Gamla drivrutiner med vista

Inaktiv
Gamla drivrutiner med vista

Tjaba. Jag undrar om de drivrutiner som jag fick med mitt moderkort (abit kn9sli) när jag köpte datorn för ett och ett halvt år sedan kommer att funka med vista efter att jag uppgraderat operativsystemet från XP.

Grejen är att få av de drivrutiner som finns med på skivan finns att ladda ner till just vista från abits hemsida. Det är bara chipset och realtek som finns till vista. Men man vill ju även installera typ NvRaid drivrutiner efter ominstallationen.

nj
Medlem

Omöjligt att svara på, du kan ju alltid testa.
Annars så är det bästa tipset att du kontrollerar vilka olika kretsar som används för allt på moderkortet och hämtar hem de senaste drivrutinerna till dessa direkt från respektive tillverkares hemsida. Moderkortstillverkare är ofta väldigt duktiga på att inte hålla de drivrutiner de erbjuder via sin hemsida uppdaterade.

Inaktiv

Okej, jag får kolla runt lite men om någon känner att man har tid så får ni gärna lista vilka drivrutiner som behövs till ett moderkort. Chipset och det inbyggda ljudkortet har jag som sagt koll på, men i övrigt. NvRaid vet jag knappt vad det är förutom att det verkar viktigt och skulle uppskatta om nån kan tala om var man hittar såna. Något annat att tänka på?

Medlem

Du har ett moderkort med nvidiachipset ladda ner den senaste nforce-drivrutinen från nvidia.com.

signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Aha, det var så enkelt. Tack för hjälpen

1
Skriv svar