Nyfikenhet från en sand box-älsake: Old Republic MMO

Inaktiv
Nyfikenhet från en sand box-älsake: Old Republic MMO

Jag vänder mig till er som har bra koll/halv-dålig på detta spelet (så mycket som man kan vid detta läget). Med "Sand Box-Älskare" menar jag att den kunniga individen kan klara sig själv, eller skaffa några vänner för att klara sig även bättre, och som plus ha roligare. Med kunnig menar jag följdsligen att att man har gott om utrymme att använda denna egenskap och behöver inte vända sig till ifrågasatt gameplay.

Det normala exemplet är EvE där man inte kan äga Solsystem utan många, men med goda diplomatiska färdigheter få tillgång resurser eller klara sig utan och ha ett komplett spel ändå. Jag gillar även Mortal Online, det är vad jag hoppades Age of Conan skulle vara (ny film snart for the fucking win).

Jag älskar SP The Old Republic 1 och 2, efter kommer Mass Effect 1 och 2. De hamnar I den ordningen på min topp-lista. Nog om min vinkel... Jag hoppas ni har funderingar/teorier baserade på nuvarande kunskap som ni vill dela med er. Allt mellan positivt till negativt. För mig måste det gå lite längre än Aion för att vara positivt =p. Med tanke på den respekten som jag iaf. har till BW finns där något revolutionerande? Har läst lite saker som gör mig skeptisk, men de tingen håller jag till mig själv.

P.S skål

Inaktiv

jag har sett någon gameplay film. Jag slogs av hur instansierat spelet verkade. Kändes nästan som DoD online eller guild wars eller nåt. d.v.s. du joinar en instans med en story arc och gör din mission med någon polare. Det kan joina spelare från andra sidan som har en egen mission tror jag som har motsatta objektiv men inte helt säker här.

Men det såg väldigt låst ut på den filmen.

Men detta är EN gameplay film jag sett

Inaktiv

Grafiken såg ut att vara en upphottad version av swg med en mass effect 2 interface.
Modeller och animationer ungefär likaså på de pre-alpha gameplay videor som finns på gametrailers.

Såg ut att vara en del mission-instanser, men också en öppen värld att utforska.

ska vara story-drivet så kanske inte lika "sandbox" som swg..
men vi får se.

Detta och det kommande 40k mmo't är mina hopp för förströelse de närmaste åren in om mmo världen.

http://www.gametrailers.com/video/gc-09-star-wars/55339

1
Skriv svar