Mercenaries 2: World in Flames
Pandemic fick många fans med sandlådeliret Mercenaries till Xbox och Playstation 2. Tre och ett halvt år senare är uppföljaren här, och det enkla men ack så underhållande konceptet bör rimligtvis ha fått sig ett rejält lyft till den nya generationens konsoler. Eller?
#grand-theft-auto-iv, #mercenaries-playground-of-destruction
Ja spelet sög!
Va inte änns värt att tanka ner!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
Det här spelet gjorde mig bara ännu mer sugen på GTA IV till PC. Det är som i recensionen, AIn är fruktansvärt dum i huvet, alla skriker att en fiende är bakom trädet, huset, väggen, och ibland står dom och springer in i huset på sitt ställe. När man snor en bil likadant, dom kan stå och springa in i bilen när dom försöker fly. Oc när man stjäl en båt så säger dom också att man stjäl deras bil!? Det känns ju som att dom har missat en väldigt självklar grej. Hade de inte varit så envisa och knåpa ihop en dålig fysikmotor och dåligt AI så hade spelet varit fruktansvärt bra och roligt om dom hade använt Euphoria/Havok som används i bland annat GTA IV.
Och varför kan man inte ha 16:10? Bara fel.... och förresten. Civila kan inte dö överhuvud taget, det känns som om spelet är för destruktiva 5-åringar.
Och varför kan man inte ha 16:10? Bara fel.... och förresten. Civila kan inte dö överhuvud taget, det känns som om spelet är för destruktiva 5-åringar.
Jag fick verkligen den känslan när jag spelade demot. Det kändes som att man spelade ett spel med en målgrupp på 7-14 åringar. Allt kändes bara så jävla tamt och dumt.
Verkligen inte min typ av spel.
Det här spelet suger verkligen röv. Ärligt talat, man borde inte ens vara stolt över att en svensk är med i spelet. Dialogen är verkligen så värdelöst kass att Mattias framstår som en hjärndöd zombie.
Grafiken är väl det värsta jag har sett sedan Two Worlds, kontrollen var värdelös och ljudet var inget vidare. Fysikmotorn var så dålig att spelet hade varit roligare utan någon form av fysik :\
1/10
Köp GTA IV eller Just Cause, mycket bättre.
Tycker de är ett helt ok spel. Har de till 360n och har inte va ja kan komma på iaf stött på några buggar, inga märkbara iaf. AI:n är inte den bästa, tycker även att kulorna sprider sig för mycket, och dialogerna är ganska upprepande, men detta är inget ja bryr mig om. Av mig så får de 7.5/10
haha Mikael Fröding gillar verkligen Theif spelen. Nu ser Mercenaries 2 ut som Thief: Deadly Shadows...
Kan ni inte skicka killen på en 3 dagars modeleringskurs hos nån utvecklare som kan visa på skillnaderna mellan 200 polygoner och 25000 polygoner.
200 är kanske lite o ta i men jag förstår din poäng. Deadly Shadows är väl 3an? I vilket fall som helst ska jag gå tibaks, sätta mig i min gungstol nu och röka tobak.
Ooooh the drama!
Tyckte dialogerna med peter stormare var fruktansvärt dåliga. Han pratar tyst och osammanfattande med dem andra.
Förstår inte, om nu peters stormare är bra i den här, så är han legend i allt annat han gjort. för det här var det sämsta han gjort.
men när det gällde pang pang och springa runt och åka runt i bil så var det skoj. mer sandlåde spel med en jävla massa saker att göra och vapen samt bilar flygplan m.m... sådant gillas.
hmm blir nog inget köp nu, väntar i så fall till om ett år då spelet kanske kostar 100 spänn ^^
Fan vilken sågande review, jag har inte köpt ett spel sedan BF2 kom ut och jag köpte det här efter att ha lirat på en piratad version endast i ett par timmar.
Det är hur jävla skoj som helst att lira coop med en polare, har inte skrattat så mycket på länge! Lätt värt 449kr alltså!
haha Mikael Fröding gillar verkligen Theif spelen. Nu ser Mercenaries 2 ut som Thief: Deadly Shadows...
Kan ni inte skicka killen på en 3 dagars modeleringskurs hos nån utvecklare som kan visa på skillnaderna mellan 200 polygoner och 25000 polygoner.
Nu är det ju inte jag (Mikael Fröding) som gav en andra åsikt på detta spel (utan Mikael Löfgren) så blanda inte in mig i diskussionen, tack.
Hell Tengil, vår befriare!