Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den
Jorden går under, PC: fanboysen ser detta som ett allvarligt problem. Fan ta och skärp till er för fan, ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur! T.ex. Barn på Julafton, ska alla PC barn få öppna presenten före konsol barn? I vilket samhälle är det rätt? Ska inte Julen firas samtidigt gemensamt av alla människor som nu firar JUL? ni är så barnsliga satt det är pinsamt. Jag tror DICE är tomten i detta fall och vill dela med sig av sina presenter (BF3) till alla samtidigt. Visst, konsoler är dåliga, dålig hårdvara mm. Men vem bryr sig om hårdvara? Självklart så bryr ni er om ni har ett grafikkort, processor och ramminne som kan utnyttja den briljanta grafiken som nu BF3 kan klämma ut med rätt hårdvara. Medans konsolerna får nöja sig med förfalskad 1080p och gammal hårdvara och typ snitta 30 fps. Men vem bryr sig? Ni PC - spelare VET att ni kommer ha den snyggaste grafiken och kommer alltid vara den dominanta spelaren eftersom PC spöar konsol på alla nivåer. Konsol är bara en förenklad PC och kommer alltid att vara det. Men erat gnäll är bara omoget och töntigt! Jag respekterar detta beslut för det ÄR RÄTTVIST!
Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.
Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt
mvh
Pc-fag
Dice vill att betan ska släppas samtidigt men det går inte för att konsolerna håller tillbaka det...
Så Dice vill släppa betan samtidigt men att släppa spelet på olika dagar går utmärkt. Tror inte Dice har så mkt att säga till om, det har nog snarare med microsofts "får vi det inte först eller iaf samtidigt så skiter vi i allt"-policy att göra. Så jag instämmer i påståendet att konsollerna håller oss tillbaka och håller mig aningens skeptisk till att det är vad Dice egentligen vill. Var är pc-versionen av BF1943 Dice? Och Bad Company 1 för den delen.
ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur!
Egotripp= att bli sur över att tvingas vänta pga nån annans brister, eller att låta någon annan vänta i onödan pga sina egna brister? Om inte konsollfolket varit så egotrippat så hade de låtit oss fått betan när den var klar.
Om man sitter och spelar BF3 på konsol kan man ju knappast vara seriös. Argumentet att alla inte har råd med en PC är också trams. En konsol är i längden dyrare om man inte har en väldigt liten spelsamling. Nya spel till konsol kostar ibland dubbelt så mycket som nya spel till PC. Folk kan väl sitta och lira på sina utdaterade konsoler om de vill det, men EA/DICE behöver ju inte göra onödiga uttalanden om att "BF3 till första hand är ett PC-spel" om vi ska påverkas negativt för att de väntar på gemensam release. Det BF3 som kommer till konsol är inte ens den fullständiga versionen. Det enda EA/DICE förtjänar en eloge för är att de inte plockar bort 64 spelar-kartor från PC-versionen. Däremot ska de ha en stor trave ris för att de besudlar PC-versionen med Origin.
Nästa person som kallar någon annan en idiot eller dylikt blir avstängd.
Meningslöst jidder
Du gnäller på att andra gnäller, sen förolämpar du dem. Du ligger farligt nära en avstängning.
Förstår att FZ ska rapportera om allt som rör spel, men jag tycker att rubriken är lite väl "provocerande" om vi ser till vad som händer i kommentarerna. Det känns som att man medvetet vill skapa en pajkastning hellre än en saklig diskussion, vilket känns som en raritet nu för tiden på FZ. Skulle helst se att kommentarsfältet försvann, det enda som händer är att FZ måste vara poliser för att folk inte kan bete sig. Inför åldersgräns, FZ.
Men strunta i Konsolerna och släppt det till PC så får konsolerna komma någon vecka efteråt.... Stå på er DICE!
Efter jag spelade Alphan så blev alla andra spel tråkiga... Har slö spelat TF2 i flera veckor nu sen Alphan stängdes ner....
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Jorden går under, PC: fanboysen ser detta som ett allvarligt problem. Fan ta och skärp till er för fan, ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur! T.ex. Barn på Julafton, ska alla PC barn få öppna presenten före konsol barn? I vilket samhälle är det rätt? Ska inte Julen firas samtidigt gemensamt av alla människor som nu firar JUL? ni är så barnsliga satt det är pinsamt. Jag tror DICE är tomten i detta fall och vill dela med sig av sina presenter (BF3) till alla samtidigt. Visst, konsoler är dåliga, dålig hårdvara mm. Men vem bryr sig om hårdvara? Självklart så bryr ni er om ni har ett grafikkort, processor och ramminne som kan utnyttja den briljanta grafiken som nu BF3 kan klämma ut med rätt hårdvara. Medans konsolerna får nöja sig med förfalskad 1080p och gammal hårdvara och typ snitta 30 fps. Men vem bryr sig? Ni PC - spelare VET att ni kommer ha den snyggaste grafiken och kommer alltid vara den dominanta spelaren eftersom PC spöar konsol på alla nivåer. Konsol är bara en förenklad PC och kommer alltid att vara det. Men erat gnäll är bara omoget och töntigt! Jag respekterar detta beslut för det ÄR RÄTTVIST!
helt förståligt att de vill spela samtidigt. Hade det varit så att konsoll betor väntade på pc för att släppas så hade jag inte varit lika sur. Men nu är det så att Konsoll betor släpps när de är klara med sin process. PC väntar in dem men om någon gång pc ligger efter så släpps betan ändå. Ska det vara "rättvist" nu får det vara rättvist jämt. t.ex. Crysis 2 är ett lysande exempel på ett spel som släppts långt innan den riktiga pc versionen är klar, betan kom till xbox 360 långt innan dessutom. För att inte tala om blops som mig vetilgen fortfarande inte funkar 100%igt på pc
Bästa nyheten på hela veckan! Otroligt kul när PC-pojkarna lackar ur och börjar lipa på forumen.
"Wääh wääh, jag får inte spela BF3 före konsolspelarna, wääh wäääh! Utvecklingen står stilla pga konsollerna! Wääh wääh! PC är bäst för man kan göra allt t+ lite till på en PC! Wääh wääh!"
Hur fan orkar ni? Gå och gör något produktivt med eran PC istället. Nej visst ja, ni duger inte till något annat än att spela, porrsurfa och trolla på forum? Vad förvånande.
Du gnäller på att andra gnäller, sen förolämpar du dem. Du ligger farligt nära en avstängning.
Helt ärligt Calle!
Av alla urspårade BF3/MW3 trådar så är nog detta första gången jag ser dig utdela en varning. Och då till en konsolspelare. Jag säger inte att det är rätt att skriva som personen gör men som konsolspelare idag så vågar man knappt gå in och skriva något pga. alla förolämpningar som haglar över en. Och jag kan inte påminna mig att jag sett dig dela ut några varningar till konsol/MW3-haters som uttrycker bra mycket grövre förolämpningar än sådär varje dag.
Har haft Fragzone som startsida sen QW/Q2 tiden och det känns som att communitynivån på FZ har sjunkit drastiskt senaste åren och ni verkar inte vilja göra så mycket åt för att försöka stävja det heller?
Då FZ är den enda spelsida jag läser så har jag ingen koll på om det är lika låg nivå på andra spelsidor? Har medelåldern på gamers sjunkit eller är det bara dagens ungdomar som inte kan bete sig?
hur får man tillgång till den då? är det den öppna dom snackar om?
Betan kommer vara exklusiv i 48 timmar för de som har köpt "Medal of Honor: Tier 1/Limited Edition" eller bokat BF3 via Origin, men efter det är den öppen för alla.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Bästa nyheten på hela veckan! Otroligt kul när PC-pojkarna lackar ur och börjar lipa på forumen.
"Wääh wääh, jag får inte spela BF3 före konsolspelarna, wääh wäääh! Utvecklingen står stilla pga konsollerna! Wääh wääh! PC är bäst för man kan göra allt t+ lite till på en PC! Wääh wääh!"
Hur fan orkar ni? Gå och gör något produktivt med eran PC istället. Nej visst ja, ni duger inte till något annat än att spela, porrsurfa och trolla på forum? Vad förvånande.
Helt ärligt Calle!
Av alla urspårade BF3/MW3 trådar så är nog detta första gången jag ser dig utdela en varning. Och då till en konsolspelare. Jag säger inte att det är rätt att skriva som personen gör men som konsolspelare idag så vågar man knappt gå in och skriva något pga. alla förolämpningar som haglar över en. Och jag kan inte påminna mig att jag sett dig dela ut några varningar till konsol/MW3-haters som uttrycker bra mycket grövre förolämpningar än sådär varje dag.
Har haft Fragzone som startsida sen QW/Q2 tiden och det känns som att communitynivån på FZ har sjunkit drastiskt senaste åren och ni verkar inte vilja göra så mycket åt för att försöka stävja det heller?
Då FZ är den enda spelsida jag läser så har jag ingen koll på om det är lika låg nivå på andra spelsidor? Har medelåldern på gamers sjunkit eller är det bara dagens ungdomar som inte kan bete sig?
Handlade väll mest om att först skrev Calle en varning om otrevligt betende sen postar Amphix en rage-post direkt efter. En sån här tråd hade ju varit hårt gallrad i Swecsforum