Riktigt roligt och gratis MMORPG

Inaktiv
Riktigt roligt och gratis MMORPG

Har hittat det roligaste MMORPG:t jag någonsin spelat. Och jag har spelat: AC 1 & 2, UO, EQ 1 & 2, AO, DAoC, CoH, Neocron, WoW, EVE, Ryzom, LA 2, RO och Horizons.

Vad kan det vara för MMORPG? Jo, tro fan att det är SHADOWBANE, hah! Har som dom flesta läst lite här och var om det, av någon anledning trodde jag det var dåligt. Eftersom jag inte längre orkar betala för ett MMORPG tänkte jag ge det en chans.

Laddade ner det och skapade ett konto (det är helt gratis, även med alla expansionerna) och FAN vad roligt det är. Här snackar vi PvP-mmorpg.

Efter en stunds spelande så hittade jag en kompanjon och vi slog följe. Hon tog mig till ett bra xp-ställe mitt ute i skogen, men det var upptaget.. Vad gör man då? Jo man dödar dom, haha. Det är extremt få platser i Shadowbane där PvP (PKing) inte är tillåtet, det är jävligt fritt. Så vi anföll dom.. Efter en hård strid gick vi segrandes ur striden. Och då är det bara att loota gravarna, moahaha. ALLT som en spelare har i sin inventory (inte equipment) hamnar i hans grav när han dör, som vem som helst kan loota. Det är SÅ HÄR DET SKA VARA! Fuck yeah. Inget jävla daltande.

Kan ju tillägga att 30 min senare kom det två stycken hög-levlar och gjorde slarvsylta av oss, men så kan det gå, hehe.

Har inte kommit igång med sieges och guild-krig än, men det kommer.. Måste hitta en bra guild iaf.

Angående grafik, ljud och stabilitet så kan jag väl säga så här.. Grafiken är helt okej, och än viktigare så fungerar spelet på äldre datorer. Personligen trivs jag väldigt bra med grafiken, den är inte fluffig ala WoW och inte överarbetad ala EQ 2, den är lagom. Screenshots finnes här:
[http://chronicle.ubi.com/Screenshots.php]

Ljudet gör vad det ska helt enkelt, inget man stör sig på men heller ingen "wow-känsla". Musiken är vanlig episk fantasymusik.

Angående lagg så har jag själv upplevt oerhört lite lagg. T.ex WoW och andra mmorpgs jag har lirat laggar mer än detta. Jag har blivit bootad från servern en gång, och det har slöat ner (vanlig lagg helt enkelt) vid några tillfällen, men det är ju ett MMORPG.

Det finns väldigt många raser och yrken i spelet, kolla officiella sidan för såna info:
[http://chronicle.ubi.com]

Det är VÄLDIGT aktivt community, bara att kolla forumen om ni tvekar.. Servrarna är väldigt bra befolkade och det känns aldrig "ensamt" så att säga, man känner att det är en levande värld man befinner sig i.

Så.. om du inte har nåt MMORPG att lira eller bara vill testa nåt nytt och mer "hardcore" än dom flesta andra MMORPGs så är Shadowbane att rekommendera starkt. Bara att signa upp för ett konto på [www.ubi.com] och prenumenera på Shadowbane, sen tanka klienten från någon hemsida. (finns på andra ställen än Fileplanet, bara att googla efter Shadowbane Client)

Fler svenskar borde upptäcka detta underbara spel, och om ni börjar lira så kan jag rekommendera Mourning eller Wrath-servrarna. Dom är väldigt aktiva och bra befolkade.

Peace out..


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

man kanske ska testa då

Inaktiv

såg töfft ut vilken/vilka klasser rensar i pvp då? för det är det ända jag bryr mig om..

ranger och assasin verkar ju rätt heta..

Medlem

Hm, testade detta för typ ett år sen då det blev gratis och tröttnade på det sega combat-systemet och att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra (har för mig man ska komma ifrån noob-stället till och börja med?) Kanske ska testa igen då jag gillar spel med hård pvp ^^
Får man fråga vad ni heter ingame så kanske vi kan spela tillsammans? (expar man förövrigt med fördel i grupp?)
Jag kommer förmodligen nicka Syster eller Maloken

Inaktiv

Kanske skulle ta och kolla in det när man får tid. Men är lite fel tid just nu. Känner för att sylta in mig ordentligt i nåt men hinner fan inte...

Inaktiv

Maloken: Det är knappt nå xp penalties för att xpa i grupp. Man kan xpa med någon som är 10 levlar högre än en själv utan några större straff på xpen. Detta medför att man levlar väldigt fort i detta spelet. Du blir max lvl på mindre än en vecka om du spelar aktivt. Men speler handlar inte om att grinda levels.. Handlar om att pvpa (vare sig solo, grupp, guild eller siege) samt att fixa bra eq.


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

Jag bytte förresten till Mourning-servern för det verkar vara mer spelare där, även mer européer.


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

men då inte kan du byta nu heller, spelar fortfarande på wrath, har en lvl 40 templar där nu. har man hjälp är det inge problem att komma till lvl 50 på en dag. (maxlevel 75)

riktigt skoj faktiskt! rekommenderar också detta spel.
ända nackadelen som jag ser det är att det är en riktigt hög inlärningskurva. fick hjälp nu av en guildmate som lärde mig att skapa en bra karaktär, riktigt svårt att veta hur man ska spendera alla poäng på olika saker o skills.

pvpn är riktigt skön, dödade en lvl 35 snubbe när jag var lvl 25, fair. dock var det inte mina skills som döda han utan mitt vapen :/ hoppas det (när man lär sig lite) går att pvpa på skills och inte vapen. skönt att inte leveln är speciellt inblandad.

Medlem

Spelade detta för ett år sedan ungefär och ja det är skitkul etc men det hela faller på att de inte har någon server för oss européer så alla raid luckor för att kunna ta gruvor etc faller in mitt i natten vilket inte fungerar när man pluggar/jobbar/lever vanligt liv.

Om de kunde ha en server med tider för detta runt 16 - 24 svensk tid så skulle man ju lätt lira detta istället för allt annat.


signatur

osv.

Medlem

Har spelat med en kompis i två dagar nu och det är asroligt ^^ Har gjort en 33 warrior och en 22 barbarian, och kommer nog köra på barbarianen nu vilken heter Maloken. Började spela på Wrath som rekomenderades i första posten :/ och har gått med i en guild som hjälper mig och levla och svara på frågor osv

Inaktiv

det finns snack om en europeisk server, vi får se vad som händer.

fan nu börjar ju ni spela på wrath! jag lirar iaf på mourning, har hittat en riktigt nice guild som jag xpar / pvpar med. har sjukt kul.

dock är dom amerikaner och rätt psycho.. snackar med dom på ventrilo, det är fan surrealistiskt. en tjej sa fuck you och lämnade chatten för att nån kritiserade bush. humor iaf...

angående karaktärer osv så rekommenderar jag folk att läsa på forumen om vilken klass dom ska ta samt försöka hitta templates / guider, det gjorde jag och jag är apnöjd med min minotaur warrior, pole-axe använder han. han kickar röfv.

aja om jag blir trött på amerikanarna, mourning osv kanske jag kommer tillbaka till wrath. vore kul o fara ut o pka med er grabbar (och kanske tjejjer om nån som skrev var det) nån gång!


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

Om ni har svårt med xp åk till Kharr sen tar ni nån av dom där portalerna till oblivion-öarna eller stormscale öarna eller vad dom heter.. bra xp där.

Fast vet inte om det finns på Wrath men.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

njae för segt för mig men hyffsat koj ändå så kul att det är gratis för dom som vill lira


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Vad är segt? Det är extremt hektiskt i Pvp iaf.. I PvE så äre rätt mkt action när man är en grupp och är vid några bra fiender som spawnar fort som fan, blir typ fet-slakten. Tycker SB är rätt actionfyllt faktiskt.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Jo jag läste och prövade flera olika builds.. Är på min tredje nu (en vampire scout) och kommer troligen köra på denna nu, heter Syster

Jag vet inte vad du syftade på som var segt i spelet men om det var grinden så är det så att det är olika exp rates på olika servrar, men på Wrath jag kör på tog jag från lvl 1-40 på en kväll Och själva striderna tycker jag inte är särskilt sega heller, men däremot kan det ta lite tid att gå till olika ställen men tycker det ändå bidrar till skönare atmosfär i spelet än om man kan teleportera sig överallt på 1 sek.

Jag och min polare väntar iaf på dig på Wrath-servern supernoodle :>

Medlem

Detta verar vara någonting värt att prova på och att det nu är gratis gör ju bara saken bättre

Medlem

Hej, Jag verkar ha problem att komma in har tankat allt och så men kommer inte in när jag ska logga in,Förstår inte hur man ska aktivera osv hjälp tack!

Inaktiv

du måste skapa ett konto på deras sida, sen måste du logga in o klicka på "add new subscription", thats all

Medlem

Right, tankar ner det nu, kommer med största sannolik heta Kozzak eller Koz ingame!
Just ja, lirar på mourning.

Inaktiv

Kollade på youtube och de såg riktigt tråkigt ut. Men jag vet inte jag har inte äns kört det så . "Skall de smaka , får man äta" eller hur är de man säger?

Men argh!!

Jag har skapat ett konto på ubi.com, men har nu sittit bokstavligen i en timme och letat efter var man lägger till en subscription för shadowbane..

Nån som vet?

Medlem

Shadowbane är automatiskt "subscribat"

Medlem

Är detta spel bara pvp ? det finns väl mer än bara massa spelare att slakta?

Inaktiv

Är detta spel bara pvp ? det finns väl mer än bara massa spelare att slakta?

Jag svarar på ditt inlägg i "den officiella shadowbane-tråden".

[http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=18658]


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv

jag bara måste börja ser grymt kul... har tröttnat på guild wars så

Medlem

Tack för den fina bumpen, hade aldrig vetat av detta spel då:P
Nån som spelar detta fortfarande?


signatur

Wai

Medlem

Jag funderar på att börja nu när jag läst igenom tråden. Verkar rätt så kul faktiskt.

Medlem

Skulle inte detta lägga ner ? Eller har jag fel?

Medlem

Såg det nu :/ 1 Juli

"Following our recent news, the support and enthusiasm the community has shown for Shadowbane has led to an extension of the closure date to July 1, 2009. This should allow the community enough time to play out its final days appropriately. We are looking into various options to make these final days as fun as possible!"

http://chronicle.ubi.com/index.php

Medlem

Men vafan, när man precis hittat ett spel som verkar roligt så ska det stängas ner:(


signatur

Wai

12
Skriv svar