Ubuntu: Unity vs Gnome (2-3)

Medlem
Ubuntu: Unity vs Gnome (2-3)

Hej på er alla glada FZ användare

Lite små frågor nu:

*Varför har dom tagit bort Gnome till 11.04?

*Vilket tycker ni är bäst? Gnome 2, gnome 3 eller Unity?

*Vilket Linux kör ni?

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tycker nog att gnome 3 är lite roligare att använda. Men som sagt. inte testat något av dom i 2343 timmar.. typ max 3 timmar..

Skulle varit roligt o höra vad ni tycker!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Unity är en fönsterhanterare som Canonical själva har utvecklat för netbooks men som de nu har beslutat att använda på desktop-sidan också. Det är väl därför de har bestämt att ha den som standard istället för gnome 3. Har inte testat varken gnome 3 eller unity men gnome 2 funkar väl helt ok, håller jag mig hellre till mer avskalade wm:s, t.ex fluxbox eller awesome.
Har kört en del Ubuntu, mest på jobbet men även hemma men har gått över till Arch linux, riktigt trevlig dist!

Medlem

Ubuntu 11 med Unity är verkligen åt rätt håll imo för att få ut Linux mot vanliga användare. Så himla enkelt att använda och lägga till program om det behövs. Tog min gamla bärbara som jag haft som surfburk och installerat Ubuntu 11 på den, helt klart skit bra


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar