyggare datorchassin

Var ganska fräck den, tycker det inte är alls fel att försköna tillvaron lite, men jag betvivlar att jag skulle lägga någon större peng på ett chassi..

Medlem

nog att designen var relativt snygg, men jag tror inte att någon ny revolutionerande form på ett chassi kommer göra någon större skillnad i butikerna.


signatur

I have spoken..

Medlem

Jag som trodde att Konstfack-elever bara kunde förstöra t-banevagnar och spela sinnessjuka.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Gillade den vita med röda "hyllor", den va riktigt stilig + den såg funktionell ut.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

konstigt att de inte alls inspireras av apple. framtiden är består ju av vit ultraminimalism och det vet alla. idealet är ju den "osynliga" datorlådan och målet borde ju onekligen vara att få chassina att smälta in så mycket som möjligt i en omgivning, och inte som i det här fallet, dra till sig uppmärksamhet. Speciellt inte när de ser ut som konstiga dammsugare från 90-talet

Simplicitet och enkla former vinner i längden. Tidlöshet är the shit. Detta är för mycket.

Medlem

Ganska rolig ide om de inte valt att blanda in konstfack...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt bra designer finns att titta på!

Medlem

Fy fan!!!!!!!!

Skit ful.:down:


signatur

Andreas13

Medlem

Nu är ju inte det viktiga jusst DET chassit, bara att göra ny form.

Och angående att få chasin att smällta in. det är ju två olika vägar att gå, man ju gömma saker genom att få det att smällta in eller gömma det öppet, men man kan ju också göra så det inte ser ut som ett chassi, utna som konst eller nåt helt annat är vad som helst.
Och alla vill inte gömma sina datorer eller göra dom intet sägande.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Jag som trodde att Konstfack-elever bara kunde förstöra t-banevagnar och spela sinnessjuka.

Moget.

Skrivet av Andreas13:

Fy fan!!!!!!!! Skit ful.:down:

Är du 13 år, eller skriver du bara som att du vore det? Jag är säker på att universitetsstuderande konstnärer är hemskt intresserade av en högst subjektiv åsikt från en särskrivande 13-åring.

Skrivet av Soulless:

Ganska rolig ide om de inte valt att blanda in konstfack...

Förklara vad som är konstigt med att blanda in en grupp människor som studerar design i ett projekt att designa något, gärna med en bättre motivering än att du läser Aftonbladet varje dag och hör till den gråa massan som hatar konst och allt som har med "intellektuella" att göra.

Medlem

känns inte så viktigt i min värld, jag brukar ändå inte vilja placera burken så att den syns så väl. den får gärna ta så lite plats som möjligt dock!

LANmöjligheterna borde blandas in mer, fler handtag och sånt!

Medlem

Jag tror inte studenter förstår hur ett bra chassi ska vara så det passar alla människor..

Ett chassi enligt mig ska vara:
Stilrent,ha Bra luftflöde,Bra isolering,Tyst,och gärna inget som tar upp mer plats än en midtower

Kan studenterna tillverka någonting som gör mig nöjd på alla punkter? Det kommer troligen sluta med att det blir ett helt vanligt chassi fast med någon knasig look som småungar går igång på..

De får inte tillverka någonting som kostar apmycket och hur ska de då kunna skapa ett bra chassi som klår alla andra? de bästa företagen som gjort chassin har hållt på med det i en nedrans massa år och har forskat fram sina bra saker..

Fånigt projekt bara, lägg ner nu innan ni äns har börjat för ni har ingen chans alls att skapa något imponerande som tar över marknaden..

Det som finns just nu som är mest framtid är plexiglas chassi som är helt genomskinligt, there you have it - the future
Vem fan bryr sig hur chassit ser ut när man har mognat till och inte är en liten unge längre? ingen

Medlem

Suck....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Vem fan bryr sig hur chassit ser ut när man har mognat till och inte är en liten unge längre?

Frugan?

Medlem

Mycket intressanta designer de fått fram.

Medlem

Funktion före form är svårslaget på detta plan.

1
Skriv svar