Favorit och mest hatade Zoner?

Medlem
Favorit och mest hatade Zoner?

Titeln säger allt, vilken är er mest och minst omtyckta Zoner och varför?

Favorit: Westfall
Sjysst story där med mycket krigsgalna människor. Dock lyte drygt när Horde kommer och dödar flight master så man inte kommer därifrån

Hatad: Eastern plaguelands
USCH! riktigt unket ställe! jag blir helt deppad av att springa där, allt bara stinker och är ruttet och det är bara undeads och lik överallt. Nej fy fan, så långt ifrån skinanade SW man kan komma.

Medlem

Westfall är den mest hatade..har alltid hatad den..
Den mest älskade är STV ..älskar att ganka folk

Medlem

Jag älskade STV när jag var där med min hunter, men sen när jag lvlade upp en warrior var det inte lika roligt.

Gen
Medlem

När jag började spela för mer än 3 år sedan så hade jag Alliance starter zones som favoriter - Westfall, Redridge o.s.v. Det var rätt härlig stämning där samt att man inte hade nån aning om hur stor världen var så då kändes det extra sjysst.

STV är väl en annan favorit.

Medlem

Lägger till i första posten att man ska säga sin mest hatade zone också

Inaktiv

Haha min favorit zon är ju lätt Stranglethorn Vale. Kommer nog aldrig att glömma alla minnen på den där lilla sydspetsen.

Det området jag hatar mest är ju såklart EPL och WPL. Riktigt surt att springa runt och questa där.

Testpilot

Barrens och Badlands tycker jag är sunkigt tråkiga zoner även om barrens har en massa quests så tilltalar inte den zonen iallafall.
Jobbigast tycker jag nog Stranglethorn är då de bara springer runt gank-squads överallt inte kul då man questar , kul då man e PVP sugen.
Mäktigast tyckte jag nog att Feralas var då man såg den första gången.
Jag har nog en svag sida för alla zoner som är träsk dvs dustwallow , swamp of sorrows och Zangramarch

Inaktiv

Dun Morogh är helt klart finast. Härlig nostalgi att springa runt där plus mysig musik. Sen kommer Winterspring och Nagrand.

EPL och WPL är så hemska att jag aldrig rör mig där mer!

Medlem

Favorit: STV. Min fd Rogue älskade det stället
Hatobjekt: Winterspring. Jag bara HATAR snö och bara ryser när jag tänker på stället.

Inaktiv

svårt

både hatade o gillade STV ... mkt quest o mkt ganking. få zooner har man blivit så arg i, få zooner har man haft så roligt i.

gillade Azshara ... tyckte det var så vackert där med höstkänslan. sen fanns det nån überquestkedja som gav sjukt med xp på kort tid lite samma med Nagrand, den tyckte jag också var trevlig med ring of blood etc.

EPL håller jag med om, den är/var ganska tråkig.

Medlem

nagrand är så jävla oskönt. Riktigt tråkiga quests och skev stämning på något sätt. vill alltid bara därifrån såfort jag komemr dit

Inaktiv
Skrivet av PR00H:

nagrand är så jävla oskönt. Riktigt tråkiga quests och skev stämning på något sätt. vill alltid bara därifrån såfort jag komemr dit

blev glad när jag kom från zangramash o möttes av grönskan

Medlem
Skrivet av rumpino:
Skrivet av PR00H:

nagrand är så jävla oskönt. Riktigt tråkiga quests och skev stämning på något sätt. vill alltid bara därifrån såfort jag komemr dit

blev glad när jag kom från zangramash o möttes av grönskan

Kör väl ändå Terrokar innan Nagrand ;o

Medlem

Favoriterna är nog Mulgore och westfall, man märker att de lagt ner mycket tid på att göra westfall, mulgore är mest trevligt.

Darkshore tillhör nog det tråkigaste pga allt spring upp och ner.

Medlem

Favorit: STV, Nagrand och Winterspring
Hatar: EPL, WPL, DWP, Tanaris


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

älskar elwynn forest och hatar eastern plaguelands.


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

STV va juh såklart en kall snöboll i skrevet. Blev gankad ganska ofta där:P
Mitt favoritställe e nog Nagrand. Fin natur och bra quester.

Medlem

Un'goro är definitivt min favorit, mycket roliga questserier. Får nog hålla med om att epl/wpl är hatzonerna. Har nästan aldrig spelat där förutom för att springa till och från instanser.


signatur

I never hate in plural.

Gen
Medlem

Kom på en hatzon : Silithus! Supersega quests och långa avstånd.

Medlem

Ghostlands är min favoritarea utan tvekan, enorm känsla och väldigt välgjord.

Avskyr Badlands, tråkigare area får man leta efter, men även om hittar man ingen drygare ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Classic WoW:

Favoritzonen måste nog vara Felwood, riktigt kusligt ställe - som hade väldigt mycket att göra även efter man nått level cap'n.

Andra märkbara zoner är väl Feralas som känns riktigt mäktigt och Azshara, bara för att den ser väldigt vacker ut - samt har den där lite mystiska känslan med Night Elf stadens ruinerna.

Mest ogillade zonen måste nog nästan vara Desolace, har aldrig gillat stället, samma gäller för Blasted Lands och Badlands(iaf Alliance sidan).

---

TBC: Jag älskar Zangarmarsh och Terokkar, riktigt mysiga zoner och båda har precis den känslan jag ville ha ifrån expansionen, att man faktiskt är på en annan planet, måste dock säga att alla zoner i TBC är väldigt välgjorda med massor av små detaljer som bidrar till det stora, tex. dom döda drakarna i Blade's Edge Mountains eller det väldigt mörka Shadowmoon Valley.

Mest ogillade zonen i TBC är enligt mig Nagrand, visst det ser väl ok ut(om en lite tråkigt grönt) men questen är i stort sett bara "döda 60 mobs" och det är ett helvete att ta sig runt stället pga. alla djupa floder med raviner, sjöar och annat. Skulle nog nästan säga att det är lika värdelöst som Blade's Edge på den här aspekten, tacka fan för att man fick flightform på 68.

Inaktiv

en av mina favvo zoner är hellfire faktiskt, sjukt mycke quest och rellativt lätta.

mest hatade är magrand där det är som föregående talare skrev...döda 60 av den och 60 av den hela tiden

Inaktiv

Älskade: Alla skogsområden som Teldrassil Forest, STV och Feralas.

Hatade: Alla öken och öde områden.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nagrand e fint men jag blir deprimerad av Shadowmoonvalley

Medlem

När jag tänker på allt man gjort i wow så är det alltid samma tanke som slår mig först.
Barrens!
Detta utomordentligt tråkiga ställe men också mitt mest älskade.
Kommer aldrig glömma när jag klev in där med min första lilla orc och hade inte en aning om vad som väntade. På den tiden så lirade jag med musiken påslagen hela tiden, och Barrens har nått mycket mysigt över sig när man traskar runt där nynnandes.

Mest hatade är utan tvekan Desolace. Men behöver uppåttjack för att inte deppa ihop totalt där. För att inte tala om alla gubbar man sprungit runt med som en idiot där för att hitta Rexxar till Onyxia attunment med. Helst den första men gjorde det med. Innan man fattade att Rexxar även traskar runt lite i Feralas.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag kan väl inte säga att jag hatar någon zon men att jag blir så uttråkad på vissa. En av dom är Westfall, så himla tråkiga quests och bara en massa spring.

Silithus var en hyffsat favorit zon innan men den jag gillar mest är EPL.


signatur

You fail

Inaktiv

Min absoluta favorit är helt klart Winterspring, vet inte varför, det är bara mysigt där. Dessutom har jag aldrig känt "Åh nej, inte det här stället igen" när jag questat där, det väger tungt:)

Min mest hatade är Barrens, usch, ryser bara av tanken på det. Numer springer jag bara igenom det, om jag måste:P


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem

Äskade: Nagrand och Mulgore :).. För att jag älskar terrängen det enda som kan vara tungt är mastery questen i Nagrand då...

Hatar: Burning steppes, searing gorge och felwood.. usch.. Det är bara så fel - grått, trist och äckliga quests.

Medlem

Älskar

Eastern Kingdoms:
Tirisfal Glades
Silverpine Forest
Badlands
Searing Gorge
Burning Steppes
Blasted Lands

Mörkret som låg tätt som dimma över Tirisfal Glades, samt musiken, den där pulserande bas-tonen, får mig att rysa gött.
Allt med Tema-"undeath".

Kalimdor:
Tanaris
Feralas

Åh musiken i Tanaris, man verkligen känner psyket förvinna i den stekheta solen.

Outland:
Hellfire Peninsula
Shadowmoon Valley

Första gången man går in i HFP, alla demoner som attackerar portalen och Fel Reavers ekar i bakgrunden.

Hatar

Eastern Kingdoms:
Hillsbrad Foothills
Arathi Highlands

1 Graveyard och den ligger så långt ifrån uppdragen som bara är möjligt, hadde gärna velat haft 3 stycken i Hillsbrad Foothills och Arathi Highlands.

Kalimdor:
Stonetalon Mountains
Thousand Needles

Var aldrig egentligen o questa i Thousand Needles då jag upptäckte att det var svettigt att hämta quests där, OCH DE EXTREEEEMT LÅNGA AVSTÅNDEN!.

Outland:
Nagrand
Blades Edge Mountains

Hur tar jag mig dit i BEM?, jaha jag måste in i gråttan, över bron, ner på rampen, upp genom andra, in den andra gråttan, upp för en tredje ramp, in gråtta nummer femtioelva osv osv.

Sket i den till slut och drog till SVM istället kom till lvl 70 slutade questa och gjorde dungeons istället för gear, körde pvp för att få epics så jag kunde börja köra Karazhan (en av mina favorit instanser) och få pve epics och ja på den vägen är det.
Undrar hur fet den här posten blev nu.

Medlem

Favorit: STV - Pvpmöjligheter.
Hatade: STV - Pvpmöjligheter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar