Geo-Political Simulator

Robot
Geo-Political Simulator

Genren "avgrundsjupa simulatorer med tegelstensmanualer" har alltid lockat många självutnämnda skrivbordsgeneraler till datorstolarna. Men för Geo-Political Simulator får sannolikt alla utom den allra mest härdade (och mest arbetslöse) strategen vika ner sig.

#sid-meiers-civilization-iv


Medlem
Testat - Geo-Political Simulator

Hmm Intressant...


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Så det här är genvägen till världsherravälde


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nåt för iceman det här.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

inte nåt i min smak precis xD

Medlem
Medlem

Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.

Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Nåt för iceman det här.

Haha ^^


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Dunkat Super Power 2 i flera år till och från, tydligen dags att byta.

Medlem

1 sekund snabbare än Skylance att posta xD


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Redaktör
Skrivet av Ihmrat:

Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.

Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...

Uselt användargränssnitt är inte det rätta sättet att göra ett spel svårt på. Det, och ett par andra brister, är orsaken till att betyget blev en tvåa.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ihmrat:

Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.

Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...

Mjo, håller med.

-Edit- Såg Tompas inlägg. Kan dock inte undvika att tycka att det är lite konstigt skrivet ifall det är gränssnittet som drog ner så mycket eftersom det står att det främst är det estetiska i gränssnittet som är dåligt, att det kan vara svårt att hitta i det nämns förvisso.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ihmrat:

Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.

Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...

Uselt användargränssnitt är inte det rätta sättet att göra ett spel svårt på. Det, och ett par andra brister, är orsaken till att betyget blev en tvåa.

som spel som ökar svårighets graden genom tex i bf2 spel få bilarna att få perfekt grupp i kurvorna, eller som i cod spelen så slutar motståndare bry sig om icke spelare och bara skjuter på dig, enda skälet att dom dör är för att dom kommer i vägen.

det finns många sätt att göra spel svårare på, men det får inte skapa frustration vilket en spel gör.

som när nfs la in på högre grader att i dom 2 sista kurvorna kör deras bilar som en gudar även om man kört ifrån dom från start och inte sett dom i backspegeln.

i cod som sagt så har dom tagit bort känslan av att man är en i mängden. grupp känslan. ännu värre så ökar "svårigheters" graden, och med det menar jag att du blir mer ensam desto längre fram i spelet du kommer. ai styrda allierade finns där. dom är dock mer i vägen. varit sur över det enda sen cod1, cod4 första uppdraget var dock riktigt bra. då man bara gick och assisterade folk. följa order. sen gick det nerför. aja. tråkigt när ett spel har den typen av problem

Medlem

Det här spelet är nog inget för casual gamers.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Fråga: vilka statsskick kan man ha i spelet?

Medlem

Låter som en frisörsim eller ett kommunalt bokföringprogram i mina öron. Jag kommer nog aldrig ha så lite att göra att jag kommer testa detta spelet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det här verkar ju roligt

Medlem

Hmmm... Kanske skulle ta och tittas på. Låter som ett gränsfall för mig, då jag sällan spendar *så* mycket tid med ett spel som detta verkar kräva för att lära sig. Å andra sidan älskar jag Victora och liknande spel, så mjo...

Medlem

Hur intelligent kan spelet vara då de inte ens kan stava till Caribbean Sea? Skämt åsido, det här kan nog hålla mig borta från MMO-träsket ett tag


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det kunde man ju förstå ...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Verkar som ett intressant spel faktiskt.

Håller med om att det borde framgå i själva recensionen vad det är som är "buggigt" om det sedan står med i slutbetyget.

Medlem

Påminner mig om Hearts of iron lejte


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Som någon sa, det påminner mest om Superpower 2 som var ganska kul en stund.

Medlem

Nu blev jag mer sugen på HoI3


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

finns det något spel som är lite av ett mellanting(civ->GPS)?

Skrivet av Azet:
Skrivet av SeniiL:

Nåt för iceman det här.

Haha ^^

Något för mig med då. Men jag väntar nog hellre på HoI 3. Visst om priset är lågt kanske man köper det.


signatur
Inaktiv

Det låter bra på papperet. Men i praktiken kanske det inte blir så bra (om man ska döma av rec.) Jag skulle nöja mej med ett Civ med mer politiska och diplomatisk micro management. Jag kan knappast vara den enda som vill ha ett rådskommunistiskt Tyskland.


signatur
Medlem

Verkar ju skit kul !


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Nåt för iceman det här.

haha såg de där nu

aa absolut!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

De flesta "dåliga sidor" av spelet som recensenten tar upp är ju i själva verket tecken på att det är en omfattande och gedigen simulator. Vad gäller interfacet så ser det inte särskilt mycket sämre ut än t.ex. det genomsnittliga Paradox-spelet.

Det fanns en tid då såna här spel, t.ex. Balance of Power och Conflict in the Middle East hyllades stort i datorspelsvärlden. Då utgjordes ju faktiskt en betydande del av datoranvändarna en målgrupp som tilltalades av avancerade dynamiska realpolitiska simulationer.

Dagens otåliga horder av småungar lämnar knappt plats för vuxna spel längre, vilket är synd.

12
Skriv svar