Dice tar sig an Star Wars-universumet

Medlem

Nu lär vi ju inte få se ett Battlefield 2143, typ någonsin. :-/


signatur

Nämen!

Medlem

1313 - Visceral
KOTOR3 - Bioware
Battlefront 3 - DICE

JA TACK!

Medlem

om BF3 kan bli lika som BF3 fast i star wars miljö så kan det bli riktigt nice (förvirringen är total).

zsm
Medlem

Så de säger att spelen kom har ha helt ny story. Jag hoppas innerligt att EA tar hänsyn till Expanded Universe, och inte börjar trampa runt i landet där det redan planterats blommor.

Medlem
Skrivet av fatalbert541:

Så, BF3 summerat om DICE står för utvecklingen (och om spelet kommer hända i huvudtaget):
-unlocks
-attachments
-blå tint på allt mellan himmel och jord
-portabla solar fastklistrade på vapnen
-"bloody screen"
-konstant uppkoppling till internet, facebook, twitter, din frys och diskmaskin

Låter som ett vinnande koncept.

Fan vad jag har väntat!! Så sjukt jobbigt att behöva gå till köket för att kolla om diskmaskinen är färdig eller om jag har glas i frysen. Då kan jag göra det via Battlelog istället

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hmm... om Disney anställer DICE så borde ju inte EA ha "jätte" mycket med spelet att göra.... kan bli intressant

EA äger Dice så ja de har en hel del med det att göra, Dice kan inte göra ett skvatt om inte EA ger klartecken.

OT:

Kommer det bli ännu ett spel á la Syndicate eller har EA kanske börjat inse att det kan vara värt att lyssna på de äldre fansen. Jag skulle bli enormt förvånad om de gör det sistnämnda.

Edit: EA är tydligen det enda företaget som får göra spel på den här licensen, det här är illa, riktigt illa.

Medlem

Inte så värst pepp på detta. Men så länge utvecklarna är pepp blir det säkert bra. Hoppas dom inte blir för påtvingade dessa projekt av EA bara.


signatur

subterranean homesick alien

AW8
Medlem

Roligt med nya Star Wars-spel.

Hjärtskärande att det är EA-studior som kommer att göra spelen.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Hrm, intressant. Jag kanske bör lätta på hängsnaran en aning och se vart detta leder innan jag drar några förhastade slutsatser.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Dice... Er... Nja... Ja? Nej... Vet inte.

Jag tycker att de ska ge licensen till utvecklare som verkligen imponerande på sista tiden som Crystal Dynamics (Tomb Raider)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Ändå skönt att en studio med bra finansiell uppbackning får göra ett StarWars-spel. Blir nog nästa Battlefront ;:)!

Då blir det någon som kan göra spel i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

KOTOR 3 tack!!!!!

Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Kom igen, DICE är en av världens bästa spelstudios.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

Vilket Bioware ?

Det gamla hederliga Bioware som gav oss baldurs gate och Knights of the old republic ,eller det Bioware som sålde sin själ till EA och gav oss The old Republic och Mass Effect 3 ?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Kom igen, DICE är en av världens bästa spelstudios.

Tyvärr är dom inte det. DICE har ett antal bra utvecklare men resterande delar är sämst på vad dom gör. Dålig ledning, skrattretande producent vid namn Bach och framförallt EAs järnhand som förstör en forna respektabel spelstudio.

Tyvärr lider jag med folket på DICE med familj som känner sig tvungna att förstöra sina egna alster för att öka försäljnings siffrorna.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Kom igen, DICE är en av världens bästa spelstudios.

Ett av Världens bästa spelstudios? HAHAHA!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Trevliga nyheter i mina öron!

Medlem

Nu får ni en chans att göra detta rätt DICE!
Om ni mjölkar sönder Star Wars IP:et så kommer vi efter er med högafflar, vi vet exakt var eran studio ligger.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Biggles:

X-Wing Alliance liknande spel? Pretty please? :C

Vi nöjer oss med ett TIE FIGHTER.

Jepp, det vore riktigt nice. Hade varit fruktansvärt nice om Volition gjort spelet eftersom de stod bakom FreeSpace och FreeSpace 2, de bästa (i min mening) spelen i genren sedan LucasArts X-Wing och TIE-Fighter. Fast eftersom Volition inte tillhör EA så är det inte så stor chans... Och Disney lade ju ner LucasArts.

Man kan ju också undra om avtalet med EA bara omfattar de kommande episode 7 - 9 eller även de tidigare filmerna + TOR.

Skribent
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

Vilket Bioware ?

Det gamla hederliga Bioware som gav oss baldurs gate och Knights of the old republic ,eller det Bioware som sålde sin själ till EA och gav oss The old Republic och Mass Effect 3 ?

Ja, det var ju rätt bra spel det där.

Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Biggles:

X-Wing Alliance liknande spel? Pretty please? :C

Vi nöjer oss med ett TIE FIGHTER.

Jepp, det vore riktigt nice. Hade varit fruktansvärt nice om Volition gjort spelet eftersom de stod bakom FreeSpace och FreeSpace 2, de bästa (i min mening) spelen i genren sedan LucasArts X-Wing och TIE-Fighter. Fast eftersom Volition inte tillhör EA så är det inte så stor chans... Och Disney lade ju ner LucasArts.

Man kan ju också undra om avtalet med EA bara omfattar de kommande episode 7 - 9 eller även de tidigare filmerna + TOR.

Jag antar att det är Star Wars-licensen och allt vad det innebär.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ja nu har EA en ny chans att visa oss konsumenter att vi har fel när vi valde att rösta på EA som värsta företaget. Sen såg vi deras jävla QQ brev som man skrattande enbart åt.

Ja fucka inte upp detta nu EA.

Medlem

Även om det faktiskt KAN bli bra, så skriker min inre apa: Kreegah, bundolo!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Battlefront 1&2 hade bottar som jag och mina vänner spelade mot i hundratals timmar, Det är det första som kommer att ryka om DICE få tag på serien, dom visade med battlefield 3 att det tydligen för jobbigt att programmera ai.

Undrar också hur Star Wars rollspelet från Bioware kommer att sluta: Fler än tre färger denna gång?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

Bioware har mycket att bevisa dom har ju inte gjort ett bra rpg på 6 år. (sedan dom blev en del av EA)

Medlem

USCH! Då dröjer 2143 ännu längre D:

Medlem

BFSW FTW...

Kanske...inte...

Medlem

Star War var påväg i Kalle Anka träsket med introducerade Jar Jar Binks, nu har Disney tagit över rodret så hela SW kommer säkert bli förpassat till familjeunderhållning med kinect/move stöd samt en åldersgräns på 4år och uppåt. JaE INTE bitter!

Skriv svar