Byta Processor, (laptop)?

Medlem
Byta Processor, (laptop)?

Tjena.

Jag har en packard bell mb66-p-006D som jag spelar på.

Har märkt i spel att processorn sviktar. (Den har intel centrino duo 1,5 ghz(2 stycken)).

Då undrar jag om man på något sett kan byta till något lite mustigare, och isåfall. Vad?

Det kanske finns nån guide på nätet.
Vem vet?

Inaktiv

Njaa asså, klart de går ... men de är något man bara inte gör. Blir säkert billigare för dig o köpa en ny laptop skulle ja tro.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Kan ju köpa en notepad-kylare. Det är en platta med inbyggda fläktar du lägger laptopen på. Funkar rätt bra för att kyla. Du bör blåsa rent från damm och tuggummin och skit som kan ha fastnat i fläkten på datorn.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Kan ju köpa en notepad-kylare. Det är en platta med inbyggda fläktar du lägger laptopen på. Funkar rätt bra för att kyla. Du bör blåsa rent från damm och tuggummin och skit som kan ha fastnat i fläkten på datorn.

Ja, gaj har funderat på nått sånt. Men vad kostar en sån då?.

(Vem fan har tuggummi i fläkten BTW)xD:P

Medlem
Skrivet av jojolea:
Skrivet av PaddanL:

Kan ju köpa en notepad-kylare. Det är en platta med inbyggda fläktar du lägger laptopen på. Funkar rätt bra för att kyla. Du bör blåsa rent från damm och tuggummin och skit som kan ha fastnat i fläkten på datorn.

Ja, gaj har funderat på nått sånt. Men vad kostar en sån då?.

(Vem fan har tuggummi i fläkten BTW)xD:P

[http://www.pricerunner.se/f/184/Datorkylning?search=notebook+...]

---------
åt helvete med kodningen då..


signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Medlem

Processorn brukar väl vara fast på moderkortet? (inte på alla)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar