Aion ännu ett skit mmo.

Medlem

Du kom precis på ett namn till vår guild!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

På finska betyder det: "jag kommer att". Lite intressant information sådär. (Helt offtopic)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Du kom precis på ett namn till vår guild!

vadå majonäs =S:O:(


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Vackert ju


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

hehe Nej bara du och Toshiro Hijikata från GinTama som gillar det då ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

lite fint är det iallafall.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har lite problem. Fick tag i en förbokningsnyckel och har nu skaffat NCsoft till datorn med account. Lika så fyllt i min nyckel för betan på deras hemsida. Det står klart och tydligt "Yes! You're ready" när jag kollar statusen. Men ändå kan jag inte logga in när jag startar Aion (via NCsoft). Spelet klagar bara på felaktigt användarnamn/lösenord. Någon som varit med om liknande och lyckats lösa det kanske t.o.m?


signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem

Skapade du och registrerade på https://secure.ncsoft.com/cgi-bin/serial.pl ? Där skapade jag bara mitt konto, verify mail etc sen skrev in serial. Sen tankade NCsoft Launcher och beta installer från TPB. Funkade fin fint.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Har lite problem. Fick tag i en förbokningsnyckel och har nu skaffat NCsoft till datorn med account. Lika så fyllt i min nyckel för betan på deras hemsida. Det står klart och tydligt "Yes! You're ready" när jag kollar statusen. Men ändå kan jag inte logga in när jag startar Aion (via NCsoft). Spelet klagar bara på felaktigt användarnamn/lösenord. Någon som varit med om liknande och lyckats lösa det kanske t.o.m?

hade samma. du är troligvis inne på fel region. gå in på ncsoft lauchern, file -> settings -> advanced och ändra region (min beta key var för north america)


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Damn skit, har spelat i flera timmar med kanske ett avarage på 30FPS! BLIR GALEN! Måste verkligen köpa ny dator snart.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

En hel dator behövs nog inte.. Vad har du nu? Ett nytt grafikkort räcker nog långt tror jag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Tror ni att jag klarar av Aion med :

Ati Radeon HD 4850 X2 1 gb minne ?

Inaktiv

aion suger bajs spela betan tyckte det va trist ne hoppas det blir en flopp o dom inte får många spelare.champions online ska de va.

Medlem

Grinda quests eller grinda mobs, vad är skillnaden? Förutom att det lätt blir tjatigt att läsa quest-dialog i längden medans finely balanced mob grinding i party bara blir roligare å mer utmanande med tiden - OM det är rätt gjort ^^

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tror ni att jag klarar av Aion med :

Ati Radeon HD 4850 X2 1 gb minne ?

Ja det gör du. Jag har ett 4850x2 2gb till salu lagom till aion releasen, intresserad?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av robba94:

aion suger bajs spela betan tyckte det va trist ne hoppas det blir en flopp o dom inte får många spelare.champions online ska de va.

haha någon som inte har spelat länge

---
Mitt grafikkort är döds gamalt:
X1950PRO 512MB


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

@Mosoloa
Vad har du mer i datorn?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

mitt Geforce 9800 GTX+ funkar prima just nu för aion ^^
vet ej hur det är när man möter en arme i pvp etc men laggar inget i städerna eller dem andra områdena


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Fråga:
- Vad menas med PvPvE?
- Kommer alla zoner vara PVP zoner för high levels och iså fall vid vilken level börjar dom?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Det känns som att vi borde skapa en ny aion tråd för frågor osv.. Men här får du iallafall ett svar, pröva att googla jag har ingen direkt aning faktist..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Får man fråga en sak som de som spelat kan svara på?
Hur är miljön i Aion, kan man springa runt som man vill, ramla runt på stenar, vatten berg osv eller är man låst till "paths"?

Hur ser instansieringen ut? Är städerna pubilka och resten av världen instanser? Eller är allt öppen terräng och instanser är separerade från resten?

en till fråga, ger mob-grind och quest-grind samma xp/h? me likes mob-grinding...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Direkt från Aion Wiki som svar till Sito:

PvPvE system
The end game of Aion will revolve around battles within the Abyss (PvP zone). Within the Abyss are castles which can be controlled by individual Legions (Aion equivalent of a guild). Battle for control of these castles involves combat against players of the opposing faction and computer controlled NPCs at the same time, using siege weapons obtained from end game PvE raid content. Legions in control of a castle are entitled to funding from taxes and players within the faction get specials from NPCs. The game currently does not allow factions to fight against those of their own race, except for casual duels.
The participation in PvP is rewarded with PvP "Points" (called Abyss Points in the game). The game ranks players as battles are won against fellow players. At higher ranks the character's wings will change in appearance to show the character's elevated status. Also certain items can be purchased with these points such as high-end armor and weapons. This is referred to as the Abyss Rank system, and there can only be a limited number of high ranking players per server. The highest ranking players compete for the relatively few rank positions available. Abyss points are gained by killing other players in combat, and points are lost by being killed by another player. Higher points are awarded for a kill of a much higher ranked player than for killing an equal or lower ranked player.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

@Rincewind

Ganska likartat WoW.

Världen består av flera kontinenter som i sin tur har zoner. Inom varje kontinent kan man röra sig fritt, medans kontinenterna i sin tur är instanserade.

Huvudstaden är instanserad, medans de mindre städerna är öppna.

Quest xp är för tillfället väldigt låg, så det lönar sig att grinda mobs om man gillar det.

@V1c
Du får ju gratis bumps


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tackar för svaren
Är det X-server på allt eller är man indelad i olika servrar?
Är sugen på att förhandsboka nämligen


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

@Snake
Trådnamnet är lätt missvisande


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Haha sorry... trodde faktiskt att jag skrev i er guild tråd, därför jag skrev som jag gjorde. Men ack vad fel jag hade.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Har en betanyckel till Aion om någon vill byta mot något annat spännande. PM:a


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Har en betanyckel till Aion om någon vill byta mot något annat spännande. PM:a

Betan är väl slut?

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av zaphiren:

Har en betanyckel till Aion om någon vill byta mot något annat spännande. PM:a

Betan är väl slut?

Jaha där ser man , kom över den för någon vecka sedan iofs.


signatur

War never changes.

Medlem

Till alla er gnällspikar i denna tråd som inte gjort något annat än att kasta bajs på Aion för att det inte är precis som andra MMO spel: gå och knäck en nöt.
Aion är ett underbart nytt MMO med vacker grafik, fin och spelvänlig story, en nästan outtömlig mängd quests och massor av saker att hitta och upptäcka.
Bara för att man är fanboy av ett visst annat MMO betyder inte det att alla andra är dåliga. Alla personer har sin alldeles egna spelsmak och man kan inte tvinga någon att gilla eller ogilla ett spel, särskillt inte MMO:n som är så komplexa.

Så, om ni vill fortsätta klaga, gör det någon annan stans.
Tack

Skriv svar