Knappstöd kommer till Fight Night 4

Robot
Inaktiv
Knappstöd kommer till Fight Night 4

"Detta har fått en del kritik och uppenbarligen har utvecklarna tagit åt sig av den."

Det är bra att utvecklarna lyssnar på sina fans!

Medlem

Va? Jag tycker det funkar bra atm det krävs lite mer skills än vanligt knapptryckande.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Baah! Lär er spela med styrspak istället!
Halva inlevelsen och känslan försvinner i fight night om man ska spela det med knappar (jag visste inte ens att man kunde lira 3:an med knappar innan jag läste det i något forum häromdagen).

Jag som tyckte stick-mashing var ett problem i FN4, nu kommer button-mashing också... perfekt.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

bra! Jag har spelat förra spelet en del, och en liten del det nya FN, och styrningen blir bra mycket bättre med knappar än deras påhitt med analogspakarna.

Medlem
Skrivet av emoless:

Halva inlevelsen och känslan försvinner i fight night om man ska spela det med knappar (jag visste inte ens att man kunde lira 3:an med knappar innan jag läste det i något forum häromdagen).

Personligen är det viktigaste att jag inte behöver tänka på kontrollerna. Jag tänker "vänster uppercut" och så blir det en sådan. Det är boxas jag vill göra när jag spelar FN, inte någon tum-aktobatik.

Skrivet av emoless:

Jag som tyckte stick-mashing var ett problem i FN4, nu kommer button-mashing också... perfekt.

Jag vet inte hur FN4 skiljer sig mot FN3, men i FN3 bestraffades för ivrigt knapptryckande ("button-mashing") kraftigt, då boxaren blev trött fort. Det var alltså mer strategi än snabbt tryckande. Tråkigt om det är borta i FN4.

Medlem

vafan september ? då är det bra jag inte köpte, hoppas det blir en rea då.. töntigt.

Medlem

FAN! hatar att det ska vara knappar. lite mer känsla att kunna ta med spaken. Varför ändra det nu. Bara för att det ska bli buttonmash live. Ne, lär er spaken isåfall

Medlem

Förstår inte hur folk kan vara anti-TPC. Ser inte heller hur man ska få in alla funktioner på bara knapparna.. Dom ska få in Jab, straight, Left/right hook, Left/right uppercut, Left/right body Jab, Left/right body uppercut. För att inte nämna Illegal Blow och Signature Move. L1 och R1 är ju redan tagna av dodge och block, det lär ju även knappanvändare behöva. R2 haymaker modifier. L2 minns jag inte om den används till något men även med den så är det fan ont om modifiers.

Min gissning är att det blir som FNR3 där knappanvändarna inte får tillgång till alla sorters slag. Lär er spela ordentligt istället!

Medlem

Det var just styrspakarna som jag föll för i det här spelet, även fast man ömmade utav fan i händerna efteråt. Synd.

Medlem

Det är bra att det kommer ett bra fighting spel förutom Tekken.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Synd att de ska göra såhär, kul att möta någon som sitter och pressar sönder knapparna...

Medlem

Det är ju bra att de INTE fokuserar på det största problemet; att tusentals betalande kunder inte kan spela spelet över huvud taget för att spelet konstant fryser.

Medlem

Hoppas dom gör nått åt staminan också.. Just nu kan man ju med rätt gubbe spamma slag konstant en hel fight. Enda som verkar dra stamina ordentligt är haymakers.

Medlem
Medlem

alla tycker olika men antingen den ena lr den andra, oc spelet är från början tänk med bara spaken så då väl alla lära sig det!
så ja tycker inte att knappar är bra, isfl så ska de ha en viss filter när man kör online

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av emoless:

Halva inlevelsen och känslan försvinner i fight night om man ska spela det med knappar (jag visste inte ens att man kunde lira 3:an med knappar innan jag läste det i något forum häromdagen).

Personligen är det viktigaste att jag inte behöver tänka på kontrollerna. Jag tänker "vänster uppercut" och så blir det en sådan. Det är boxas jag vill göra när jag spelar FN, inte någon tum-aktobatik.

Skrivet av emoless:

Jag som tyckte stick-mashing var ett problem i FN4, nu kommer button-mashing också... perfekt.

Jag vet inte hur FN4 skiljer sig mot FN3, men i FN3 bestraffades för ivrigt knapptryckande ("button-mashing") kraftigt, då boxaren blev trött fort. Det var alltså mer strategi än snabbt tryckande. Tråkigt om det är borta i FN4.

Så sant. Anledningen till att jag skippade sticken i FN3 var att jag kände att den var så mycket sämre än knapparna. De vanliga knapparna var snabbare, det var enkelt att slå kombinationer och där slog jag alltid exakt det slag jag ville. Med sticken så hände det ibland att man slog fel slag och den kändes bara slöare.

Skrivet av Xaion:

FAN! hatar att det ska vara knappar. lite mer känsla att kunna ta med spaken. Varför ändra det nu. Bara för att det ska bli buttonmash live. Ne, lär er spaken isåfall

Lugna dig, din styrspak finns ju kvar. Att det skulle bli mer buttonmash har jag svårt att tro. Som Emoless sa så var ju buttonmash värdelöst i FN3 eftersom man snabbt blev trött och det var enkelt att dodga och kontra när någon köttade samma slag hela tiden. Hur det är i FN4 kan jag inte riktigt kommentera på, har bara kört demot. Men eftersom att knapparna inte gjorde att FN3 blev buttonmash så borde ju samma gälla för FN4.

Medlem

Varför skall folk alltid gnälla?
lär daj spakarna istället...
jag gjorde o spelet e roligare nu än vad jag tyckte FN3 var...
tack alla ni som gnäller!

P.s: jag vet att man kan andvända spakar efter patchen


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Det är ju bra att de INTE fokuserar på det största problemet; att tusentals betalande kunder inte kan spela spelet över huvud taget för att spelet konstant fryser.

eftersom folk har sån talan vad u hur ett spel skall göras tycker jag att alla borde be som göra de bugg fritt innan de gör dessa små (i min mening) onödiga patchar... lägg all kraft o lösa den nästan ospelbarheten.
mitt spel krävs 4 omstart innan de vill köra igång...

varför skriver jag ens här?
-.-


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Är det i samma problem som i demot? Rycker man ur nätverkskabeln så startar spelet upp varje gång, sen är det bara å trycka in den igen..

Medlem
Skrivet av yogsothoth:

bra! Jag har spelat förra spelet en del, och en liten del det nya FN, och styrningen blir bra mycket bättre med knappar än deras påhitt med analogspakarna.

Nej det blir den inte, du har fel.

Medlem

Serious business.

Kan någon förklara vad det är som gör att spaken gör spelet så mycket roligare att spela?

1
Skriv svar