Red Dead Redemption

Inaktiv
Skrivet av demagog:

Jag är helt slut, satt oh spelade hela helgen istället för att göra klart jobbet jag ska fakturera i morgon.

Sitter och sneglar på 360:n nu med. damn you R*.

Jag vill hem o spela =(

? bråka om betyg? Jag för en person skulle inte anse detta vara megasuperjättebra spel eftersom jag till och börja med inte gillar western. Men bryr sig någon om min åsikt om detta? Nej och varför inte? för att ett spel kan vara bra oberoende av handling etc. Jag har inte spelat spelet men är skeptisk bara på grund av genren och så säger alla att FF serien är repetitiv utan att ens testa dem (och därmed sänker sitt omdöme) även om varje del är näst intill helt unik. Fu på alla som klagar på betyg...

btw årets spel kommer snart ut på riktigt och det heter starcraft 2 utan tvekan. Inte för att jag spelade starcraft 1 men för att det är blizzard som gör det.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag har aldrig spelat ett bättre spel faktiskt med sådan frihet. Håller helt med om att transport-sträckorna blir riktigt dryga emellanåt. Men...... Är det inte det västern symboliserar? Man får ha tålamodet ändå. Tycker själv att jag är för bekväm, men när jag riktigt tänker efter så inser jag snart att det handlar om att ta pauser för att sedan "orka" med att galoppera ut i öknen igen.
Jag brukar sitta och spela mkt texax hold em.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Luciphear:

Det kunde varit bättre optimerat till PS3 dock, dåligt gjort av R*! Men jag är ändå nöjd att lira det på PS3an. Absolut ett underbart lir!

Om bara sånny kunde ha gjort det lite enklare för multiplatformsutveckling (eller utveckling över huvudtaget) så hade vi sluppit se alla dessa sloppy portar av Xbox 360 spel till PS3 - tyvärr kan man inte lägga skulden på utvecklarna, det kostar redan tillräckligt mycket att göra ett spel. Felet är sånnys.

En stark cpu ersätter INTE en stark GPU när det gäller spel.

Fast PS3:an har väl redan visat sig vara minst lika bra som 360:n? Det känns som PS3:ans exklusiva spel talar för sig själv på den punkten.

Det kanske är svårare att göra spel till PS3:an men det hindrar väl inte en studio som Rockstar som bör sitta på en otrolig mängd resurser (främst i form av pengar) efter sina storspel som GTA? Tycker inte att det är acceptabelt av Rockstar tyvärr.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Lunga nu, han har säkert recenserat PS3 versionen och den vet vi alla är lite inferior (se jmfr. http://www.sankakucomplex.com/2010/05/20/red-dead-redemption-... )

Suck, kom inte och försök att starta upp ett flamewar...

Ta och kolla på en videojämförelse istället, där är det inte så stor skillnad: http://xbox360.ign.com/dor/objects/14320288/red-dead-redempti...

Medlem

Bästa liret jag någonsin köpt, men jag håller med att Mexico är väldigt tråkigt och enformigt faktist Men så var det på den tiden tydligen


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Jag har inte ens provat MP än.... Har ju ingen o lira med.. :X Alla polare har PS3!!! Fan ta dem!

gnu
Medlem

/spit på 4/5

Medlem

Kan mycket väl vara det sämsta spelet jag spelat på minst 5 år. Vilken jävla öken detta var.

I kid, I kid I kid.... Ska köpa det på Torsdag när lönen infaller på kontot ;D

Medlem

köpte limited edition i fredags, massor med extra godis som alla piratfjortisar gå miste om


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

köpte limited edition i fredags, massor med extra godis som alla piratfjortisar gå miste om

Dream on, piraterna får alltid 100% av materialet, speciellt det som är exklusivt till extrautgåvor/förhandsbokningar. Dock så kan du vara glad över att du stödjer en spelutvecklare istället

Medlem
Skrivet av bear_109:

dålig recension, spelet är fantastiskt, grym grafik, grym story, mycket mer värkligt än gta 4 tex man kan typ döda 10 personer i gta 4 och få en wanted stjärna av polisen man rymmer ifrån på 10 sek. men red dead redemption är mycket mer värkligt men bounty wanted osv. attt fz klagar på de långa stäckorna är helt fel, ska man ha taxi med eller???? rockstar gör det nästan helt perfekt värkligt. plus om man trycker select kan man åka var man vill utan att behöva ta hösten, grym multiply ochså. dålig recnsion. plus vad då dåligt med mecico tyucket att landte var fint. tex IGN gav spelet 9,7 av 10 bara a few bugs sänkte ner det.

Don't drink and type.

Jag ser fram emot att få köra det här när jag får lön, eller a-kassa. Lär iaf få något den här veckan, och det ska läggas på RDR!

Medlem

För er som pratar om skillnader hit och dit mellan Xbox 360 och PS3. Ta en titt på denna serie: http://www.youtube.com/watch?v=fARdxkovMhQ. Var faktiskt riktigt intressant, där förklarar han även lite hur man "måste" utveckla spelen till PS3:an kontra 360:n och varför det då blir sämre portar. Även att PS3:an är mycket kraftigare och bättre när spelet är väl utvecklat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av WarpGuN:

köpte limited edition i fredags, massor med extra godis som alla piratfjortisar gå miste om

Dream on, piraterna får alltid 100% av materialet, speciellt det som är exklusivt till extrautgåvor/förhandsbokningar. Dock så kan du vara glad över att du stödjer en spelutvecklare istället

Jag tror han syftar på prylar som följer med "lådan", något som än så länge inte piratas i större utsträckning


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Håller inte med om betyget. Detta är i min mening inte bara årets spel detta är ett av det senaste tioårens bästa spel. detta är lika mycket ett steg fram som GTA 3 var när det kom. I mina ögon blir inte spel bättre än så här!

Håller med! 5/5 i mina ögon!

Medlem

Jag är SÅÅ kluven inför detta.

Jag är stort fan av western-temat. Men jag gillade inte riktigt GTA4, och PS3-versionen har dom trashat (jämfört med x360). Jag äger för tillfället bara en PS3. Känns så surt att ge dom pengarna när dom inte orkar göra spelet så bra som det bör vara.

Vänta på PC-versionen lär väl fördröja spelandet ett halvår, åtminstone.

Men jag är RIKTIGT sugen på att testa ...

HJÄLP!

Medlem

http://www.rockstarwatch.net/news/966/Red-Dead-Hilarity/

Vek mig dubbel av skratt, 4 gånger om. Helt jävla sanslöst kul.
Måste vara dom roligaste buggarna jag sett i ett och samma spel.

Cougar Man och Incredible Donkey-Lady är bäst.

Medlem

Vilket snålt betyg.

50 spänn på att ni gav GTA4 en 5:a.


signatur

Memento Mori

Love it!.. 5/5, ..men hur fångar man nån utan att döda? ..jag förlorar mycket bounty med min approach ..HEADSHOT!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Riktigt fint, skulle vilja ha någon att köra MP med på LIVE. Typ hideouts, death match osv, adda mig gärna på live!
h091

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Love it!.. 5/5, ..men hur fångar man nån utan att döda? ..jag förlorar mycket bounty med min approach ..HEADSHOT!

Har inte spelat det men ett tips är ju att undvika huvudet och bålen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Love it!.. 5/5, ..men hur fångar man nån utan att döda? ..jag förlorar mycket bounty med min approach ..HEADSHOT!

använd lasso


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av bear_109:

dålig recension, spelet är fantastiskt, grym grafik, grym story, mycket mer värkligt än gta 4 tex man kan typ döda 10 personer i gta 4 och få en wanted stjärna av polisen man rymmer ifrån på 10 sek. men red dead redemption är mycket mer värkligt men bounty wanted osv. attt fz klagar på de långa stäckorna är helt fel, ska man ha taxi med eller???? rockstar gör det nästan helt perfekt värkligt. plus om man trycker select kan man åka var man vill utan att behöva ta hösten, grym multiply ochså. dålig recnsion. plus vad då dåligt med mecico tyucket att landte var fint. tex IGN gav spelet 9,7 av 10 bara a few bugs sänkte ner det.

:D:up:

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av WarpGuN:

köpte limited edition i fredags, massor med extra godis som alla piratfjortisar gå miste om

Dream on, piraterna får alltid 100% av materialet, speciellt det som är exklusivt till extrautgåvor/förhandsbokningar. Dock så kan du vara glad över att du stödjer en spelutvecklare istället

Jag tror han syftar på prylar som följer med "lådan", något som än så länge inte piratas i större utsträckning

Sant, men å andra sidan kan de köpas billigt på ebay och andra ställen, speciellt om man inte "behöver" få med spelet också
Det är dock lättare (och bättre) att köpa allt legalt från början så slipper man problem

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Love it!.. 5/5, ..men hur fångar man nån utan att döda? ..jag förlorar mycket bounty med min approach ..HEADSHOT!

använd lasso

aha! ..hmm måste bara hitta ett lasso då.. säljs ju inte i lanthandeln precis..

Danke


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Wortex:

http://www.rockstarwatch.net/news/966/Red-Dead-Hilarity/

Vek mig dubbel av skratt, 4 gånger om. Helt jävla sanslöst kul.
Måste vara dom roligaste buggarna jag sett i ett och samma spel.

Cougar Man och Incredible Donkey-Lady är bäst.

Made my night

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Love it!.. 5/5, ..men hur fångar man nån utan att döda? ..jag förlorar mycket bounty med min approach ..HEADSHOT!

använd lasso

aha! ..hmm måste bara hitta ett lasso då.. säljs ju inte i lanthandeln precis..

Danke

du få ett lasso av Bonnie 3 eller 4 uppdraget hos henne


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Har spenderat ett antal timmar med spelet i helgen och hittills känns allt som en klockren femma. Lite ovant med det låga tempot jämfört med GTA-spelen, men allt annat hade ju varit otänkbart eftersom de utspelar sig i så radikalt olika miljöer.

Jag tänker njuta av varje minut av SP-delen utan att stressa. Till skillnad från vissa (fjortisar?) som envisas med att klara spel så snabbt som möjligt anser jag att ett bra spel förtjänar att konsumeras som en trerättersmiddag på fin restaurang. För inte skulle man väl slafsa i sig en sådan på samma sätt som om det vore snabbmakaroner och mikrade Euroshopper-köttbullar.

Medlem

Efter att ba spenderat ännu mer tid med spelet kan jag bara konstatera att det är ett fantastiskt Westernspel, ett fantastiskt sandboxspel och en fantastisk värld komplett med fruar som håller på att bli hängda, hårda pokermatcher, frihetskänsla i jakt på prärien, slagsmål på saloonbarer osv.

Jag kan helt enkelt inte se hur mycket bättre ett spel kan bli i dagsläget inom genren. Visst det finns väl några buggar, multiplayern är kanske inte perfekt osv, men det är värt en femma alla gånger och kommer vid årets slut förtjäna förstaplats i de flest topplistor med reserveringen att någonting ännu bättre självklart kan dyka upp.

Medlem

Sådär, nu har jag precis klarat av huvudkampanjen. Jag har spelat i drygt 27 timmar och har ca 85 procent klart i spelet. Helt underbart spel, ett av det bästa jag har spelat någonsin, har jag kommit fram till nu.

Nu återstår det att spela lite flerspelarläge också

Skriv svar