Krampanfall efter WoW-maraton
Hörde detta på radion tidgare idag ^^. Precis som många andra säger så hoppar man väll fan inte över att äta/dricka, speciellt inte på LAN för den delen. Då proppar man ju i sig så mycket jolt / red bull som det bara går... Stackars snubbe, han måste ju nästan ha någon sorts super-anorexi eller något.
Dagens i-landsproblem
Meh, Aftonbladet-journalistik på hög nivå... stackars pojke som kollapsade framför sin dator samtidigt som ett tjog 4-åringar i Rwanda dog pga vattenbrist.
För det har ju verkligen med saken att göra.
Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche
Meh, Aftonbladet-journalistik på hög nivå... stackars pojke som kollapsade framför sin dator samtidigt som ett tjog 4-åringar i Rwanda dog pga vattenbrist.
LOL vem bryr sig om ett par barn i Rwanda? Lite onödigt att jämföra det med ett riktigt problem som WoW. Ilandsproblem ska komma först enligt mig.
Spelandet i sig är nog inte farligt, hade personen suttit och läst i 24 timmar utan att äta/sova/dricka hade han nog kunnat få samma anfall.
Det är "farligt för enskillda personer, inte farligt efter "typ 36 timmar", beror på hur man är fysiskt och psykiskt, hur man mår osv.
Jag har aldrig mått illa av att spela länge, bara fått huvudvärk, men det kan jag få utan att spela/kolla på TV.
Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)
Om nått så tycker jag det var enklare att vara vaken hela nätter när jag var yngre.. Fan, i hans ålder klarade man ju lätt 48 timmar.
Enda gången jag svimmat efter att ha lirat en hel natt var när jag skulle till tandläkaren på morgonen. Ingen sömn och huvudet pumpat fullt med bedövningsmedel. Fick en fin powernap på tandläkarens golv. =D
Jag Citerar Alfon åbergs pappa
"äta först och leka sedan"
hehe nä men, korkat av grabben att göra så.
fast jag ska ju inte säga något, jag har ju med spelat i typ mer än ett dygn utansömt och mycket lite mat, utan några problem i hans ålder,
vilken vekling.
Han var säkert vegan också fick antagligen ingen riktig mat hemma.
Skönt att det blir en massa skriverier så fort det händer något negativt med dataspel, igår på fotbollsträningen "kollapsade" två killar, varför är det ingen som skriver om det? :´-(
Antar att du inte läser tidning så ofta? Var väl inte sålänge sedan det var hysteri kring några som dog tätt inpå varandra på träningspass, har för mig att det var yngre killar som spelade hockey.
Jag tror mer att det är på grund av lågt blodsocker, brist på vatten eller för mycket salt som ligger bakom det än just brist på sömn och dataspelande. På Dreamhack ska, enligt de som min kompis snackade med på sjukan, vattenbrist/för mycket salt i blodet vara den främsta anledningen att folk är på deras sjukställe. Fanns en kille där som låg och skakade efter att ha druckit ett helt flak Jolt under första kvällen. Själv var min kompis inne för att han fick ont i magen efter ett kilo jordnötter.
Jag vet många som gjort lumpen där de sovit 4 timmar på en helg. Då är det även hård fysik och psykisk aktivitet samt mycket stress. Så bara brist på sömn är inget som får en att svimma.
På lan händer det att man är uppe i 24-36 timmar, sover 2-6 timmar och sedan spelar en 18 timmar till.
Dock så brukar man under denna tiden gå omkring och snacka, äta, gå på toa, dricka, ta några andetag friskluft mm. På senare tid så har jag börjat blanda att dricka energidryck och vatten. Man blir inte så sunkig i munnen av vatten och man slipper bli seg och må illa.
Har man lite sunt förnuft (förutom faktumet att man ska vara uppe 24 timmar ) så mår man inte dåligt.
EDIT
Läste även:
De sju kompisarna träffades i lördags hemma hos 15-åringen och drog i gång sina olika versioner av World of Warcraft.
Jag tror knappast att de alla hade olika versioner av spelet. :evil:
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Läsarna: ”Skyll inte på spelet”
Aftonbladet har lagt till lite mera...
Frågan: Hur länge har du sträckspelat?
Över 10 timmar: 29,7 %
Över ett dygn: 23,8 %
5 timmar: 19,9 %
10 timmar: 14,0 %
3 timmar: 8,7 %
1 timme: 3,9 %
Antal röster vid 17-tiden: 22745