Mercenaries 2: World in Flames

Robot
Mercenaries 2: World in Flames

Pandemic fick många fans med sandlådeliret Mercenaries till Xbox och Playstation 2. Tre och ett halvt år senare är uppföljaren här, och det enkla men ack så underhållande konceptet bör rimligtvis ha fått sig ett rejält lyft till den nya generationens konsoler. Eller?

#grand-theft-auto-iv, #mercenaries-playground-of-destruction


Medlem
Testat - Mercenaries 2

Aja, blir till att köpa om ett halvår när spelet tappat i pris.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Ja spelet sög!
Va inte änns värt att tanka ner!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Spelet har väldigt många problem, håller absolut med recensionen. Men jag måste säga att det ändå är ganska kul, speciellt i coop. Det kräver däremot att man kan se förbi buggarna och skavankerna.

Jag tyckte det var bättre än väntat i början och att det var riktigt underhållande, men sedan när man har uppdragat sig fram till när kineserna och amerikanerna kommer in i bilden så är man totalt less på att ta över baser, ingen variation huvudtaget.

Medlem

Det jag undrar är.. hur svårt kan det egentligen vara i co-op? Det var nämligen tråkigt lätt i singleplayer.

Medlem

Testade, kändes rätt töntigt faktiskt. Storyn är ju inte underbar direkt.

Gillar visserligen förstörelsen


signatur

Bengebolle

Medlem

Det här spelet gjorde mig bara ännu mer sugen på GTA IV till PC. Det är som i recensionen, AIn är fruktansvärt dum i huvet, alla skriker att en fiende är bakom trädet, huset, väggen, och ibland står dom och springer in i huset på sitt ställe. När man snor en bil likadant, dom kan stå och springa in i bilen när dom försöker fly. Oc när man stjäl en båt så säger dom också att man stjäl deras bil!? Det känns ju som att dom har missat en väldigt självklar grej. Hade de inte varit så envisa och knåpa ihop en dålig fysikmotor och dåligt AI så hade spelet varit fruktansvärt bra och roligt om dom hade använt Euphoria/Havok som används i bland annat GTA IV.

Och varför kan man inte ha 16:10? Bara fel.... och förresten. Civila kan inte dö överhuvud taget, det känns som om spelet är för destruktiva 5-åringar.

Medlem
Skrivet av busnisse:

Och varför kan man inte ha 16:10? Bara fel.... och förresten. Civila kan inte dö överhuvud taget, det känns som om spelet är för destruktiva 5-åringar.

Jag fick verkligen den känslan när jag spelade demot. Det kändes som att man spelade ett spel med en målgrupp på 7-14 åringar. Allt kändes bara så jävla tamt och dumt.

Verkligen inte min typ av spel.

Medlem

Värdelöst på PC

Medlem

Ska helt klart köpa spelet till min 360, givet köp. (Om ett halvår iaf)

Vila i frid

Ska se om jag kommer ihåg valen för skärmupplösning på PC-versionen... Var nått i stil med:

4:3
640*480, 800*600, 1024*768, 1152*864

Widescreen
1200*900

Idioti.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

haha Mikael Fröding gillar verkligen Theif spelen. Nu ser Mercenaries 2 ut som Thief: Deadly Shadows...

Kan ni inte skicka killen på en 3 dagars modeleringskurs hos nån utvecklare som kan visa på skillnaderna mellan 200 polygoner och 25000 polygoner.

Medlem

Det här spelet suger verkligen röv. Ärligt talat, man borde inte ens vara stolt över att en svensk är med i spelet. Dialogen är verkligen så värdelöst kass att Mattias framstår som en hjärndöd zombie.

Grafiken är väl det värsta jag har sett sedan Two Worlds, kontrollen var värdelös och ljudet var inget vidare. Fysikmotorn var så dålig att spelet hade varit roligare utan någon form av fysik :\

1/10

Köp GTA IV eller Just Cause, mycket bättre.

Medlem

Tycker de är ett helt ok spel. Har de till 360n och har inte va ja kan komma på iaf stött på några buggar, inga märkbara iaf. AI:n är inte den bästa, tycker även att kulorna sprider sig för mycket, och dialogerna är ganska upprepande, men detta är inget ja bryr mig om. Av mig så får de 7.5/10

Pansarknekt
Skrivet av MaXMC:

haha Mikael Fröding gillar verkligen Theif spelen. Nu ser Mercenaries 2 ut som Thief: Deadly Shadows...

Kan ni inte skicka killen på en 3 dagars modeleringskurs hos nån utvecklare som kan visa på skillnaderna mellan 200 polygoner och 25000 polygoner.

200 är kanske lite o ta i men jag förstår din poäng. Deadly Shadows är väl 3an? I vilket fall som helst ska jag gå tibaks, sätta mig i min gungstol nu och röka tobak.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Sug spel!


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv

Tyckte dialogerna med peter stormare var fruktansvärt dåliga. Han pratar tyst och osammanfattande med dem andra.

Förstår inte, om nu peters stormare är bra i den här, så är han legend i allt annat han gjort. för det här var det sämsta han gjort.

men när det gällde pang pang och springa runt och åka runt i bil så var det skoj. mer sandlåde spel med en jävla massa saker att göra och vapen samt bilar flygplan m.m... sådant gillas.

Medlem

Efter att ha läst kommentarerna börjar jag känna att jag kanske ska ta och skippa det spelet och skaffa något annat spel istället. Verkar ju inte vara någon större förlust för mig. :\


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

hmm blir nog inget köp nu, väntar i så fall till om ett år då spelet kanske kostar 100 spänn ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fan vilken sågande review, jag har inte köpt ett spel sedan BF2 kom ut och jag köpte det här efter att ha lirat på en piratad version endast i ett par timmar.
Det är hur jävla skoj som helst att lira coop med en polare, har inte skrattat så mycket på länge! Lätt värt 449kr alltså!

om man bortser från den usla AIn och kassa fysiken så var det faktiskt riktigt kul


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Var väl okej en väldigt kort stund

Medlem

Jag hade i alla fall kul med det här spelet. Även om det inte var "WOW"

Medlem

Grymt kul coop spel, helt klart värt att skaffa.

Medlem

Skulle nog sätta ungefär samma betyg som för Crysis i rent underhållningsvärde, en 3:a.


signatur
Medlem

var väll ok tills man började upptäcka buggarna...
som till ex en bugg som gorde att spelet inte fatta att man uppfylt objective för uppdraget...

Medlem

Vad var det för gammal grafik spelet bjöd på : Hatar spel som har tex glittrande båtar för att dölja usel grafik. Dock var bilden bättre på Xbox 360 än PC (högsta på allt).


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

haha Mikael Fröding gillar verkligen Theif spelen. Nu ser Mercenaries 2 ut som Thief: Deadly Shadows...

Kan ni inte skicka killen på en 3 dagars modeleringskurs hos nån utvecklare som kan visa på skillnaderna mellan 200 polygoner och 25000 polygoner.

Nu är det ju inte jag (Mikael Fröding) som gav en andra åsikt på detta spel (utan Mikael Löfgren) så blanda inte in mig i diskussionen, tack.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

buggar är bara kul


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar