tvreklams volymen!

Inaktiv
tvreklams volymen!

Är det bara jag som stör mig fruktansvärt på att när det är ett program på tv så är volymen en viss nivå, sen när reklamen kommer så drar dom på en jävla volym.

Tycker att det är fruktansvärt irriterande. Tex när man ska sova å har ställ in ljudet bra, sen blire reklam å man vaknar till eller måste sänka volymen för att sen när reklamen slutar inte höra nått så man måste höja, eller tex på kvällen ställer man in en bra volym så man inte stör någon, sen så jävlar ere reklam å mor min blir störd.

Bara jag som tänker på detta?

Medlem

Du är inte ensam jag hatar sånt också!

har för mig att det var olagligt eller något liknande, inte säker dock.

Medlem

Jag håller med. Det är mycket irriterande.

Medlem

Samma här. Kanske dags för en proteststorm:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag tycker reklam i största allmänhet är irriterande....


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jovars, särskilt alla mobilreklamer på mtv! "Vill du ha den sexiga natacha till din mobil?!" Hata, hata, hata...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Youtube-proffs

Reklamvärlden i Sverige har blivit sjukt överdriven, alla kanaler har reklam snart och det är tamigfan skamlöst hur länge vi måste sitta och kolla på en reklam.

Det enda man gör är att sitta och hata det. Men alla blir påverkade av det även om dem inte tror det själv.

Reklamvolymen ÖHT e bara rent löjlig, särskilt på anal 5.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Har för mig att de skulle förbjuda den volymökningen men vet inte vad det ebbade ut i.

En av anledningarna till att jag nästan aldrig ser på TV.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Har för mig att de skulle förbjuda den volymökningen men vet inte vad det ebbade ut i.

En av anledningarna till att jag nästan aldrig ser på TV.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Egentligen höjs nog inte volymen. Det är bara det att reklamproducenterna komprimerar ljudet och tar bort det mesta av dynamiken så att det hela tiden låter lika högt som när det är som högst i vanliga program.

Jag stör mig nästan mer på volymskillnaderna som förekommer mellan olika kanaler.

Medlem
Skrivet av Polish:

Reklamvärlden i Sverige har blivit sjukt överdriven, alla kanaler har reklam snart och det är tamigfan skamlöst hur länge vi måste sitta och kolla på en reklam.

Det enda man gör är att sitta och hata det. Men alla blir påverkade av det även om dem inte tror det själv.

Reklamvolymen ÖHT e bara rent löjlig, särskilt på anal 5.

USA har dock värst, dom har 3 gånger så mycket reklam och den är bra mycket mer överdriven än i Sverige (dock ganska underhållande ), men om man nu stör sig på reklam så behöver man absolut inte sitta kvar och kolla, använd det som en paus


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ja det är sorgligt att reklam är en sådan stor del utav våra liv.
Undra hur många minuter per dag man spenderar på reklam (alla former).

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Jag tycker reklam i största allmänhet är irriterande....

Medlem
Skrivet av FAsA:

Ja det är sorgligt att reklam är en sådan stor del utav våra liv.
Undra hur många minuter per dag man spenderar på reklam (alla former).

Många minuter blir det. Det finns ju överallt. TV, radio, tidningar, nätet, mobilen, affärer, brevlådan, busshållplatser, fordon, sportanläggningar osv. Allt är nerkladdat med reklam.

Inaktiv

Jag håller med det är väldigt irriterande :evil: Svenska filmer och serier är också kända för att ha så många olika ljud skillnader:evil:

Medlem

Reklam i största allmänhet är en jävla farsot när det kommer till tv-tittandet särkilt när de börjar sända ett program i 5 minuter för att sedan bryta med 5 minuter reklam.
Även om det ibland kan vara en välkommen pisspaus i filmtittandet.

Medlem

Canal +

Helt sjukt!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag avskyr all sorts reklam, speciellt tv reklam. Jag tittar iofs inte så mycket på tv nu förtiden så jag slipper skiten...

Minimalt TV tittande, Ad-block till Firefox och "Ingen reklam" klistermärke på brevinkastet och man slipper större delen av reklamen som tränger in i hemmet.
Nu ska vi bara få bort skiten från gatorna... fast det lär vara en omöjlighet. ^^


signatur

<3

Medlem

Det värsta med reklam på TV är när de visar film, som till skillnad från serier och andra program, inte är gjorda för reklamavbrott. De lyckas alltid bryta filmen på helt fel ställe. Såg t.ex. på en rysare för ett tag sedan. Man hade byggt upp spänningen i en scen men precis när mördaren kommer farandes genom en dörr och attackerar så bryter de och man får se en klämkäck reklam för McDonalds sunkiga burgare. Snacka om att förstöra stämningen.
:evil:

Medlem
Skrivet av Greger:

men om man nu stör sig på reklam så behöver man absolut inte sitta kvar och kolla, använd det som en paus

Hade gärna använt reklamerna som paus. Fast då måste man ta paus stup i kvarten under en film, vilket inte känns så kul. :\ Mer lagom kanske hade varit 2-3 gånger per film.

Volymen har jag faktiskt inte tänkt på när det gäller reklamer, hör så dåligt ändå men tiden hatar jag. Speciellt tv4 och deras nyhetsavbrott mitt under söndagsfilmerna.

Medlem

Ja, reklam är som en finne i röven


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Youtube-proffs

Det värsta är ju när reklamen kommer 5 minuter efter filmen\serien har startat.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Mjo detta har man stört sig på många gånger... Väckta folk en skvätt gånger pga enormt hög volym på reklam. TV6 är ganska bra på detta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det har ju pratats om det här i år. Och inget har gjorts. Det har väl bara blivit värre.

Medlem

Har inte glott på tv på snart tre veckor, slangar hellre hem en film och tittar på den istället för att få mina ögon och öron våldtagna av tvreklamen.

Medlem

Ja det är ganska jobbigt.

Medlem

Dom få gånger man ser på tv, så JA! man störs sig så in i helvete på ljudet.
Det finns säkert nån här inne som jobbar med reklam, till dig säger jag: FY SKÄMMS FYYYYY BLÄÄÄÄÄ URK SKÄMS.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

I Hate It


signatur

You can't win the game...

Medlem

Stör mig också lite på den ökade volymen, men det är bara att använda fjärren.

Många av er som skriver att ni stör er oerhört på reklamen, hur tror ni tv-kanalerna går runt? Är det staten som ger dem pengar att köpa in tv-serier och filmer för? Jag vet inte, därför jag frågar er.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Stör mig också lite på den ökade volymen, men det är bara att använda fjärren.

Många av er som skriver att ni stör er oerhört på reklamen, hur tror ni tv-kanalerna går runt? Är det staten som ger dem pengar att köpa in tv-serier och filmer för? Jag vet inte, därför jag frågar er.

Jag betalar månadsvis för mina kanaler därför tycker jag det är alldeles för mycket reklam. Volymen har ökat nu dom senaste åren. Det är lite blandade kanaler dock ingen filmkanal.

Om nån kommer ihåg längden på reklaminslagen förr så kan vi ta år 1985 - 1995. Hemma hos mig hade vi ca. 5 kanaler med reklam och reklaminslagen varade i högst 1 minut. Idag kan dom vara i upp till 10 minuter. (TV4 Fakta bl. a.).
Som Polish sa kommer inslagen 5 - 10 minuter in programmen. Man kan bli vansinnig för mindre.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

12
Skriv svar