Velvet Assassin

Robot
Velvet Assassin

Det råder ingen brist på vare sig smygarspel eller andravärldskrigsspel. Men i #Velvet Assassin kombinerar tyska Replay Studios de till synes urvattnade genrerna. Unikt, säger de. Vi får väl se, säger vi.

#velvet-assassin


Medlem
Velvet Assassin granskat

Tycker Velvet Assassin är väldigt underhållande. Visst det är repetitivt och fienden kan va rätt dumma ibland dock så kör jag bara på normal (PC). Men karaktären är inte dum, ganska hot rawr..höhö.. Tighta byxor och välformad rumpa.. heh..

Medlem

.....sigh


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Tycker Velvet Assassin är väldigt underhållande. Visst det är repetitivt och fienden kan va rätt dumma ibland dock så kör jag bara på normal (PC). Men karaktären är inte dum, ganska hot rawr..höhö.. Tighta byxor och välformad rumpa.. heh..

*facepalm*


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av corporaln0ll:

Tycker Velvet Assassin är väldigt underhållande. Visst det är repetitivt och fienden kan va rätt dumma ibland dock så kör jag bara på normal (PC). Men karaktären är inte dum, ganska hot rawr..höhö.. Tighta byxor och välformad rumpa.. heh..

*facepalm*

Haha sorry då.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Plus för att det är en kvinna i huvudrollen?!

Det borde vara det sista som väger in huruvida ett spel är bra eller inte.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Splinter Cell är en måttstock för hur ett smygarspel ska göras? Håller inte riktigt med där, men jag är väl bortskämd med bandesignen i Thief 1&2 där man kan smyga runt i väldigt stora banor lite hur man vill medan Splinter Cell är det bara att följa skyltarna från punkt A till punkt B som vilket FPS som helst.

Tycker det är synd att inte ett ord yttras angående bandesignen i denna recension, då det enligt mig är en väldigt viktig ingrediens huruvida ett smygspel är bra eller inte. En annan viktig del är hur fiendernas AI reagerar. Är dom överkänsliga eller helt blinda när man står framför dom osv, men det tas inte upp heller.

Istället får vi veta att spelet är en dröm. Jaha.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Plus för att det är en kvinna i huvudrollen?!

Det borde vara det sista som väger in huruvida ett spel är bra eller inte.

kanske inte fanns så mycket annat som va positivt, därav betyget.

Medlem
Skrivet av Maekh:
Skrivet av CastorFiber:

Plus för att det är en kvinna i huvudrollen?!

Det borde vara det sista som väger in huruvida ett spel är bra eller inte.

kanske inte fanns så mycket annat som va positivt, därav betyget.

Så om det bara finns kiss och bajs att äta så blir kommentaren till hur detta var "bajset var godast" istället för att säga rent ut att det inte var en höjdare att äta just... ja, ni hajar.

En av spelvärldens mest kända frontfigurer är ju kvinna och de saknas inte direkt i spel heller - det finns liksom ingen anledning att pladdra om manligt/kvinnligt i spel av samma anledning som att det vore skitsamma om det var en manlig eller kvinnlig huvudroll i en spelfilm. Är bra film är bra oavsett kön. Precis som spel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hade hon haft stora tuttar och urringat så hade det kanske blivit 3/5.

Medlem

Trodde det skulle vara ett minus för att det var en kvinna.
Hon har tajta byxor, alltså är det ju per automatik kvinnoförnedrande.

Nej det är inte min åsikt, men jag har sett liknande kommentarer i spelrecensioner, inte bara på FZ utan även på andra sajter.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Plus för att det är en kvinna i huvudrollen?!

Det borde vara det sista som väger in huruvida ett spel är bra eller inte.

Finns väl inte alltför många spel av den här typen där en kvinna har huvudrollen?

Tomb Raider med Lara Croft är väl lite åt hållen... men hur som helst... det är givetvis positivt att se spel där inte enbart MÄN är i fokus.

Kvinnor kan. Typ. xD Förstår du bättre nu?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Tomb Raider med Lara Croft är väl lite åt hållen... men hur som helst... det är givetvis positivt att se spel där inte enbart MÄN är i fokus.

Det är precis sån't snack jag vill slippa i spelvärlden... Män i fokus, löjligt.

Skrivet av Exxo:

Kvinnor kan. Typ. xD Förstår du bättre nu?

Jag vet att kvinnor kan. Att huvudrollen i spelet är kvinna lär inte åstadkomma någonting för kvinnans kamp om jämnlikhet - att det är en kvinna i huvudrollen har jag heller inte problem med, det är att detta framhålls som spelet till fördel som jag ifrågasätter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

mja är håller med CastorFiber här. borde varken vara plus eller minus.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hade hon haft stora tuttar och urringat så hade det kanske blivit 3/5.

Velvet Assassin : Tomb Raider?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Kvinnor kan.

...fast inte lika bra.

(Såg det på en t-shirt, svider nog i många ögon haha)

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Maekh:
Skrivet av CastorFiber:

Plus för att det är en kvinna i huvudrollen?!

Det borde vara det sista som väger in huruvida ett spel är bra eller inte.

kanske inte fanns så mycket annat som va positivt, därav betyget.

Så om det bara finns kiss och bajs att äta så blir kommentaren till hur detta var "bajset var godast" istället för att säga rent ut att det inte var en höjdare att äta just... ja, ni hajar.

En av spelvärldens mest kända frontfigurer är ju kvinna och de saknas inte direkt i spel heller - det finns liksom ingen anledning att pladdra om manligt/kvinnligt i spel av samma anledning som att det vore skitsamma om det var en manlig eller kvinnlig huvudroll i en spelfilm. Är bra film är bra oavsett kön. Precis som spel.

Kan det inte vara så att det (som vanligt) är recensentens åsikt?

Dvs, kvinna i huvudrollen på plussidan just för att denna recensent gillar när kvinnor får huvudrollen i ett spel?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Kan det inte vara så att det (som vanligt) är recensentens åsikt?

Dvs, kvinna i huvudrollen på plussidan just för att denna recensent gillar när kvinnor får huvudrollen i ett spel?

Visst kan det vara så. Jag vädrar min åsikt i frågan.:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Ja just det! För recensenten kanske bara tyckte det var kul med en kvinnlig huvudkaraktär som omväxling för jag kan inte komma på en enda jag spelat förutom just Lara Croft...

Därav ett +

Inget fel i det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har sett en "recension" av detta spelet, hon som spelade det tyckte att det va väldigt dåligt och gav det dåligt betyg. Fienderna såg en även om man var i "skuggan", kanske är fixat nu. Har dock inte spelat det. :P. Smaken är som baken, delad ^^

Medlem

Jag var måhända lite otydlig. Jag satte det som plus eftersom jag tycker att det är ett bra initiativ att ha en kvinna i huvudrollen.

Visst finns det andra spel med kvinnliga huvudrollsinnehavare, men de är i klar underkant. Kvinnor kan!

/Eric Danielsson, recensent.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är synd att inte ett ord yttras angående bandesignen i denna recension, då det enligt mig är en väldigt viktig ingrediens huruvida ett smygspel är bra eller inte. En annan viktig del är hur fiendernas AI reagerar. Är dom överkänsliga eller helt blinda när man står framför dom osv, men det tas inte upp heller.

Banorna är som till stor del som Splinter Cell's. Du behöver gå från en punkt till en annan, och det finns ganska så få alternativ om du inte vill möta 30 (överdrift) tyskar på en gång.
Jag måste dock tillägga att jag personligen tycker smyget fungerar bra.

Skrivet av Kazutoyo:

Istället får vi veta att spelet är en dröm. Jaha.

Även om storyn utspelar som flertalet drömmar, där morfinet används som "luckor" i minnet då Violet blir "osäker" på hur hon gjorde saker (används t.ex. för att kunna springa rakt mot en soldat som annars ser dig, ungefär som flashbangs - fast annorlunda). Jag spelade igenom spelet utan att använda morfinet nödvändigtvis mycket (kanske 3-4 ggr).
Dessutom är spelet baserat på en verklig kvinnlig spions uppdrag (om än ganska så löst), samt att det utspelar sig till stor del i Naziockuperat område - vilket innebär mindre trevliga överraskningar när man spelar igenom spelet. Om det är en dröm är det snarare en mardröm, vilket jag tycker spelet fångar bra.

Jag skulle gett spelet 4/5 (PC). Men spelet är inget som man (inte jag i alla fall) spelar om gång på gång, det behöver nog ligga ett tag innan man drar igång med det igen. Det fungerar dock bra som ett temporärt abstinensstillande för nästa Splinter Cell.

Skrivet av corporaln0ll:

Men karaktären är inte dum, ganska hot rawr..höhö.. Tighta byxor och välformad rumpa.. heh..

Måste erkänna att jag föredrar henne i hennes Naziuniform.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja just det! För recensenten kanske bara tyckte det var kul med en kvinnlig huvudkaraktär som omväxling för jag kan inte komma på en enda jag spelat förutom just Lara Croft...

Därav ett +

Inget fel i det

You look like you need a monkey!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av adeg:

Jag var måhända lite otydlig. Jag satte det som plus eftersom jag tycker att det är ett bra initiativ att ha en kvinna i huvudrollen.

Visst finns det andra spel med kvinnliga huvudrollsinnehavare, men de är i klar underkant. Kvinnor kan!

/Eric Danielsson, recensent.

Känns lite som att ge ett spel extra cred för att det är en afrikan eller asiat i huvudrollen - När skall det bli de handikappades tur, liksom?

Jag förstår att det var svårt att hitta plus-egenskaper i detta spel men...

För er med demens kring kvinnor i spel (när skall ni få spela huvudrollen i ett spel) för er kan jag dra några exempel förutom tombraider:

Mirrors edge, Silent Hill, Resident Evil, Hevenly sword för att nämna några - Vem kan glömma Mona Sax från Max Payne? Glöm inte alla spel där du själv väljer vem du vill vara från WoW till Fallout 3. Alla fightingspel typ streetfighter, dead or alive osv

Kvinnor i spel må vara underrepresenterade i en jämförelse men de finns.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Redaktör

CastorFiber: plus och minus är till för att lyfta fram ett par saker lite extra ur texten, varken mer eller mindre. Spelet är en ganska trött historia, Eric lyfte fram två positiva saker. Håller du inte med om att en kvinnlig huvudrollsinnehavare är bra är det inte svårare än att du bortser från det.


signatur
Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är synd att inte ett ord yttras angående bandesignen i denna recension, då det enligt mig är en väldigt viktig ingrediens huruvida ett smygspel är bra eller inte. En annan viktig del är hur fiendernas AI reagerar. Är dom överkänsliga eller helt blinda när man står framför dom osv, men det tas inte upp heller.

Banorna är som till stor del som Splinter Cell's. Du behöver gå från en punkt till en annan, och det finns ganska så få alternativ om du inte vill möta 30 (överdrift) tyskar på en gång.
Jag måste dock tillägga att jag personligen tycker smyget fungerar bra.

Tackar

Medlem
Skrivet av Tompa:

CastorFiber: plus och minus är till för att lyfta fram ett par saker lite extra ur texten, varken mer eller mindre. Spelet är en ganska trött historia, Eric lyfte fram två positiva saker. Håller du inte med om att en kvinnlig huvudrollsinnehavare är bra är det inte svårare än att du bortser från det.

Tack för att du förklarar för mig att jag kan bortse från detta... Jag trodde möjligheten att kommentera artiklarna var till för diskussion? Jag trodde det var hela grejen med forum.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar