Bästa pc-spelet någonsin

Medlem
Bästa pc-spelet någonsin

Jag gillar PC mest av alla plattformer, trotts att den enligt vissa håller på att dö ut i spelsammanhang. Personligen gillar jag både gamla och nya spel, brukar varva lite av varje. Men trotts att jag hart kört väldigt många spel genom åren, har jag inte någon speciell favorit bland alla PC spel. Därför vill jag att du här skriver ditt favorit PC spel, klassiker eller realisedatum 2008 spelar ingen roll. Motivera gärna om varför du tycker att just din favourit är det bästa PC spelet någonsin!
Om någon trackar ner dig för dina åsikter, är det bara att motbevisa honom/henne med fler argument, om varför ditt favoritspel är det bästa.

Ha det gött

Medlem

Halo Combat Evolved
Bästa spel jag spelat någonsin och kommer nog fortfarande spela om det i många år till. Jag gillade storyn, vapnen, covenant, grafiken och för att inte glömma John-117 som är så dö häftig!
Visst det kom 2001 till xbox och till pc 2003 men jag älskar båda versionerna


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Kommer aldrig glömma hur mycket tid jag har lagt ner på Age Of Empires 2 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Battlefield 2 har bäst multiplayer och moddar finns det massor av. Sandbox modden är allra bäst!

Medlem

En av de enligt mig bästa måste ändå vara Grim Fandango. När lucas arts hade sin storhetstid kom det många bra titlar. Knights of the old republic någon? Ett av de bästa rollspelen genom tiderna enligt mig!

Medlem

Hearts of iron 2
eller UT2k3/4.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av General_Toxer:

Halo Combat Evolved
Bästa spel jag spelat någonsin och kommer nog fortfarande spela om det i många år till. Jag gillade storyn, vapnen, covenant, grafiken och för att inte glömma John-117 som är så dö häftig!
Visst det kom 2001 till xbox och till pc 2003 men jag älskar båda versionerna

LoL att du väljer ett som framför allt är ett XB spel

OT min favorit
Dungeon Keeper av Bullfrog. Spelet släpptes 97 men är fortfarande världens bästa spel.

Annars är Ground Control 1 skapat av Massive, släppt 2001 och Republic Commando skapat av Lucasart, släppt 2005 jävligt bra

Från 2007/2008 så blir The Orange box min favorit


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Battlefield 2!!

Medlem

Kotor 1. Har aldrig kört klart 2:an, men jag tyckte inte det tilltalade mig på nåt bra sätt.)

COD4. Både SP och MP.

Crysis. Fritt, cool grafik och fysik + nanosuit. Kan inte bli bättre.

Det finns inget bästa pc-spel i min värld =(

EDIT: Hur kunde jag glömma alla half-life´s och tf2!! FY MIG!!

Medlem
Skrivet av Jericho:

Kommer aldrig glömma hur mycket tid jag har lagt ner på Age Of Empires 2 8)

Medlem

The Elder Scrolls III: Morrowind
/thread


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Half-Life (första). Både single- och multiplayer var fruktansvärt kul.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

The Elder Scrolls III: Morrowind
/thread

Fixed!

Sorry! I think you broke my post when you sought to fix it. I took the liberty to fix it again however, hope you don't disagree ; )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Age of Empires 2, lätt det bästa spel som någonsin gjorts. Synd att det inte finns mera spel i den stilen dock!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Hm, funderade lite och ko fram till att mina favoriter för speltillverkning till pc är absolut valve ( TF2 FTW!!) och Lucas Arts. KotOR 1 är verkligen helt amazing!

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det

Det finns kamikaze-soldater i MoW, nuff' said.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men kom igen, ingen annan som gillar KotOR?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Hearts of iron 2


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Crysis

jag tröttnar aldrig på att springa in i ett hus och sno en kaffebryggare eller dylikt. För att sedan gömma mig i en buske framför ett gäng nordkoreaner och kasta den en bit framför dem för att se deras miner när de behandlar den som 5 kilo TNT:D

Medlem

Crysis var ju bara skit XD Det enda som var kul var ju nanodräkten, inget annat var ju kul!

Medlem

HL2


signatur

Rawr

Inaktiv

Grim Fandango är såå bra.. har aldrig fått det att lira på de senaste burkarna bara... möö! Kanske lika bra det så man inte upptäcker hur det egentligen var... och att minnet hypar gamla spel till orimliga höjder...

..sen tycker jag att man har fragment av vissa spel i huvudet som aldrig försvinner trots att spelet i helhet inte var toppen, jag kommer nog aldrig glömma den där fisken man hade och skjöt gröna kulor med i opposing forces till HL1...

..Cykeljakten i Nolf 2...

..stämningen i AVP1..

..ljudet när man gick som insekt i Sanitarium...

12
Skriv svar