World of Warcraft: Cataclysm tillkännagett

Medlem
World of Warcraft: Cataclysm tillkännagett

Det här var oväntat och det låter utan tvekan intressant med tanke på att alla hela tiden snackar om hur jävla grymt pre tbc var så nu får de ju spela classic igen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det är helt sjukt... Helt sjukt. Så jävla glad att jag inte spelar WoW längre (slutade i December förra året).

Alla jävla lvls, börja om från början igen med Goblins eller Worgen. Gå igenom först Azeroth, Outland, Northrend och sen Maelstrom...

Helt sjukt. Vem fan orkar göra detta? Lär ju ta månader innan man är lvl 85 och är vid Maelstrom igen.

Jag vågar inte ens gissa på hur många som kommer skolka och fastna ännu mer i detta beroendeframkallande spel (inte för mig dock, tråkigt i längden).

Nu är människor som spelar detta spel nere i träsket så djupt att dom håller på och drunknar. Dom har ännu mer att upptäcka, lära sig (professions) och tusentals quests att göra.

Jag minns själv hur det var när jag spelade WoW då Wotlk kom. 3-4 timmar per dag på det här spelet räcker ABSOLUT INTE. Sen suget att man vill lvla fort och se nya landskap och annat... Folk kommer spendera 24/7 på det här spelet numera.

Detta spelet måste nog vara det största MMORPG spelet någonsin gjort. Både till landskap, klasser, raser och "formler"/spells. Och folk som spelar det förstås (11-12 miljoner?).

Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det är både fascinerande hur 12 miljoner kan spela ett och samma spel som är så stort och skrämmande hur folk lätt fastnar i det.

Det kommer troligen bli mycket mer folk som fastnar i detta "träsk" och dom som redan är fast i detta "träsk" håller på och drunknar nu. Definitivt. Kvicksand över huvudet.

Jag själv älskar Azeroths och Warcrafts universumet. Brukar läsa en hel del "lore" på wowwikki(stavning?) och om karaktärer och landskap.

Men detta spelet är alldeles för tråkigt i längden (som jag nämnde tidigare) då allting går ut på:

Levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch->levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch.

Så går det vidare och om och om igen. I all oändliget. Slakta 15 svin här och hämta 20 svampar där. Jag kan förstå folk som är med i stora guilden som känner av gemenskapen och gör saker tillsammans. Då kan spelet säkerligen bli lite roligare då man inte tänker på att bli bättre och bättre hela tiden och "grinda" nytt "gear" 24/7 i olika instanser och "raids".

Ge mig Starcraft II eller Diablo 3 istället. Eller till och med Warcraft 4 framför det här.

World of Warcraft håller på och förslavar en hel generation av spelare som en gång rört i spelet och som aldrig mer kan slita sig.

Det är skrämmande.

Nu känner jag att jag skrivit nog hitills. Jag vet inte vad jag vill få ut av den här långa texten men jag kände bara att jag behövde skriva av mig (vilket jag sällan gör).


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Coolt att de gör om gamla Azeroth. Kan behövas för att matcha Lich King kvaliteten, Blizzard har mycket jobb framför sig.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Den här infon fanns ju för nån vecka sen, dock inte officiell.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det här var oväntat och det låter utan tvekan intressant med tanke på att alla hela tiden snackar om hur jävla grymt pre tbc var så nu får de ju spela classic igen.

Förutom att det inte alls är classic utan en ny expansion? Tror inte grejen var att man bara ville lira i Azeroth. =P


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Goblins, äntligen en del av Horde igen!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är helt sjukt... Helt sjukt. Så jävla glad att jag inte spelar WoW längre (slutade i December förra året).

Alla jävla lvls, börja om från början igen med Goblins eller Worgen. Gå igenom först Azeroth, Outland, Northrend och sen Maelstrom...

Helt sjukt. Vem fan orkar göra detta? Lär ju ta månader innan man är lvl 85 och är vid Maelstrom igen.

Jag vågar inte ens gissa på hur många som kommer skolka och fastna ännu mer i detta beroendeframkallande spel (inte för mig dock, tråkigt i längden).

Nu är människor som spelar detta spel nere i träsket så djupt att dom håller på och drunknar. Dom har ännu mer att upptäcka, lära sig (professions) och tusentals quests att göra.

Jag minns själv hur det var när jag spelade WoW då Wotlk kom. 3-4 timmar per dag på det här spelet räcker ABSOLUT INTE. Sen suget att man vill lvla fort och se nya landskap och annat... Folk kommer spendera 24/7 på det här spelet numera.

Detta spelet måste nog vara det största MMORPG spelet någonsin gjort. Både till landskap, klasser, raser och "formler"/spells. Och folk som spelar det förstås (11-12 miljoner?).

Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det är både fascinerande hur 12 miljoner kan spela ett och samma spel som är så stort och skrämmande hur folk lätt fastnar i det.

Det kommer troligen bli mycket mer folk som fastnar i detta "träsk" och dom som redan är fast i detta "träsk" håller på och drunknar nu. Definitivt. Kvicksand över huvudet.

Jag själv älskar Azeroths och Warcrafts universumet. Brukar läsa en hel del "lore" på wowwikki(stavning?) och om karaktärer och landskap.

Men detta spelet är alldeles för tråkigt i längden (som jag nämnde tidigare) då allting går ut på:

Levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch->levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch.

Så går det vidare och om och om igen. I all oändliget. Slakta 15 svin här och hämta 20 svampar där. Jag kan förstå folk som är med i stora guilden som känner av gemenskapen och gör saker tillsammans. Då kan spelet säkerligen bli lite roligare då man inte tänker på att bli bättre och bättre hela tiden och "grinda" nytt "gear" 24/7 i olika instanser och "raids".

Ge mig Starcraft II eller Diablo 3 istället. Eller till och med Warcraft 4 framför det här.

World of Warcraft håller på och förslavar en hel generation av spelare som en gång rört i spelet och som aldrig mer kan slita sig.

Det är skrämmande.

Nu känner jag att jag skrivit nog hitills. Jag vet inte vad jag vill få ut av den här långa texten men jag kände bara att jag behövde skriva av mig (vilket jag sällan gör).

Innan vi börjat att skylla finans krisen och Palme mordet på WoW så kanske du borde komma ihåg att det finns såna här människor i alla MMO spel och eftersom WoW har 13 miljoner spelare så är det väll självklart att det blir fler no lifers. Jag är ganska ny i WoW och jag känner mig inte beroende jag spelar bra mycket mer Call of Duty 4 än WoW.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det var inte tack vare eastern kingdoms & kalimdor som pre-tbc, vanilla, var grymt, tyvärr...

Inaktiv

Sweet! kärlek på nytt.

Medlem

Kan inte Blizzard stänga ner World of Warcraft i låt oss säga, 1-2 månader? Och se hur många "no lifers" som tar livet av sig??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Milk that cow!

Medlem

snacka om att suga ur vart enda öre ur WOW

Inaktiv

Jag önskade mig två eller åtminstone 1 helt nya lvl 1-max zoner, nu blir det som i TBC lvl 1-15 som är helt nytt. bu. som att dom inte skulle ha råd liksom.

Och foreheadpalm att det inte är nå nya klasser, finns ju spel med 100 tals klasser så vafan håller dom på med, so what att en del klasser blir rätt lika andra te.x battlemage med snarlika spells som mage men ändå kan ju va kul med lite annorlunda.

Medlem
Skrivet av Remus:

Kan inte Blizzard stänga ner World of Warcraft i låt oss säga, 1-2 månader? Och se hur många "no lifers" som tar livet av sig??

Eller så kan du bara acceptera att folk gör vad de vill med sina liv.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Remus:

Kan inte Blizzard stänga ner World of Warcraft i låt oss säga, 1-2 månader? Och se hur många "no lifers" som tar livet av sig??

Eller så kan du bara acceptera att folk gör vad de vill med sina liv.

Ja cykla trehjuling är inte ett bra alternativ tydligen. (syftar på attityden i wow communityt, snorungar till 99.99%.)

Medlem

Förlåt om du kände dig träffad Red_warning. Men det skulle varit intressant om Blizzard kunde stänga ner det minst 1 månad.

WoW är inte ett spel utan en livsstil och ett helt liv för en stor massa. Så det skulle varit intressant.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Remus:

Förlåt om du kände dig träffad Red_warning. Men det skulle varit intressant om Blizzard kunde stänga ner det minst 1 månad.

Jag spelar WoW drygt 1 timma per dag, och jag tycker människor som du som ständigt ska tracka ner på WoW är patetiska, rent ut sagt.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Förlåt om du kände dig träffad Red_warning. Men det skulle varit intressant om Blizzard kunde stänga ner det minst 1 månad.

WoW är inte ett spel utan en livsstil och ett helt liv för en stor massa. Så det skulle varit intressant.

Konstigt förslag, inte stänger posten ner en månad för att ta ett exempel, nära nog Alla företags mål är att tjäna pengar. men visst vore kul att se vad som skulle hända om Paris där servrarna ligger blev briefcase nuked av moslemerskor.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Remus:

Förlåt om du kände dig träffad Red_warning. Men det skulle varit intressant om Blizzard kunde stänga ner det minst 1 månad.

Jag spelar WoW drygt 1 timma per dag, och jag tycker människor som du som ständigt ska tracka ner på WoW är patetiska, rent ut sagt.

Ja precis om man inte betalar har man ingen direkt nöd till att klaga, ev utbilda sig och göra ett bättre spel är vad man bör satsa på istället.

Men man får ju faktiskt tycka saker, hmm.

Medlem

Jo, spräng hela WoW servrarna i luften. Låt det ta 1 år innan allting är igång igen. Så får vi se vad som händer. Uppror, Kravaller och självmord överallt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Men detta spelet är alldeles för tråkigt i längden (som jag nämnde tidigare) då allting går ut på:

Levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch->levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch.

tyvärr är det "grinda gear" som folk tycker är målet med raider (och spelet i övrigt).
döda nya bossar är det som är roligt, gear är bara något som hjälper dig till målet


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Dwarf Shaman = lol.

Hunter Human = borde vart möjligt sen vanilla samma med belf warr.

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Remus:

Men detta spelet är alldeles för tråkigt i längden (som jag nämnde tidigare) då allting går ut på:

Levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch->levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch.

tyvärr är det "grinda gear" som folk tycker är målet med raider (och spelet i övrigt).
döda nya bossar är det som är roligt, gear är bara något som hjälper dig till målet

Gear sammla blir tråkigt, bossar som faller till marken e kul men inte att nån återupplivar dom :).

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jo, spräng hela WoW servrarna i luften. Låt det ta 1 år innan allting är igång igen. Så får vi se vad som händer. Uppror, Kravaller och självmord överallt.

Haha

Medlem
Skrivet av QueloR:

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*

*Host* Old Gods? *Host*

WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.

Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.

Medlem

Intressant Remus, du har ju spelat så du vet vad det handlar om...

Medlem

Skall köpas. Tack vare Goblins. Väntat länge på detta.

Medlem

Stöttar dig Remus till 110 %! Stäng ner servrarna och smält ner dem till något annat trevligt istället. Det här borde Blizzard göra om de vill tjäna en stor hacka på att stänga ner allt som har med WoW att göra:
1. Sätt en prissumma för att kontakta Blizzard supporten (om de har det redan, öka den!)
2. Börja nersmältningen av servrarna!
3. Invänta alla miljoner samtal de kommer få ifrån desperata spelare som bara vill in och (leva) sitt andra liv!

Lycka till Blizzard! Jag räknar med er<333

P.s. Håll bara med mig, lirar du WoW så erkänn bara att du inte gör speciellt bra ifrån dig vare sig det är i förhållanden, skola eller karriären. Erkänn att det har kostat dig en stor summa pengar och att den tid du spenderat skulle du kunna bli flera veckors semester. D.s.


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

123
Skriv svar