Battlefield 4 utspelas i nutid

Medlem

Är väl helt okej med nutid igen så länge dom kommer med något annat som är intressant.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Efter BF3-floppet tappade man tron för DICE.

Medlem

Jävligt trist. När DICE sitter och snackar om hur de ska utveckla från bf3 till bf4 handlar det förmodligen om nya spelsätt och lite nya vapen och fordon men överlag kommer det vara samma tema och inte kännas nytt alls. Hade varit så mycket bättre med ny krigsepok.

Ge mig WW2 igen där man kunde köra runt med hangar- och slagsskepp

Medlem

Allt för att det ska vara så likt CoD som möjligt.

DRA ÅT HELVETE!

Fö så skulle jag hellre ha mod support till BF3 än en uppföljare, DICE har tappat det tyvärr.
Fallit ner i CoD gropen.

Medlem

Varför kan inte folk se förbi det glansiga i Frostbite 2. Det är ingen bra motor. Det finns väldigt få saker bra med den. Alla spel som släppts som använder sig av Frostbite har aldrig hållit måttet i multiplayer och blir bara värre för varje iteration av motorn.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Så jävla coola leksaker, jag ägde Tyrannosaurusen och en Pteranodon när jag var liten!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fy fan va värdelöst! Kommer det inte vara USA vs MEC och kina så va fan ska det här vara bra för ?

Dom kanske insåg vilken flopp bf3 vart och gör ett nytt försök med bf4 som BF3 skulle varit till bf2?

Med commander läger osv osv allt som vi saknar samt modtools framförallt ?

ELF
Medlem

Jag kommer hålla hårt i plånboken tills de får tummen ur röven och släpper ett nytt 1942.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Själv så väntar jag fortfarande på att DICE ska göra ett Battlefield 3.

Medlem

WW2 med bombplan, u-båtar, hangarfartyg och battleships vill vi ha ju!!

Medlem
Skrivet av inifex:

Själv så väntar jag fortfarande på att DICE ska göra ett Battlefield 3.

Samma. Än så länge har vi bara fått Bad Company 3 som fortfarande är i Beta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag köper spelet ifall det är:
PC-main platform
Squad VoIP
Spectator
All annan faction förutom USA/USMC & RU

Men tyvärr så kommer det förmodligen vara USMC...

Medlem

Dags att ni tar av er tröjorna och visar spenarna, för nu är Karl Magnus Troedsson törstig igen.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Trååååkigt....

Nutid är banne mig mer överanvänt än vad WW2 var för ett par år sen...

Ge oss WW2 eller Vietnam igen tack, inte ett battlefield 3,5.

Medlem

Hmm. Jag gillar nutida krigsspel men även ww2. Bara de inte följer cods fotspår och börjar pumpa ut samma spel om och om igen.

Medlem

Varför ska jag köpa BF4? BF3 har bra grafik och utspelar sig i nutiden, lägg hellre pengarna på att skapa bra DLC.

Medlem

Och där dog mitt intresse för tillfället. Ska det vara realistisk nutid så vill jag se EU och MEC igen, fruktansvärt trött på USA vs Ryssland.

Medlem
Skrivet av Damnitsdark:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Nutid och något annat än amerikaner..
Hmm, håller tummarna att jag får spela som en militant islamist då.

Svensk militär hade inte slagit fel

Medlem

happ efter bf 3 och nu nutid på detta blir det inget köp. Gör vad spelarna vill ha ist!
Var ganska god majoritet på ww2, men vem bryr sig om kunderna egentligen?

dzl
Medlem

Jag kommer lätt köpa BF4.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Och där dog mitt intresse för tillfället. Ska det vara realistisk nutid så vill jag se EU och MEC igen, fruktansvärt trött på USA vs Ryssland.

Vi behöver mer Svennar i spel. Sverige vs Norge, Danmark vs Island

Medlem
Skrivet av dotque:

Nu blir man ju bara förbannad, nutid igen?
Vad är skillnaden den här gången då, "Enhanced Destruction-bullshit" igen?
Se då till att släppa mod-tools till BF3 så vi kan göra våra egna 2143/1943 era giriga jävla as!

Tyst på dig dot och kom in och lira lite BF3


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Trist, kalla skiten Battlefield 3.5 istället. Dock förväntade jag mig aldrig att det skulle vara något nytänkande, inte med EA som publisher. Dock lär vi ju få se på ytterligare ett Battlefield spel som är sönderbuggat vid release, "premium" samt att skiten lär vara bunden till Origin *tvi*.

Battlefield 2 är enligt mig det bästa spelet i serien och mitt hat mot EA är befogat, då jag fick sitta med deras inkompetenta support i mer än 15 timmar för att få Battlefield 3 att starta, på grund av misstag från deras sida med cd-key aktiveringen.

Yes I'm mad.

TL;DR: DICE & EA borde göra något nytt i serien och inte fortsätta på samma spår bara för att vara "säkra".

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Nostalgi! Tack för den här bilden


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hmm låt mig gissa... Man spelar som Amerikan. Krigar mot Muslimer och Ryssar. Massor med USA propaganda. Skiptade actions sekvenser.

Man börjar tro att nästan vart enda nutida FPS har köpts ut av den amerikanska Armen/Flottan...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

...det släpps fler moderna krigsspel än ww2. Men du kanske iofs bara är här för att "trolla"?

ja du, det vet man aldrig *trolololol*


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem

BUUUUUUU! GE MIG BF2143!!!!!!!

Medlem

"Troedsson säger att en mängd saker inspirerar utvecklarna i fråga om hur serien ska utvecklas, bland annat hur mycket pengar de kan mjölka av spelarna och ge till EA."

Fixed.

Medlem

Skulle vart roligare om dem kunde införa fler "länder" att spela som kolla på BF2 där kunde du köra massa olika länder USA Kina samt spela som "EU" MEC. Börjar tröttna lite på BF3 med lagen Russia o US army. Dem borde släppa till fler lite länder till näst kommande Epack/DLC eller till BF4. Skulle vara roligare

Skriv svar