"L4D gör det Daikatana försökte göra"

Medlem

Gnällspikar, hur svårt kan det bli att barakommentera att rubriken är fel? okej är man 12 kan jag förstå men wazz är ju det dubbla enligt hans profil.

Ni whiners kan ju börja hänga på en annan spelsite om nu FZ är så kasst, påminner om aftonbladet, en ding ding värld mm.

Fattar inte vad ni gör här om det suger så mycket!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Åter igen, John Romero har aldrig i artikeln ni länkar till jämfört L4D med Daikatana, han säger att han ville att sidekicksen i Daikatana skulle fungera så bra som de gör i L4D. INGET ANNAT.

Skrivet av John Romero:

... Left 4 Dead does very right what i was attempting with Daikatana - going through a story with sidekicks. There have been some great decisions made with the way the L4D sidekicks are handled (some learned from MMORPGs like having character names above the sidekicks and being able to run through them) and the very limited options for interacting with them because they basically do all the things you'd want them to do without telling them. In Daikatana, commanding the sidekicks could become a hassle, especially when they didn't do what you told them! LOL.

I min värld är det där en jämförelse (icke att förväxla med att han likställer spelen på något sätt). Kanske är så enkelt att vi har olika uppfattning om vad en jämförelse är.


signatur
Medlem

Får man fråga hur orginaltitlen löd?

Medlem

Må det så vara. Jag anser fortfarande inte att det är korrekt att ni utmålar denna nyhet som att Romero jämför hela spelet med vad endast är en av många delar av det. Det står mer saker i hans blogpost som är mer intressant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Titlar är inte till för att beskriva en hel sammanfattning av en artikel, de är till för att locka läsare. Hipshot, prova på:


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Gnällspikar, hur svårt kan det bli att barakommentera att rubriken är fel? okej är man 12 kan jag förstå men wazz är ju det dubbla enligt hans profil.

Ni whiners kan ju börja hänga på en annan spelsite om nu FZ är så kasst, påminner om aftonbladet, en ding ding värld mm.

Fattar inte vad ni gör här om det suger så mycket!

Älskar att du inte läste mina uppföljningsposts där jag erkänner att jag överdrev lite - trångsynt ftw?

Wtb läsa hela tråden innan man postar.


signatur

Johan Pilestedt

12
Skriv svar