Starcraft II släpps i tre delar

Medlem

OVANLIGT BLIZZFUCKS!!!
Inte nog med att de ska fucka upp Diablo 3 nu ska de mjölka SC på alla pengar de kan!
FYFAN!

/bojkottar blizzard

Medlem

Nja, nu lugnar vi ner oss, kanske ska vänta först och se vad priset blir på var och ett.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Vad skoj, hoppas bara de lyckas bra med alla nu!

Medlem

haha allvarligt tror ni själva att Dow2 kommer ens komma i närheten av sc2???...

Medlem

Något säger mig att när första delen släpps så är de andra redan klara. Sen att säga att man gör detta pga "kvalitet" är bara smart marknadsföring. Blizzard-fans är lite spelvärldens svar på Apple-anhängare, lite småfanatiska som sväljer allt företaget säger med hull och hår.

Medlem

*Mutter*
Bäst att varje del inte kostar 500 spänn blizzard! *hyttar med näven*

Jag som sett fram emot SC2... Att dom orkar "dela upp" det. Suck.

Medlem

Vad jag har läst så va det planerat en eller två expansioner till SC2 redan innan de beslutade att göra så här, dessa ersätter troligen expansionerna. Man kommer att kunna spela alla raser i första delen men samtidigt så måste du ha nästa del för att kunna spela med dem som har nästa del... skulle tro att nästan alla enheter som vi har sett hittills kommer att vara med i den första versionen och att de kommer att lägga till ett par till i de två nästa delarna. Förhoppningsvis så kan detta innebära att en del kan komma ut ganska snart. Jag skulle tro att de tar expansionspris för alla delarna, varför? Jo eftersom det är ett bra sätt att få nya spelare, ett billigt nytt spel borde locka fler, men sen så säljer de 3 st spel så de får ändå in mer pengar än ett enda spel (eller lika mycket som ett vanligt spel + en expansion). Jag kan tänka mig att betala det men jag vet inte om jag är så sugen på att betala fullpris 3 ggr...

Medlem
Skrivet av pina:

haha allvarligt tror ni själva att Dow2 kommer ens komma i närheten av sc2???...

Nej, för DoW2 kommer slå SC2 med längder.
SC är bara hjärndött bygga bygga rusha rusha om man jämför DoW2(CoH)

Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av pina:

Nej, för DoW2 kommer slå SC2 med längder.
SC är bara hjärndött bygga bygga rusha rusha om man jämför DoW2(CoH)

ja precis, för dow2 e ju ett djupt hack n' slash spel.. Geez hur djupt går dessa fanboys rötter. Nu dissar man inte bara olika tillverkare utan även deras olika spel och tjafsar om vilka som är bäst. Nån av er som sett en tjej naken nånsin? (på riktigt)

Medlem

Tror detta kan bli bra.. Nu kommer jag ha 3 "spel" att se fram emot istället för 1.. Men den som tror att Blizzard endast gör detta för att säkerställa kvaliten tror nog lite fel. Självklart finns det pengar i detta för dom, fast o andra sidan får vi massa mer missions osv så jag ser det som en Win-Win situation

Medlem

behöver man bara köpa en del för att lira på internet så tror jag många kommer ladda ner dom andra

Medlem
Skrivet av Cursed:

behöver man bara köpa en del för att lira på internet så tror jag många kommer ladda ner dom andra

Precis.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av AstroCreep:

Usch va dåligt, jag som villa spela singelplayer kampanjen, men vill inte lägga ut pengar på 3 fullpris spel, som egentligen borde ha kostat som ett!!! Snåla!
Bojkott!
Skiter i SC2 och väntar till DoW2 istället.

Tja, DoW2 kommer ju bara ha en kampanj vad jag fattat ^_^ SM kampanj. Så det här ger ju mer ändå

Motbevisa mig gärna dock då jag gärna ser mer DoW2, men minns att dem sa bara SM.

Nae, det lutar åt två kampanjer i orginalspelet. Men båda grenas av vid varje val, ungefär som SC2-kampanjen ämnar göra.

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Inte undra på att Blizzard är ledande inom branchen. Varför bara ta betalt en gång när man kan ta 3?

Blizzard kommer leverera toppkvalitet ännu denna gång.

Inaktiv

Blizzard har rättigheten att göra som dom vill. Gillar man inte deras idé så låt bli att skaffa Starcraft 2 isåfall.

Själv kommer jag nog inte skaffa detta om det kommer kosta runt 900 kr ( 3 x 300 kr ) att spela över internet.

Sen om man inte har så bråttomt så kan man säkert vänta 5 år och skaffa SC2 Gold Edition som innehåller alla 3 delar, för en hundring

Medlem

Inte så dumt tycker jag.

Tre stycken kampanjer som inriktar sig på lite olika saker och innehåller typ 3-6 cinematics var. Och vad stod det att det kommer kosta fullpris? Crysis Warhead kostade 250kr vilket inte är särskilt farligt.

Och inte fan bölade någon åt de där Half-Life 2 episoderna som tog slut på 4 timmar, kostade 250kr och var lika välgjorda som den där fiskehatten jag gjorde i syslöjden för att få tiden att gå.

30 uppdrag i första spelet är mycket och kommer ge mycket speltid. Så ni som såg fram emot kampanjen, tycker ni detta är dåligt? Det är ju tydligt att kampanjen i helhet blir bättre nu.

Och ni som söker multiplayer får den delen direkt. Så bryr ni er inte om singleplayer så strunta i att köpa de andra delarna då.

Fortfarande irriterande.

signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Nej jag vill ha ett val när man väljer sida, jag vill inte bli tvingad att köpa alla 3 delar för att uppleva storyn, dels lär det kosta mycket mer och dels så lär man fan tappa suget.... som att se en tv serie ett nytt avsnitt varje månad eller nåt. jovisst säkert bra beslut.

Medlem

Enda misstaget de gör är att säga det nu. De skulle sagt från början att det bara var en kampanj med i spelet och att de andra skulle komma som expantioner. Tror att det blivit en del whine om det först men nu när det börjar närma sig så hade alla fradga frossande fanboys glömt det och istället fortsatt med sina försök att frysa ner sig själva till release datum.

Kvalite vs pengamjölkning. De går väl snarare hand i hand eller? Gör du kvalitets produkter klarar du att mjölka kunderna på pengar. Och när kunderna ibland får den hårt i röven av företaget. Så kan de skicka deras arme av fanboys för att förklara att det bara är för kvalitens skulle du har ett blödande anus.

En del verkar ju lyckats missa den fundamentala delen av ekonomi att allt går ut på tjäna pengar. Företag kommer alltid försöka göra det som ger maximal vinst. De vet tex att de som vill ha Diablo 3 så mörkt att endast de som utvecklat mörkersyn genom att sitta i ett bäcksvart rum och spelat dator, är i minoritet. De vet också att även om du klagar på att de inte är dina personliga spelutvecklare som designar spelen exakt efter dina önskemål, så kommer du köpa produkten. Inse faktum spelutvecklare är inte dina kompisar. Okej, så länge du har pengar så är de i alla fall bekanta med dig.

Medlem

Nothing changes for multiplayer, all three classes will be avaible for skirmish and battle.net.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av jabba777:
Skrivet av Cursed:

Precis.

Icke, ni får ju bara 1/3 av multiplayerkeyn i varje paket... så först vid sista spelet har ni HELA nyckeln.

Medlem

Varför får alla för sig att de kommer ta fullpris för varje del? Det har dem inte sagt om alls, det kan mycket väl vara så att de tar en 250 - 300 kr för första och under 200 kr för dem andra två.
Det enda man kan göra nu är att spekulera om det tills de har fastställt priset. Att göra tre biffiga kampanjer är bara trevligt, men om det är så stort mellanrum tidsmässigt och där blir begränsningar på vad man kan spela förutom kampanjen så kan det bli lite bökigt.

Medlem

Att de släpper tre delar för att undvika att releasen blir försenad är ju iaf bara skitsnack. Som om förseningar någonsin bekymrat Blizzard tidigare? Det har gått över 10 ÅR sedan Starcraft släpptes, vad gör ett halvår/år hit eller dit nu?!

Är inte alls säker på att det höjer kvalitén i varje kampanj heller. De lär slänga in en massa krimskrams bara för att de kan, istället för att koncentrera sig på essensen och lägga ihop allt till ett spel.

Rent affärsmässigt är det dock troligtvis rätt beslut. Starcraft II lär sälja riktigt bra och på det här sättet tjänar de ännu mer.

Medlem

Sammanfattning av de första 4 sidorna i detta tråd:
BUHUUU blääää waaaaah blizzard dum!

... med några enstaka vettiga inlägg däremellan
fattar inte vad problemet är? Om nu varje kampanj blir lika stor som HELA sc1, varför skulle det vara sämre än att bara få en tredjedel så många uppdrag?
För min del så låter det bättre att ge oss spelare MER av det goda och koncentrera sig på en kampanj från början istället för att skära ner och ge allt på en gång.

Medlem

Tycker också det låter helt utmärkt, nu får man chansen att verkligen snärja sig in i den episka storyn som utlovas, istället för att rusha igenom tre olika.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Frux:

Att de släpper tre delar för att undvika att releasen blir försenad är ju iaf bara skitsnack. Som om förseningar någonsin bekymrat Blizzard tidigare? Det har gått över 10 ÅR sedan Starcraft släpptes, vad gör ett halvår/år hit eller dit nu?!

Är inte alls säker på att det höjer kvalitén i varje kampanj heller. De lär slänga in en massa krimskrams bara för att de kan, istället för att koncentrera sig på essensen och lägga ihop allt till ett spel.

Tror knappast att det är skitsnack. De har aldrig gett något releasedatum på spelet så det skulle inte bli "försenat" även om de väntade med att släppa rubbet tills dess att de har tre stora och färdiga kampanjer. Dock så känner de att om de gör så här så kan de få ut ett spel som många väntar på tidigare coh sen koncentrera sig på att få nästa del riktigt bra utan att behöva känna lika stor press (visst, de släpper inte spel förrens de är nöjda men de har samtidigt en jäkla press på sig att faktiskt göra allting riktig riktigt bra också och få ut spelet innan det blivit gammalt).

Jag gillar deras tankesätt, jag vill ha ett långt spel (snackar vi kring 90 uppdrag om man slår samman kampanjerna så blir det LÅNGT) med välskriven historia och många härliga cinematics av Blizzards konstnärer! Kostar det 300:- styck och släpps en gång om året så tvekar jag inte på att betala den summan.

/ LordDaimos

Inaktiv

300 kr per del? Haha glöm det. Minst 450 kr, tippar själv på 500. Tänk på att intervallen mellan delarna är på minst 1 år, samt att alla av de betraktas som standalone, ingen expansion alltså.

Medlem

Alltså folk är ju rätt tröga här känns det som. Det dom säger är att det kommer vara en trilogi. Tre ordentliga kampanjer och anledningen att dom släpper det i tre spel är för att inte folk ska behöva vänta. Det är lite som att sura över att harry potter inte släpptes som en bok eller klaga över att dom inte pressade in sagan om ringen i en film.

Medlem

Jag ser inga problem med att priset skulle vara högt eller att de vill släppa de som 3 kampanjer.
Bara tiden det är mellan kampanjerna.
När sista delen släpps kommer det vara hopplöst efter.
Att dra ut det hela över 2-3 år är vansinne i en bransch som denna.

Skulle personligen kunna acceptera ett halvår mellan varje expansion. Iom att de på det stora hela säkert redan komme vara klara redan när första släpps.

Priset är inget som avskräcker mig gällande spel. Köper oftast 2-3 spel per månad till mina enheter (PS3, GC, PS2, PC, NDS, PSP .. etc). Skulle lätt kunna köpa
hela SC2 om det släpptes för 1000kr första dagen utan attb tveka.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Återigen har FZ:s forum visat vilken nivå man ligger på. "Buhu", "blä", "fy", "Blizzard vill tjäna pengar", "jag har inte råd att köpa ett spel för 450 en gång per år".

Alla de som säger att de ska spela Dawn of War 2 istället; Ja gör det snälla! Vi behöver inga lipsillar i Sc2. För övrigt borde de också tänka på att i Dawn of War 2:s kampanj kommer man också bara kunna spela en ras i kampanjen: Space Marines. Inte någon som har upprörts över det?

Blizzard kommer släppa en högkvalitativ produkt som vanligt, som innehåller långt mer innehåll än något av deras tidigare RTS. Och det enda FZ:s så kallade läsare kan göra är att gråta och uppröras? Det ska bli ett sant nöje att slippa spela med er på battle net när Sc2 släpps, eller det kanske blir som det brukar; Ni kommer köpa spelet ändå?

För övrigt kommer alla raser att vara spelbara i multiplayer från början, så jag har ingen förståelse för allt bölande, men det ska sannerligen bli skönt att slippa en massa bölande 7-åringar på battle net.

Skriv svar