WTF?! IRL, saker som hänt er i verkligheten.

WTF?! IRL, saker som hänt er i verkligheten.

Jag kan börja med en incident som hände för någon halvtimme sedan.

Telefonen ringde. När jag svarar blir jag tvungen att harkla till och då bemöts jag av en förvirrad tant som efter några "hallå? HALLÅ!" säger att hon måste ha ringt fel, direkt därefter frågar hon om jag ringt henne. Eh, nej... Svarar jag som redan var lite fundersam över hennes mentala status och då frågar tanten om hon väckt mig?! Nu tänkte jag att det måste vara någon som skämtar med mig och när jag svarade med ett ifrågasättande storlitet "nej" svarade hon med en dömande ton något i stil med:

"Hm okej, nej jag ska inte störa dig mer du kan väl fortsätta sova eller vad du nu gör..."

Där brast det för mig och jag sa hejdå med skratt i rösten. Hon däremot tog inte så lätt på det hela och sa någonting med en förbannad ton när jag tryckte på röd lur.

Dagens unga har ingen respekt för de äldre, eller är det tvärt om? Kan tillägga att jag inte sov vid tillfället. Fyll på med erfarenheter nu!

Medlem

hahaha vad konstigt. Det är alltid en tant som ringer fel till min farmor, hon slår fel på en siffra varje gång hon ska ringa en bekant, hon har nog lyckats göra det 500ggr, hon stannar kvar i 30min och pratar om konstiga andra saker också när man svarar. Tanter är trevliga dock.

Kan inte komma på nåt mer wtf aktigt just nu, kanske en gång när jag var och handlade i affären när jag var liten då jag såg en handikappad person som gick och tittade med huvudet uppåt hela tiden mot himlen, han gick mot sin bil, satte sig och körde iväg.

Medlem

Jadu, har lyckats med det omöjliga på min skola.
Det är inte värt att ta upp det, men det var en blandning av skratt och tårar

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Okej, varför nämner du det ens om du inte vill förklara vad som hände?

signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Jericho:

Nu blir man ju nyfiken!
Har du sagt A får du säga B

Något sådant har jag nog aldrig varit med om...
Eller, när jag satt på tele2:s kundtjänst så fick jag ju prata med en hel del förvirrade människor, men det var oftas att dem bara gapade och skrek i luren och sa inte ett enda vettigt ord så jag kunde försöka hjälpa dem. Sen fanns det ju en och annan gammal tant/gubbe som bara ringde för att få prata lite.

Det finns en gubbe som ringer till tele2 konstant och berättar historier, han vill inget annat. Tror alla som jobbar/jobbat på kundtjänst för tele2 får honom minst en gång
Dem på mobilavdelningen har tröttnat på honom och det är denne gubbe medveten om och ber dem därför koppla honom till ekonomi eller något annat, för där lyssnar man på honom (dem har inte lika mycket att göra som dem på mobilt)

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Jericho:

Nu blir man ju nyfiken!
Har du sagt A får du säga B

Något sådant har jag nog aldrig varit med om...
Eller, när jag satt på tele2:s kundtjänst så fick jag ju prata med en hel del förvirrade människor, men det var oftas att dem bara gapade och skrek i luren och sa inte ett enda vettigt ord så jag kunde försöka hjälpa dem. Sen fanns det ju en och annan gammal tant/gubbe som bara ringde för att få prata lite.

Det finns en gubbe som ringer till tele2 konstant och berättar historier, han vill inget annat. Tror alla som jobbar/jobbat på kundtjänst för tele2 får honom minst en gång
Dem på mobilavdelningen har tröttnat på honom och det är denne gubbe medveten om och ber dem därför koppla honom till ekonomi eller något annat, för där lyssnar man på honom (dem har inte lika mycket att göra som dem på mobilt)

scary

Medlem

Jag har en riktigt saftig här:

För någon månad sen när jag gick och tränade på gymmet, försöker göra det regelbundet. Lägger ner lås & nyckel i yttefacket på min träningsväska. När träningen är över lägger jag ner låset & nyckeln i väskan och går hem.

Nästa gång jag skulle gå och träna så ligger inte nyckeln och låset där längre... Min första tanke var ju förstås att jag tappat skiten. Tills förra torsdagen...

Gick och tränade som vanligt, fick låna skåp av en polare (det får bli så nu...). När vi ska gå hem så lägger jag ner Ipoden och klockan i yttefacket igen. Jag kommer hem låter väskan vara och går och lägger mig.

Nästa dag då jag ska hämta ut Ipoden och klockan...så märker jag till min förvåning att varken Ipoden och klockan ligger där längre...men tamejfan om inte låset och nyckeln ligger där.

Så då har man blivit av med sin Ipod och klocka dårå...och som grädde på moset så pajade min Externa hårddisk idag med 230gb material...

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ja, det här hände när jag och en kompis satt och lirade Gmod.

Han hade sms-signalen "Houston we got a problem". Det roliga var att precis när jag sket så gick signalen igång. ganska fult

Sen har man en del andra saker som man inte kommer ihåg...Sacre Bleu!

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

Han hade sms-signalen "Houston we got a problem". Det roliga var att precis när jag sket så gick signalen igång. ganska fult

Spelar du GMOD och skiter samtidigt?

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag har en:

Vi var 4 killar som satt i en mörk kännare och kollade på diverse filmer. Brukade göra det i 9:an, för det mesta skräckfilmer. Eftersom att det bara fanns tre soffor så fick två dela på den större av sofforna.

Denna gången så delade det täcke och hade lite småmysigt "for the fun of it". Lite sådär småbögigt som man kan få för sig att göra. Vad som dock gjorde kvällen värd att minnas var det som hände härnäst.
Helt plötsligt känner den ena av dem något som stryks längs hans lår. Den andra säger ungefär samtidigt:
-"Känner du det där?"
-"Nej vad är det", svarar den andra förvånat och han andra svarar så man verkligen hör skrattet i halsen.
-"Haha, det är min kuk!", och börjar asgarva.
Han andra flyger förstås ur soffan och ser att det verkligen var sant. Den andra killen hade strukit sin kuk längs hans lår utan anledning. Alla andra får förstås också sitt skratt. Han gick med på att sova i samma soffa igen efter att ha fått ett eget täcke.

Lite WTF, random och gay :heart:

Det är för övrigt samma kille som ollade min andra kompis moped. Han har nog någon fetisch eller något

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av RagNy:

Precis min tanke.

(lol =>)

Skrivet av Naraccas:

Jag har en:

Vi var 4 killar som satt i en mörk kännare och kollade på diverse filmer. Brukade göra det i 9:an, för det mesta skräckfilmer. Eftersom att det bara fanns tre soffor så fick två dela på den större av sofforna.

Denna gången så delade det täcke och hade lite småmysigt "for the fun of it". Lite sådär småbögigt som man kan få för sig att göra. Vad som dock gjorde kvällen värd att minnas var det som hände härnäst.
Helt plötsligt känner den ena av dem något som stryks längs hans lår. Den andra säger ungefär samtidigt:
-"Känner du det där?"
-"Nej vad är det", svarar den andra förvånat och han andra svarar så man verkligen hör skrattet i halsen.
Han andra flyger förstås ur soffan och ser att det verkligen var sant. Den andra killen hade strukit sin kuk längs hans lår utan anledning. Alla andra får förstås också sitt skratt. Han gick med på att sova i samma soffa igen efter att ha fått ett eget täcke.

Det är för övrigt samma kille som ollade min andra kompis moped. Han har nog någon fetisch eller något

Kolla så att du inte har råkat tryckt på fel bokstäver alt. inte tryckt alls!

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ja var med några polare nere i källaren och kollade på tv en kväll.
När en av polarna var helt borta i tv tittandet så smög en annan fram och daskade till honom med ballen rätt i huvudet xD
Killen blev så jävla arg, sjukt asså.
Han knäade snubben mellan benen så hårt att han inte kunde gå på typ 15 minuter.

En till lite kul sak, Jag satt och spelade lite d2 när jag kände för att göra en barb.
Jag satt i skype vid det tillfället men jag och min polare satt knäpptysta.
När jag tryckte på barben så började han självklart att vråla högljudd och jag hade så jävla högt ljud på :S fy fan va rädd jag blev. Hoppade till ganska mkt :/
(från knäpptyst till vrålande barbar är skit läskigt xD )

signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Jericho:

Okej, varför nämner du det ens om du inte vill förklara vad som hände?

Post farm ? ;P

signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Hmm, det händer mer eller mindre ofta att folk ringer och frågar om jag är författaren Klas Östergren, vilket jag inte är.

Hursomhelst ringde det en tant en gång och frågade om jag hade numret till författaren efter att jag förklarat att jag inte var han. Jag förklarade snällt att jag inte hade det och hon la på.

En halvtimme senare ringde hon tillbaka efter att ha fått tag på författaren Klas, hon gav mig även hans nummer ifall någon annan skulle ringa och söka honom Efter att ha gett mig hans nummer börjar hon fråga vad jag håller på med, tydligen läg jag som en ekonom sa hon. För hennes son som var ekonom lät ungefär som jag, tydligen.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag har en:

-"Känner du det där?"

Hahaha, vikken lirare

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Askamaia:

Hmm, det händer mer eller mindre ofta att folk ringer och frågar om jag är författaren Klas Östergren, vilket jag inte är.

Hursomhelst ringde det en tant en gång och frågade om jag hade numret till författaren efter att jag förklarat att jag inte var han. Jag förklarade snällt att jag inte hade det och hon la på.

En halvtimme senare ringde hon tillbaka efter att ha fått tag på författaren Klas, hon gav mig även hans nummer ifall någon annan skulle ringa och söka honom Efter att ha gett mig hans nummer börjar hon fråga vad jag håller på med, tydligen läg jag som en ekonom sa hon. För hennes son som var ekonom lät ungefär som jag, tydligen.

Om det nu var författaren Klas...vad skulle de prata om? Säkert något efterhängset pensionärs fans som ville få tag i spjuvern...

signatur

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag har en:

-"Känner du det där?"

lol hade ryckt av kuken på den jäveln, få se vem som skrattar sist. 8)

Medlem

några som vill beställa biljetter till nått bussbolag lite då och då. Inte lika ofta nu som förut.

Medlem

Jag skulle aldrig komma till "wtf-delen" av ett samtal då någon ringt fel, jag skulle aldrig försöka resonera med något förvirrad felringare.
"Du har ringt fel!" *klick*

Min favorit i wtf-kategorin (ej självupplevda) är den där om hur trädgårdstomten försvinner från en familj och sedan kommer det kort från hela världen då "tomten" är ute och reser och en dag är tomten tillbaka på sin plats. Suvve!

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Min favorit i wtf-kategorin (ej självupplevda) är den där om hur trädgårdstomten försvinner från en familj och sedan kommer det kort från hela världen då "tomten" är ute och reser och en dag är tomten tillbaka på sin plats. Suvve!

Är inte det från Amelie från Montmartre?

Kan ju vara byggt på en verklig händelse men..

EDIT: Inspirerat av det här tydligen:

Citat:

The traveling gnome was inspired by a rash of similar pranks played in England and France in the 1990s. In 1997, a French court convicted the leader of Front de Libération des Nains de Jardins (Garden Gnome Liberation Front) of stealing over 150 gnomes. The idea was later used in an advertising campaign for an Internet travel agency

http://www.imdb.com/title/tt0211915/trivia

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av CastorFiber:

Är inte det från Amelie från Montmartre?

Kan ju vara byggt på en verklig händelse men..

EDIT: Inspirerat av det här tydligen:

Citat:

The traveling gnome was inspired by a rash of similar pranks played in England and France in the 1990s. In 1997, a French court convicted the leader of Front de Libération des Nains de Jardins (Garden Gnome Liberation Front) of stealing over 150 gnomes. The idea was later used in an advertising campaign for an Internet travel agency

http://www.imdb.com/title/tt0211915/trivia

Du sade det själv.
Den filmen är riktigt bra dock.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av RagNy:

sket/fisa om man ska säga på det viset... 8)

Sen börjar man undra om folk börjar se det som normalt att stryka/slå ballen på folk...:P

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Jag har en riktigt saftig här:

För någon månad sen när jag gick och tränade på gymmet, försöker göra det regelbundet. Lägger ner lås & nyckel i yttefacket på min träningsväska. När träningen är över lägger jag ner låset & nyckeln i väskan och går hem.

Nästa gång jag skulle gå och träna så ligger inte nyckeln och låset där längre... Min första tanke var ju förstås att jag tappat skiten. Tills förra torsdagen...

Gick och tränade som vanligt, fick låna skåp av en polare (det får bli så nu...). När vi ska gå hem så lägger jag ner Ipoden och klockan i yttefacket igen. Jag kommer hem låter väskan vara och går och lägger mig.

Nästa dag då jag ska hämta ut Ipoden och klockan...så märker jag till min förvåning att varken Ipoden och klockan ligger där längre...men tamejfan om inte låset och nyckeln ligger där.

Så då har man blivit av med sin Ipod och klocka dårå...och som grädde på moset så pajade min Externa hårddisk idag med 230gb material...

Ahah, unlucky day!

signatur

Wai

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Den filmen är riktigt bra dock.

Riktigt riktigt bra!

Medlem

Bodde förut på bottenvåningen i ett hyreshus och på somrarna hade jag ofta altandörren öppen. En eftermiddag satt jag på skithuset och la en kabel när jag hörde att nån var inne i lägenheten. Torkade mig snabbt som fan och grep golvmoppen som låg inne på toa innan jag smög mig ut. I vardagsrummet satt en gammal kärring och försökte få igång teven med hjälp av min mobil. Fick mota ut tant-jäveln med milt våld. Hon irrade omkring på gården ett tag innan det kom folk som förde bort'na. Fick senare reda på att det var nån Alzheimers-patient som rymt från ålderdomshemmet som låg i knutarna. Tanten hade tur att jag inte klubbade henne som en sälunge med Vileda-moppen.

signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Bodde förut på bottenvåningen i ett hyreshus och på somrarna hade jag ofta altandörren öppen. En eftermiddag satt jag på skithuset och la en kabel när jag hörde att nån var inne i lägenheten. Torkade mig snabbt som fan och grep golvmoppen som låg inne på toa innan jag smög mig ut. I vardagsrummet satt en gammal kärring och försökte få igång teven med hjälp av min mobil. Fick mota ut tant-jäveln med milt våld. Hon irrade omkring på gården ett tag innan det kom folk som förde bort'na. Fick senare reda på att det var nån Alzheimers-patient som rymt från ålderdomshemmet som låg i knutarna. Tanten hade tur att jag inte klubbade henne som en sälunge med Vileda-moppen.

haha, sådan tur dom har;)

signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

smög en annan fram och daskade till honom med ballen rätt i huvudet xD

That made me lol.

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

w00t-moment!

signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar